NUMER 01/2018
NUMER 01/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej a CPK
szukaj
Śledź nas:

PKP Telkol rozpoczyna działalność. Konsolidacja telekomunikacji w Grupie PKP

| inf. prasowa 11.01.2018 3

PKP Telkol rozpoczyna działalność. Konsolidacja telekomunikacji w Grupie PKP
fot. PKP SA
Spółka PKP Telkol – nowy podmiot w Grupie PKP formalnie rozpoczyna działalność. Podmiot powstał w wyniku połączenia spółek: PKP Utrzymanie i PKP Budownictwo. – To pierwszy, ważny krok w kierunku większej integracji polskiej kolei – zapowiada Grupa PKP.
Nowa spółka, o której powstaniu jako pierwszy poinformował "Rynek Kolejowy", została zaprezentowana podczas dzisiejszej konferencji w siedzibie PKP SA. Ta nowa marka na rynku usług telekomunikacyjnych i utrzymaniowych w sektorze kolejowym powstała z połączenia spółek PKP Utrzymanie i PKP Budownictwo. Decyzja ta dała początek konsolidacji kompetencji telekomunikacyjnych w ramach jednego podmiotu będącego częścią Grupy PKP. Proces łączenia obu spółek zakończył się na początku stycznia.

– Połączenie spółek PKP Utrzymanie i PKP Budownictwo bardzo dobrze wpisuje się w strategię PKP SA, której jednym z głównych założeń jest integracja rynku kolejowego poprzez stworzenie struktury holdingowej na bazie Grupy PKP. Aby spółki tworzące przyszły holding PKP mogły działać skutecznie, muszą mieć dostęp do nowoczesnych usług telekomunikacyjnych. Zależy nam na tym, aby takie kompetencje budować samodzielnie, nie uzależniając się od podmiotów zewnętrznych – powiedział dziś Krzysztof Mamiński, prezes PKP SA.

– Po tej konsolidacji zamierzamy być najpoważniejszym graczem na rynku tej branży. Stać nas na to, ponieważ PKP Telkol to nowoczesne i największe w Polsce przedsiębiorstwo, które jest dostawcą usług serwisowania i utrzymania urządzeń systemów kolejowych. Mamy ambicje pełnej odbudowy kompetencji telekomunikacyjnych w Grupie PKP i stania się liderem dalszej konsolidacji spółek wewnątrz Grupy – dodał Mirosław Gilarski, prezes PKP Telkol.

Już dziś PKP Telkol wdraża System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej na 60 dworcach w całej Polsce. Spółka jest też liderem międzynarodowego konsorcjum, starającym się o wdrożenie całościowego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, którego łączna wartość przekracza 400 mln złotych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (3414)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (3414)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01/2018
NUMER 01/2018
Tematem numeru jest przyszłość polskich kolei i ich miejsce w planie transportowym, jaki w związku z podjęciem decyzji o budowie Centralnego Portu Lotniczego przygotował rząd. Sporo miejsca poświęcamy na rozmowy z przedstawicielami czołowych firm z branży kolejowej: Siemensa, KZN Bieżanów, Cargounit. Rozmawiamy też o przyszłości kolei na Pomorzu – z Ryszardem Świlskim, członkiem zarządu województwa pomorskiego. Również o przyszłości transportu w aglomeracji warszawskiej rozmawiamy z prezes Krystyną Pękałą, kierującą stołeczną SKM-ką.

Sporo miejsca poświęcamy problemom transportu towarów. Piszemy np. o najnowszych wynikach PKP Cargo i nielicznych inwestycjach w spółce, rozmawiamy z Radimem Paigerem, kierującym polskim oddziałem producenta taboru Legios Loko, o potencjalne polskiego rynku.

Warto przeczytać obszerny tekst na temat najnowszego produktu Alstomu – pociągu na wodór, a także rozmowę z Leszkiem Miętkiem na temat poziomu bezpieczeństwa przewozów w Polsce. Analizujemy też wdrożony właśnie rozkład jazdy pociągów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS