Mimo wcześniejszych deklaracji o wycofaniu autobusów szynowych SA102 z ruchu, najstarsze obecnie wyprodukowane w Polsce pojazdy tego typu wciąż obsługują szlaki w województwie pomorskim.
Przewozy Regionalne zapowiedziały wycofanie ich z ruchu na przełomie listopada i grudnia. W nowy rozkład jazdy, wprowadzony w połowie grudnia 2016, nie miały już wjechać. A jednak wciąż można je zobaczyć na trasie Słupsk – Szczecinek i Szczecinek – Chojnice. Dwuczłonowe spalinowe zespoły trakcyjne w ostatnim czasie często defektowały, a ich niewydajne ogrzewanie i nieszczelne okna nie dają pasażerom satysfakcji z podróży, zwłaszcza podczas silnych mrozów, jakie ostatnio nawiedziły nasz kraj. Dlaczego, wbrew zapowiedziom, wciąż wyjeżdżają na trasy?
– Czasami, zazwyczaj w przypadku awarii i przeglądów innych pojazdów, użytkujemy szynobusy SA102 w charakterze pojazdów zastępczych – powiedział Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych. – Do osiągnięcia przebiegu kwalifikującego je do wykonania napraw głównych pozostała jeszcze niewielka liczba kilometrów. Najprawdopodobniej nie zostaną one wykonane – dodał.
W obliczu niewielkiej ilości sprawnych spalinowych pojazdów posiadanych przez Przewozy Regionalne nie jest to jeszcze przesądzone. Spółka Przewozy Regionalne (z marką PolRegio) poszukuje obecnie z wolnej ręki dostawców nowoczesnych dwuczłonowych spalinowych pojazdów. Piszemy o tym
tutaj.