NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

PLK opracują remont torów w Opolu

| Martyn Janduła 03.01.2017 0

PLK opracują remont torów w Opolu
Fot. Lichen99, CC BY-SA 3.0
Opracowanie dokumentacji projektowej dla modernizacji linii kolejowej nr 132 na odcinku od Opola Groszowice do Opola Zachodniego to kolejny przetarg, który ogłosiły PKP PLK. Tym razem postępowanie przetargowe toczy się w celu wyłonienia wykonawcy projektu do przyszłej inwestycji w formule „buduj”.
Opracowanie dokumentacji projektowej dla odcinka Opole Groszowice – Opole Zachodnie na linii kolejowej nr 132 to dalsza część prac prowadzonych w ramach większego projektu pn. „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Opole Zachodnie”. Przetarg na modernizację odcinka Kędzierzyn-Koźle – Opole Groszowice PKP PLK rozpisały już w grudniu 2016 roku. Z kolei w nowym roku wystartował przetarg dotyczący odcinka w samym Opolu.

W przeciwieństwie do odcinka Kędzierzyn-Koźle – Opole Groszowice, PKP PLK postanowiło nie realizować przetargu na odcinek Opole Groszowice – Opole Zachodnie w formule „projektuj i buduj”. Zarządca w pierwszym etapie poszukuje jedynie wykonawcy projektu.

Z prędkością do 50 km/h

Powyższy odcinek stanowi fragment linii kolejowej nr 132 od km 97,210 do km 101,100. Linia kolejowa nr 132 od stacji Opole Groszowice do stacji Opole Zachodnie jest linią dwutorową, magistralną, zelektryfikowaną przystosowaną do przewozów towarowych jak i pasażerskich. W planach PKP PLK jest dostosowanie infrastruktury kolejowej do rzeczywistych potrzeb przewoźników i kontrahentów oraz do prognozowanych kierunków rozwoju oraz przywrócenie prędkości handlowej wraz z poprawą punktualności realizowanych połączeń przewozów pasażerskich i towarowych oraz podniesienie maksymalnego dopuszczalnego nacisku osiowego. Zwiększenie dostępności transportu kolejowego, poprawa komfortu jazdy i obsługi pasażerów oraz bezpieczeństwa ruchu kolejowego i przewożonych ładunków.

Wykonawca dokumentacji projektowej będzie miał za zadanie opracowanie koncepcji programowo przestrzennej, projektu budowlanego. Następnie firma będzie musiała uzyskać wszelkie pozwolenia i decyzje, które pozwolą opracować projekt wykonawczy. Zamawiający zaznacza również konieczność opracowania materiałów przetargowych niezbędnych do wyłonienia wykonawców robót budowlanych. Ostatnia faza zamówienia dotyczy sprawowania nadzoru autorskiego nad inwestycją.

PKP PLK chcą w przyszłości podnieść parametry eksploatacyjne tej linii do maksymalnej prędkości jazdy pociągów pasażerskich wynoszącej 160 km/h oraz jazdy pociągów towarowych wynoszącej 120 km/h. Ze względu na zły stan torów i rozjazdów pociągi zwalniają tutaj do 50 km/h. Przed samym Opolem Głównym na rozjazdach obowiązuje wręcz ograniczenie do 10 km/h.

Będą też wizualizacje

Do zadań wykonawcy należeć też będzie opracowanie harmonogramu robót wraz z podziałem ich na odpowiednie fazy. PKP PLK wymaga by na odcinku tym zachować ciągłość ruchu na całym odcinku bez konieczności stosowania transportu zastępczego. Dodatkowo zarządca wymaga wykonania wizualizacji dwuwymiarowych oraz trójwymiarowych obiektów inżynieryjnych (z wyłączeniem przepustów) i obiektów użyteczności publicznej (m.in. przejścia podziemne, przystanki osobowe, place wyładunkowe, itp.). Wykonawca zobrazuje również efekty przyszłej inwestycji w postacie wizualizacji wideo. Wizualizacja będzie pokazywała nową infrastrukturę z punktu widzenia maszynisty lub przelotu dronem nad modernizowaną linią kolejową.

Koszt, który założyła PKP PLK to 6,6 mln zł brutto. Czas, jakim wykonawca będzie zobligowany umową, to 22 miesiące. Wyboru ofert PKP PLK dokona po analizie ceny, która stanowi 60% oceny przetargowej, organizacji – 20% oraz doświadczenia osób wyznaczonych do realizacji zamówienia – 20%. Termin składania ofert określono na 10 lutego 2017 roku. Projekt ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Opole (135)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Opole (135)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS