Partnerzy serwisu:
Pasażer

333 godziny opóźnień. Podsumowanie poznańskiego paraliżu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-12-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
333 godziny opóźnień. Podsumowanie poznańskiego paraliżu
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Awaria systemu komputerowego odpowiedzialnego za sterowanie ruchem na stacji Poznań Główny (LCS), która miała miejsce 13 grudnia, ponownie sparaliżowała ruch kolejowy. Łączne opóźnienie pociągów w Poznaniu sięgało prawie 20 tys. minut. Koleje Wielkopolskie przepraszają, że pomimo pełnej gotowości, nie mogły realizować nowego rozkładu.

Lokalne Centrum Sterowania Poznań to zintegrowany, komputerowy system odpowiedzialny za sterowanie ruchem pociągów w obrębie stacji Poznań Główny, między innymi odpowiedzialny za sterowanie rozjazdami i semaforami. Zarządcą systemu są PKP Polskie Linie Kolejowe, które również odpowiadają za zapowiedzi na stacjach. Jak podaje regionalny przewoźnik, mimo gotowości do jazdy, pociągi Kolei Wielkopolskich nie miały możliwości wyjazdu lub wjazdu ze i do stacji macierzystej.

Jak informuje przewoźnik, w związku z zaistniałą sytuacją 56 pociągów wyjeżdżających z Poznania doznało opóźnienia na łączną sumę 7860 minut i 62 pociągi przyjeżdżające na łączną sumę 10 312 minut. Z kolei 50 pociągów zostało odwołanych. Koleje Wielkopolskie na ten czas uruchomiły autobusową komunikację zastępczą między Poznaniem Głównym a stacjami: Poznań Wschód, Poznań Górczyn, Luboń k. Poznania, Swarzędz, Murowana Goślina, Bolechowo.

– Wszystkich podróżnych, odbywających podróż w dniu wczorajszym, bardzo przepraszamy za wszelkie niedogodności i problemy – przeprasza przewoźnik.

Kolej w Poznaniu była sparaliżowana przez cztery dni. Najpierw pierwsza awaria srk wstrzymała ruch w sobotę 10 grudnia. Jak poinformowało wtedy PKP PLK, wykonawca (firma Thales) cały czas prowadziła prace w związku z wgrywaniem systemu urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Awaria tego samego typu ponownie wystąpiła we wtorek – 13 grudnia. Dopiero w późnych godzinach wieczornych udało się zapanować nad sytuacją. PKP PLK nie informuje, czy wobec wykonawcy zostaną wyciągnięte jakiekolwiek konsekwencje.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5