Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ponad 240 milionów zł na dolnośląską kolej. Będzie rewitalizacja wielu linii

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
09-01-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Ponad 240 milionów zł na dolnośląską kolej. Będzie rewitalizacja wielu linii
Fot. umwd
9 stycznia podpisane zostały umowy pomiędzy PKP PLK a Województwem Dolnośląskim na przeprowadzenie rewitalizacji odcinków linii kolejowych Wrocław Gł. – Świdnica i Legnica – Dzierżoniów Śląski. – W ramach naszego Regionalnego Programu Operacyjnego ogromne pieniądze przeznaczamy na rozwój kolei. Inwestujemy zarówno w nowoczesny tabor, jak i modernizacje linii kolejowych. W sumie na rewitalizację infrastruktury kolejowej przeznaczymy ponad 300 mln złotych.

– Dzisiejsza umowa dotyczy modernizacji trzech linii, jej wartość to ok. 240 mln złotych, z czego 170 mln złotych będzie pochodzić z dolnośląskiego RPO – powiedział marszałek Cezary Przybylski. Realizowane wspólnie z PKP PLK inwestycje to ważny element rozbudowy potencjału kolei regionalnych na Dolnym Śląsku. To również kolejny etap tworzenia kolei aglomeracyjnej.

– Stale pracujemy nad doskonaleniem kolei aglomeracyjnej. Linia nr 285 jest jej ważną składową. Bardzo się cieszę, że już w 2020 roku linia zostanie uruchomiona w nowym standardzie. Zakończenie tej inwestycji jest kluczowe dla funkcjonowania całego systemu kolei aglomeracyjnej. W tym miejscu warto podziękować nie tylko urzędnikom i pracownikom PLK, ale też wszystkim ruchom miejskim, które postulowały realizację tego zadania – mówi Jerzy Michalak, członek zarządu województwa.

Koleją pod Ślężę i do Świdnicy

Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 285 na odcinku Wrocław Gł. – Świdnica Przedmieście wraz z linią nr 771 Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto” zapewni sprawniejsze i krótsze podróże dzięki wyposażeniu linii w niezbędne urządzenia sterowania ruchem kolejowym, elektroenergetyki i telekomunikacji. Planowana jest również budowa nowych przystanków pod warunkiem uzyskania pozytywnej rekomendacji w studium wykonalności. Prace obejmą poprawę bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych oraz roboty związane z poprawą stanu obiektów inżynieryjnych.

Realizacja projektu zapewni większą dostępność mieszkańcom do rynku pracy w sąsiednich miejscowościach, w tym specjalnej strefy ekonomicznej – podstrefy Wrocław – Kobierzyce. Krótsze będą też podróże do Wrocławia. Lepsze wykorzystanie możliwości kolei wpłynie na zmniejszenie ruchu samochodowego, tym samym – na zmniejszenie emisji spalin i poprawę stanu środowiska naturalnego.

Szacowana wartość projektu przekracza 166 mln zł. Wkład UE to 85% czyli prawie 115 mln zł. Studium wykonalności powstanie do roku 2019, a realizacja w trybie „Projekt i Budowa” potrwa do końca roku 2020.

Od 2021 r. szybciej z Legnicy do Dzierżoniowa

Celem projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 137 na odcinku Legnica – Dzierżoniów” jest zwiększenie dostępności kolei i rozwój społeczny i gospodarczy regionu. Na trasie pociągi pojadą szybciej i poprawi się obsługa podróżnych na stacjach i przystankach. Projekt obejmować będzie rewitalizację ok. 40 km linii kolejowej Legnica – Dzierżoniów (nr 137). Wykonane zostaną prace torowe, przy obiektach inżynieryjnych oraz związane z urządzeniami sterowania ruchem kolejowym i energetyką. Poziom bezpieczeństwa zwiększy przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych. Poprawi się też obsługa pasażerów dzięki przebudowie peronów. Możliwe będzie również wybudowanie nowych przystanków. Czy będą potrzebne – wykaże studium wykonalności.

Wartość projektu to prawie 80 mln zł, a szacowany wkład UE 85% tj. ponad 55 mln zł. Również w tym przypadku studium wykonalności powstanie do roku 2019, a realizacja w trybie „Projekt i Budowa” potrwa do końca roku 2020. Projekty realizowane są w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Modernistyczny dworzec w Głogowie

Fotorelacje

Modernistyczny dworzec w Głogowie

Adam Piotr Zając 20 marca 2018

KD uruchomią pociągi Wrocław – Drezno już w grudniu?

Pasażer

KD uruchomią pociągi Wrocław – Drezno już w grudniu?

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 06 listopada 2015

Nowy rozkład na Dolnym Śląsku: Będą pociągi Wrocław – Kudowa

Pasażer

Festiwal Zabytków Techniki na Dolnym Śląsku

Warte uwagi

Festiwal Zabytków Techniki na Dolnym Śląsku

Rafał Jasiński 14 sierpnia 2015

Zobacz również:

Modernistyczny dworzec w Głogowie

Fotorelacje

Modernistyczny dworzec w Głogowie

Adam Piotr Zając 20 marca 2018

KD uruchomią pociągi Wrocław – Drezno już w grudniu?

Pasażer

KD uruchomią pociągi Wrocław – Drezno już w grudniu?

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 06 listopada 2015

Nowy rozkład na Dolnym Śląsku: Będą pociągi Wrocław – Kudowa

Pasażer

Festiwal Zabytków Techniki na Dolnym Śląsku

Warte uwagi

Festiwal Zabytków Techniki na Dolnym Śląsku

Rafał Jasiński 14 sierpnia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5