Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK opracują remont torów w Opolu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
03-01-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK opracują remont torów w Opolu
Fot. Lichen99, CC BY-SA 3.0
Opracowanie dokumentacji projektowej dla modernizacji linii kolejowej nr 132 na odcinku od Opola Groszowice do Opola Zachodniego to kolejny przetarg, który ogłosiły PKP PLK. Tym razem postępowanie przetargowe toczy się w celu wyłonienia wykonawcy projektu do przyszłej inwestycji w formule „buduj”.

Opracowanie dokumentacji projektowej dla odcinka Opole Groszowice – Opole Zachodnie na linii kolejowej nr 132 to dalsza część prac prowadzonych w ramach większego projektu pn. „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Opole Zachodnie”. Przetarg na modernizację odcinka Kędzierzyn-Koźle – Opole Groszowice PKP PLK rozpisały już w grudniu 2016 roku. Z kolei w nowym roku wystartował przetarg dotyczący odcinka w samym Opolu.

W przeciwieństwie do odcinka Kędzierzyn-Koźle – Opole Groszowice, PKP PLK postanowiło nie realizować przetargu na odcinek Opole Groszowice – Opole Zachodnie w formule „projektuj i buduj”. Zarządca w pierwszym etapie poszukuje jedynie wykonawcy projektu.

Z prędkością do 50 km/h

Powyższy odcinek stanowi fragment linii kolejowej nr 132 od km 97,210 do km 101,100. Linia kolejowa nr 132 od stacji Opole Groszowice do stacji Opole Zachodnie jest linią dwutorową, magistralną, zelektryfikowaną przystosowaną do przewozów towarowych jak i pasażerskich. W planach PKP PLK jest dostosowanie infrastruktury kolejowej do rzeczywistych potrzeb przewoźników i kontrahentów oraz do prognozowanych kierunków rozwoju oraz przywrócenie prędkości handlowej wraz z poprawą punktualności realizowanych połączeń przewozów pasażerskich i towarowych oraz podniesienie maksymalnego dopuszczalnego nacisku osiowego. Zwiększenie dostępności transportu kolejowego, poprawa komfortu jazdy i obsługi pasażerów oraz bezpieczeństwa ruchu kolejowego i przewożonych ładunków.

Wykonawca dokumentacji projektowej będzie miał za zadanie opracowanie koncepcji programowo przestrzennej, projektu budowlanego. Następnie firma będzie musiała uzyskać wszelkie pozwolenia i decyzje, które pozwolą opracować projekt wykonawczy. Zamawiający zaznacza również konieczność opracowania materiałów przetargowych niezbędnych do wyłonienia wykonawców robót budowlanych. Ostatnia faza zamówienia dotyczy sprawowania nadzoru autorskiego nad inwestycją.

PKP PLK chcą w przyszłości podnieść parametry eksploatacyjne tej linii do maksymalnej prędkości jazdy pociągów pasażerskich wynoszącej 160 km/h oraz jazdy pociągów towarowych wynoszącej 120 km/h. Ze względu na zły stan torów i rozjazdów pociągi zwalniają tutaj do 50 km/h. Przed samym Opolem Głównym na rozjazdach obowiązuje wręcz ograniczenie do 10 km/h.

Będą też wizualizacje

Do zadań wykonawcy należeć też będzie opracowanie harmonogramu robót wraz z podziałem ich na odpowiednie fazy. PKP PLK wymaga by na odcinku tym zachować ciągłość ruchu na całym odcinku bez konieczności stosowania transportu zastępczego. Dodatkowo zarządca wymaga wykonania wizualizacji dwuwymiarowych oraz trójwymiarowych obiektów inżynieryjnych (z wyłączeniem przepustów) i obiektów użyteczności publicznej (m.in. przejścia podziemne, przystanki osobowe, place wyładunkowe, itp.). Wykonawca zobrazuje również efekty przyszłej inwestycji w postacie wizualizacji wideo. Wizualizacja będzie pokazywała nową infrastrukturę z punktu widzenia maszynisty lub przelotu dronem nad modernizowaną linią kolejową.

Koszt, który założyła PKP PLK to 6,6 mln zł brutto. Czas, jakim wykonawca będzie zobligowany umową, to 22 miesiące. Wyboru ofert PKP PLK dokona po analizie ceny, która stanowi 60% oceny przetargowej, organizacji – 20% oraz doświadczenia osób wyznaczonych do realizacji zamówienia – 20%. Termin składania ofert określono na 10 lutego 2017 roku. Projekt ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5