Partnerzy serwisu:
Biznes

Przewozy Regionalne i SKM złożyły wspólną ofertę dla woj. pomorskiego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
25-05-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Przewozy Regionalne i SKM złożyły wspólną ofertę dla woj. pomorskiego
Fot. Darek Wandtke, SM42.pl
Otwarto oferty na przewozy kolejowe w województwie pomorskim. W zadaniu obejmującym linie aglomeracyjne jedyną ofertę złożyła SKM Trójmiasto, natomiast za obsługę linii regionalnych chce się zabrać konsorcjum SKM oraz Przewozów Regionalnych.

W kwietniu województwo pomorskie rozpisało przetarg na świadczenie usług pasażerskiego transportu kolejowego. Podobnie jak wcześniejsze i ten jest jednoroczny i podzielony na zadania aglomeracyjne i regionalne. Z wstępnego projektu rozkładu jazdy wynika, że cięcia rozkładu jazdy będą nieuniknione. W rozkładzie 2015/2016, budżet na transport kolejowy na linie objęte przetargiem wynosił 107 mln zł, w rozkładzie jazdy 2016/2017 suma ta będzie wynosić 88 mln zł Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj

Jak się okazało, napięta sytuacja finansowa w województwie spowodowała, że cięcia rozkładu były potrzebne już w tym miesiącu. – To zły sygnał – pisał w komentarzu Paweł Rydzyński, dyrektor ds. projektów transportowych w Zespole Doradców Gospodarczych TOR. Do cięć na linii PKM odniósł się niedawno członek zarządu województwa pomorskiego Ryszard Świlski.

Wczoraj (24 maja) otwarto oferty w przetargu na świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich na terenie województwa pomorskiego w okresie obowiązywania kolejnego rozkładu jazdy (11.12.2016 r. – 9.12.2017 r.). Jak pisaliśmy, przetarg podzielono na dwa zadania. 

Na zadanie nr 1 "Aglomeracja" jedyną ofertę złożyła spółka PKP SKM w Trójmieście, o wartości 48,720 mln złotych. Dla obu podzadań: pierwszego, obejmującego linię Gdańsk – Gd. Port Lotniczy – Gdańsk Osowa/ Gdynia Kościerzyna/ Kartuzy – Gd. Port Lotniczy – Gdańsk oraz linię Kościerzyna – Gdynia oraz drugiego, obejmującego linię Wejherowo – Gdynia Główna – Gdańsk Śródmieście, stawka rekompensaty do pociągokilometra jest identyczna i ma wynieść 12,18 zł.

Na zadanie nr 2 „Regionalne”, jedyną ofertę złożyło konsorcjum spółki Przewozy Regionalne (lider) i PKP SKM w Trójmieście. Całkowita kwota rekompensaty jest w trakcie weryfikacji. Dla podzadania regionalnego zaproponowana stawka rekompensaty do pociągokilometra wyniosła 13,55 zł, a dla odcinka Grudziądz – granica województwa, teren województwa kujawsko-pomorskiego – stawka rekompensaty do pociągokilometra to 21,24zł.

- Wspólnie z PKP SKM w Trójmieście złożyliśmy ofertę na obsługę tras regionalnych w województwie pomorskim. Jako konsorcjum będziemy obsługiwali trasę Gdynia - Słupsk - Ustka. Bardziej szczegółowe informacje będziemy w stanie podać po podpisaniu umowy z organizatorem - mówi "Rynkowi Kolejowemu" Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych.

– Przetarg zostanie rozstrzygnięty przez zarząd Województwa Pomorskiego po szczegółowym przeanalizowaniu przez komisję przetargową złożonych ofert – informuje Małgorzata Pisarewicz, rzecznik prasowy UMWP.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolejowa linia do Wisły mogła zostać zlikwidowana

Infrastruktura

Kolejowa linia do Wisły mogła zostać zlikwidowana

Przemysław Brych 02 maja 2023

SKM Trójmiasto: Po własnych torach do Wejherowa

Infrastruktura

SKM Trójmiasto: Po własnych torach do Wejherowa

Tomasz Larczyński 29 marca 2016

Nowy pociągi w SKM, czyli o niedostosowaniu taboru do potrzeb

Komentarze

Modernizacja pociągów SKM Trójmiasto opóźniona

Tabor i technika

Modernizacja pociągów SKM Trójmiasto opóźniona

jm, Rynek Kolejowy 11 grudnia 2012

Zobacz również:

Kolejowa linia do Wisły mogła zostać zlikwidowana

Infrastruktura

Kolejowa linia do Wisły mogła zostać zlikwidowana

Przemysław Brych 02 maja 2023

SKM Trójmiasto: Po własnych torach do Wejherowa

Infrastruktura

SKM Trójmiasto: Po własnych torach do Wejherowa

Tomasz Larczyński 29 marca 2016

Nowy pociągi w SKM, czyli o niedostosowaniu taboru do potrzeb

Komentarze

Modernizacja pociągów SKM Trójmiasto opóźniona

Tabor i technika

Modernizacja pociągów SKM Trójmiasto opóźniona

jm, Rynek Kolejowy 11 grudnia 2012

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5