Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK z umową na remont zabytkowej wiaty w Piotrkowie Trybunalskim

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
24-12-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK z umową na remont zabytkowej wiaty w Piotrkowie Trybunalskim
Fot. PKP PLKStacja w Piotrkowie z zabytkową wiatą (po prawej)
Wiata peronowa w Piotrkowie Trybunalskim, pochodząca z 1864 roku, doczeka się kapitalnego remontu. Od nowa zbudowany zostanie także peron 1. Niestety, pozostanie on peronem niskim, skąd pasażerowie po schodach będą dostawać się do pociągów.

Projekt został wykonany w zeszłym roku. Obiekt znajduje się w rejestrze zabytków, toteż przed rozpoczęciem prac konieczne było uzgodnienie zakresu remontu z konserwatorem zabytków.

Remont wiaty będzie skomplikowany m.in. ze względu na konieczność dorobienia zabytkowych elementów, które uległy zniszczeniu przez ostatnie kilkadziesiąt lat. Wiata, oparta na żeliwnych kolumnach, przylega do dworca kolejowego, wyremontowanego przez PKP SA w 2012 roku. Cały obiekt jest bardzo charakterystyczny i należy do otwartej w 1846 roku Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej (obecnie linia nr 1).

W ramach remontu przewiduje się montaż nowej instalacji oświetleniowej, czasową rozbiórkę drewnianej konstrukcji wiaty peronowej i jej ponowny montaż po dokonaniu prac renowacyjnych, montaż dwóch dwustronnych nowych wyświetlaczy, dwóch infokiosków, zegarów , instalacji rozgłoszeniowej i kamer monitoringu.

Niestety – z uwagi na konstrukcję wiaty i jej zabytkowy charakter nie będzie możliwe podniesienie peronu powyżej 38 cm, czyli wysokości na jakiej znajdują się obecnie. Było to kwestią dyskusji pomiędzy PKP PLK a konserwatorem zabytków, który ostatecznie nie zgodził się na podniesienie peronu.

Koszt przebudowy wiaty i peronu nr 1 to prawie 4,5 mln zł. PKP PLK właśnie podpisało umowę na wykonanie prac z ich wykonawcą. Rozpoczną się one jeszcze w grudniu i zakończą za rok.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5