NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Półmetek w przebudowie dworca Olsztyn Zachodni [zdjęcia]

| Martyn Janduła 09.11.2016 13

Półmetek w przebudowie dworca Olsztyn Zachodni [zdjęcia]
Olsztyn Zachodni w przebudowie. Widok od strony stacji fot. Martyn Janduła
Półmetek w przebudowie dworca Olsztyn Zachodni [zdjęcia]
Półmetek w przebudowie dworca Olsztyn Zachodni [zdjęcia]
Półmetek w przebudowie dworca Olsztyn Zachodni [zdjęcia]
Półmetek w przebudowie dworca Olsztyn Zachodni [zdjęcia]
Półmetek w przebudowie dworca Olsztyn Zachodni [zdjęcia]
Półmetek w przebudowie dworca Olsztyn Zachodni [zdjęcia]
Półmetek w przebudowie dworca Olsztyn Zachodni [zdjęcia]
Półmetek w przebudowie dworca Olsztyn Zachodni [zdjęcia]
Półmetek w przebudowie dworca Olsztyn Zachodni [zdjęcia]
Półmetek w przebudowie dworca Olsztyn Zachodni [zdjęcia]
Półmetek w przebudowie dworca Olsztyn Zachodni [zdjęcia]
Pierwotnie nazywany Allenstein Forstadt – Olsztyn Przedmieścia, zmienił swoją nazwę w latach 30. XX w. na Allenstein West – Olsztyn Zachodni. Tak funkcjonuje już do dzisiaj. Mimo że jest położony obecnie blisko centrum miasta, to dopiero teraz trwa jego przebudowa, która jest już na półmetku. Po wielu latach oczekiwania olsztynianie wreszcie doczekają się nowego dworca Olsztyn Zachodni. Dotychczasowa bryła uchodziła już w opinii mieszkańców za szkaradztwo.
Prace na półmetku

Trwają prace przy przebudowie dworca kolejowego Olsztyn Zachodni. Wykonuje je konsorcjum firm SKB Development z siedzibą w Warszawie oraz SKB Budownictwo z siedzibą w Bytomiu. Firmy te wygrały w przetargu zorganizowanym przez PKP SA. Wykonawca zaproponował, że wykona zadanie za 3 mln zł netto.

Prace są już na półmetku. Przebudowa dworca ruszyła w lipcu 2015 roku. – Aktualnie trwają prace instalacyjne wewnątrz budynku. Renowacji poddawana jest elewacja i montowane są nowe okna – mówi Maciej Bułtowicz z biura prasowego PKP SA. Prace odbywają się przy zachowaniu kubatury bryły. Zakończenie inwestycji niezmiennie planowane jest na koniec pierwszego kwartału 2017 r.

Nowa koncepcja

Według koncepcji kolejarzy, układ wewnętrzny zaprojektowanego budynku zostanie dopasowany do nowego sposobu użytkowania na bazie istniejącej konstrukcji. Jedynie część istniejących sanitariatów zostanie wyburzona ze względu na zły stan techniczny i wykonana na nowo w obrysie rozbieranej części. W zakres projektu wchodzi m.in. dostosowanie budynku do potrzeb osób o ograniczonej sprawności ruchowej, budowa sanitariatów dla podróżnych oraz poprawa bezpieczeństwa przebywania i użytkowania dworca poprzez montaż instalacji monitoringu, instalacji przeciwpożarowej oraz wymianę wewnętrznych oraz zewnętrznych instalacji: elektrycznych, odgromowej i sanitarnych.

Kondygnacja podziemna dworca zostanie przeznaczona w całości na funkcje techniczne. Znajdą się tam: rozdzielnia elektryczna, pomieszczenia związane z przyłączami, pomieszczenie gospodarcze itp. Na parterze przewidziano otwarcie części powierzchni dworca w formie zadaszonej wiaty dla oczekujących podróżnych. Funkcja obsługi pasażerów pozostanie w tej samej co aktualnie części dworca (większa z brył tworzących budynek) z dostępem do toalet ogólnodostępnych. Mniejsza bryła zostanie odbudowana z przeznaczeniem na lokal komercyjny oraz administracyjny dworca. Otwarcie części przegród pozwoli na wykonanie zadaszonej wiaty rowerowej.

Przewiduje się także przebudowę i modernizację wszystkich instalacji, aby stworzyć spójny system z uporządkowanym układem zasilania. Ze względu na bezpieczeństwo użytkowników budynek powinien zostać również przystosowany do wymagań aktualnych przepisów, a także wytycznych straży pożarnej. Aby podkreślić funkcję i estetykę obiektu, planowana jest odpowiednia iluminacja elewacji, która wydobędzie walory dworca.

Przy okazji – perony

Przy okazji prac związanych z dworcem, PKP PLK prowadzi prace na peronie nr 2. Podobne prace przeprowadzono już na peronie nr 3. Pojawiły się wiaty, nowe ławki i tablice informacji pasażerskiej. Przede wszystkim jednak podniesiono wysokość peronu i zmieniono nawierzchnię z asfaltu na płyty prefabrykowane. Na remont czeka również peron nr 1. Zostanie on wyremontowany przy okazji prac na linii z Olsztyna do Działdowa.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Olsztyn (313)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Olsztyn (313)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS