NUMER 06/2018
NUMER 06/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Spór o stawki
szukaj
Śledź nas:

PR: Przełomowa modernizacja ED72 [aktualizacja]

| Jakub Madrjas 13.06.2018 181

PR: Przełomowa modernizacja ED72 [aktualizacja]
Fot. Polregio
PR: Przełomowa modernizacja ED72 [aktualizacja]
PR: Przełomowa modernizacja ED72 [aktualizacja]
PR: Przełomowa modernizacja ED72 [aktualizacja]
PR: Przełomowa modernizacja ED72 [aktualizacja]
PR: Przełomowa modernizacja ED72 [aktualizacja]
PR: Przełomowa modernizacja ED72 [aktualizacja]
PR: Przełomowa modernizacja ED72 [aktualizacja]
PR: Przełomowa modernizacja ED72 [aktualizacja]
Przewozy Regionalne poinformowały o odebraniu w Opolu dwóch ezt ED72 po modernizacji w ZNTK Mińsk Maz. z grupy Pesa. Pociągi otrzymały nowy wygląd zewnętrzny i bogate wyposażenie, m.in. w innowacyjne ładowarki indukcyjne.
Przewozy Regionalne mówią o "przełomowej na polskim rynku: modernizacji". Zdecydowanie, pojazd radykalnie różni się wyglądem od składu niezmodernizowanego - czoło wystylizowano na podobieństwo nowych pojazdów z grupy Pesa: Elfów II czy Acatusów.

W ramach modernizacji pojazdy otrzymały nowy asynchroniczny napęd, który pozwoli rozpędzić się im do 120 km/h (zamiast 110 km/h), oarz możliwość rekuperacji energii. Maszynista dostał do dyspozycji nową kabinę z systemami diagnostycznymi, za kabinami pojawiło się pomieszczenie dla obsługi pociągów. W pojazdach zamontowana została klimatyzacja, 8 miejsc dla rowerów oraz toaleta dla osób niepełnosprawnych zgodna z TSI PRM. Więcej o specyfikacji pociągów piszemy tutaj.

Cena za modernizację jednego ezt to 9,99 mln zł netto. Przewoźnik zastrzegł sobie możliwość rozszerzenia zamówienia o kolejnych 7 sztuk ED72. Według pierwotnego planu pociągi miały pojawić się na torach jeszcze w maju.

Podczas dzisiejszej prezentacji pokazano m. in. ładowarki indukcyjne - to pierwsze tego typu rozwiązanie na polskiej kolei. Jak informują PR, zmodernizowane ED72 będą obsługiwać trasę Kędzierzyn-Koźle - Opole - Wrocław. Wkrótce zamieścimy więcej informacji na temat dzisiejszej prezentacji.

Aktualizacja: Szczegóły prezentacji ED72

Przewozy Regionalne podkreślają, że zespoły trakcyjne ED72 przeszły "gruntowną i jednocześnie przełomową na polskim rynku taboru modernizację" w Zakładach Naprawy Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”. Przewoźnik wymienia komfortowe fotele, klimatyzację, system informacji pasażerskiej oraz nowoczesne toalety przygotowane również dla osób niepełnosprawnych i opiekunów z niemowlętami. Dzisiaj dwa pojazdy trafiły do Opolskiego Oddziału Przewozów Regionalnych.

– Przy wsparciu Agencji Rozwoju Przemysłu konsekwentnie realizujemy proces restrukturyzacji Spółki Przewozy Regionalne, w który wpisana jest m.in. wymiana taboru  w ramach marki Polregio i wprowadzanie innowacji i udogodnień dla pasażerów. Obecna modernizacja ED72 to przełom w przebudowie elektrycznych zespołów trakcyjnych. Skład, zaprojektowany w oparciu o oczekiwania naszych pasażerów, wygląda jak nowy produkt nie tylko z zewnątrz. Dla pasażerów oferujemy rozwiązania typu ładowarki indukcyjne, we wprowadzaniu których staliśmy się pionierami. Jestem przekonany, że dzięki takim inwestycjom, czynionym dla poprawy komfortu podróżowania, mieszkańcy województwa opolskiego, śląskiego i dolnośląskiego zyskają nową jakość podróżowania – powiedział Krzysztof Zgorzelski, prezes Przewozów Regionalnych.

Dzięki modernizacji pojazdy ED72 dla Polregio stały się pierwszymi w Polsce z innowacyjnymi ładowarkami indukcyjnymi zamontowanymi w stolikach. Ponadto do dyspozycji pasażerów będzie bezprzewodowy Internet WiFi oraz gniazda USB. W ramach przebudowy zastosowano nowoczesne, aerodynamiczne czoło z szybą panoramiczną. Dla bezpieczeństwa podróżnych pojazdy zostały wyposażone w automatyczne defibrylatory zewnętrzne (AED), czyli skomputeryzowane urządzenie, które za pomocą poleceń głosowych i wizualnych prowadzi osoby przez procedurę bezpiecznej defibrylacji w zatrzymaniu krążenia - informuje PR.

– Realizowane przez Samorząd Województwa Opolskiego inwestycje w transport kolejowy wpływają na podnoszenie jakości podróżowania. Inwestycje Polregio w tabor doskonale wpisują się w te działania. Pracujemy nad integracją transportu publicznego, czego przykładem są np. wspólne bilety okresowe opolskiego MZK i Polregio. Pasażerowie oczekują komfortu podróżowania, co uzyskujemy dzięki dobrej współpracy – powiedział Szymon Ogłaza, członek zarządu województwa Opolskiego, który jest w regionie odpowiedzialny za transport.

– Bardzo się cieszę, że dwa zmodernizowane pojazdy będą wozić pasażerów w regionie Opolskim, Śląskim i Dolnośląskim. Zmiany jakościowe, jakie zachodzą w naszej firmie, są bardzo widoczne i dają mi powód do dumy z bycia pracownikiem Polregio. Praca nad poprawą komfortu i bezpieczeństwa podróżowania daje niesamowitą frajdę i bardzo motywuje do dalszego działania. Składy te to również poprawa komfortu pracy naszych pracowników którzy codziennie służą dla obsługi pasażerów – powiedział Sylwester Brząkała, dyrektor Oddziału Opolskiego Przewozów Regionalnych .

– Przekazanie do eksploatacji zmodernizowanych przez naszą firmę elektrycznych zespołów trakcyjnych ED72Ac to dla nas duża satysfakcja. Zmodernizowane pojazdy mogące pomieścić blisko 500 pasażerów, w tym 221 na miejscach siedzących, wyposażone m.in. w nowoczesny napęd, silniki asynchroniczne, klimatyzację, wygodne fotele, jak również systemy informacji pasażerskiej i monitoringu znacząco poprawią komfort i bezpieczeństwo podróżnych oraz obsługi. Przewozy Regionalne to wymagający klient, stawiający na jakość swojej floty pojazdów. Tym bardziej więc cieszę się, że przekazujemy dziś Przewoźnikowi ten nowoczesny pojazd, a pasażerom życzę wielu wygodnych i przyjemnych podróży – powiedział Krzysztof Adamski, prezes ZNTK „Mińsk Mazowiecki” S.A.




VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2018
NUMER 06/2018
Zamieszanie wokół kontrowersyjnego projektu cennika PKP PLK stanowi ważną naukę na przyszłość. W miesięczniku znajdziemy również rozmowy z Prezesem Kolei Mazowieckich R. Stępniem i prezesem FPS H. Cegielski H. Stępniewiczem. Oprócz tego wiele miejsca poświęcamy projektom intermodalnym (w tym PKP SA i Portu Gdańsk), planowaniu objazdów na kolei oraz tematyce integracji biletowej. Pytamy również, czy PFR zbuduje narodowego czempiona z Pesy, Solarisa i Newagu?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS