NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

„Pociąg do Kultury” z Wrocławia do Berlina ma zostać w rozkładzie

| Michał Szymajda 03.07.2017 12

„Pociąg do Kultury” z Wrocławia do Berlina ma zostać w rozkładzie
„Pociąg do Kultury” z Wrocławia do Berlina ma zostać w rozkładzieFot. Youtube, Kolejwizja
Koleje Dolnośląskie chcą kontynuować współpracę z Deutsche Bahn i nadal prowadzić weekendowe przewozy na trasie Wrocław – Berlin. W tym celu przewoźnik złożył wniosek o przyznanie otwartego dostępu do części trasy po stronie polskiej do Urzędu Transportu Kolejowego.
Wniosek wpłynął do UTK 22 czerwca. – Koleje Dolnośląskie chcą uruchamiać pociągi w piątki, soboty, niedziele i wybrane dni w roku w okresie od 10 grudnia 2017 r. do 8 grudnia 2018 r. W związku z otrzymaniem wniosku o przyznanie otwartego dostępu uruchomiona została stosowna procedura – dowiedzieliśmy się w UTK.

Obecnie Koleje Dolnośląskie we współpracy z DB Regio uruchamiają międzynarodowy Pociąg do Kultury w weekendy. Inicjatywa spotyka się z bardzo dużym zainteresowaniem pasażerów, stąd, mimo że pociąg miał być wydarzeniem jedynie sezonowym (promującym wydarzenia organizowane we Wrocławiu z okazji Europejskiej Stolicy Kultury 2016), kursuje nadal. I jak się okazuje, będzie kursował dalej.

– Nowe przepisy nakładają na nas konieczność złożenia wniosku o otwarty dostęp. Potwierdzam, że nadal będziemy uruchamiać ten pociąg – powiedział krótko Piotr Rachwalski, prezes KD.

Zgodnie z wnioskiem złożonym do UTK od 10 grudnia „Kulturzug” miałby kursować w trzy dni tygodnia: w piątek, sobotę i niedzielę. W piątek jego wyjazd z Berlina Lichtenberg planowany jest na 14:33 (przyjazd do Wrocławia Głównego o 18:41), w soboty i niedzielę na 8:33 (przyjazd do Wrocławia Głównego o 12:40). Z Wrocławia Głównego pociągi miałyby wyjeżdżać w piątki o 19:41 (dojazd do Berlina Lichtenberg o 23:51), w sobotę i niedzielę o 17:14 (dojazd do stolicy Niemiec o 21:35). Pociąg przejedzie przez stacje: Legnica, Żagań, Żary, Forst, Cottbus i Berlin Ostkreuz.

Obecnie za przejazd pociągiem w jedną stronę na całej trasie trzeba zapłacić 79 zł. Za tę cenę można też kupić bilet „Clubnight-ticket” w dwie strony, pod warunkiem dojazdu do Berlina w sobotę przed północą i powrotu pociągiem rankiem następnego dnia. Co istotne – w pociągach odbywają się koncerty, pokazy dzieł sztuki czy spotkania z autorami książek. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS