NUMER 08/2017
NUMER 08/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje dużych prędkości
szukaj
Śledź nas:

PKP SA zlecą rozbiórkę dwóch zlikwidowanych linii

| Martyn Janduła 21.07.2017 93

PKP SA zlecą rozbiórkę dwóch zlikwidowanych linii
Linia kolejowa nr 385 przeznaczona do rozbiórkifot. MOs810, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Ruszyło postępowanie przetargowe, w którym PKP SA poszukują wykonawcy rozbiórki dwóch linii kolejowych pod Poznaniem. Przedmiotem procesu przetargowego jest przede wszystkim sprzedaż złomu z likwidacji torów.
PKP SA planują sprzedać złom z likwidacji torów i rozjazdów dwóch linii kolejowych w okolicach Poznania. Łącznie kolejarze chcą pozyskać 4,775 ton złomu. Oferent zobowiązany będzie we własnym zakresie przeprowadzić rozbiórkę infrastruktury kolejowej – tory i rozjazdy – zabezpieczyć ich załadunek i transport, zutylizować podkłady kolejowe i inne odpady oraz uporządkować teren po wykonanych pracach.

Przetarg podzielono na dwa zadania podzielone ze względu na linię kolejową. Zadanie pierwsze dotyczy demontażu toru głównego linii kolejowej nr 411 Godków – Siekierki od km 72,413 do km 93,579 oraz torów bocznych stacyjnych i rozjazdów w stacji Przyjezierze Moryń, Klępicz i Siekierki. Fragment linii z Siekierek do Godkowa zamknięto dla ruchu pasażerskiego 1 sierpnia 1991, zaś dla ruchu towarowego w 2000 roku. Całą linię Pyrzyce – Godków zamknięto z kolei 30 maja 1992 roku.


Linia kolejowa nr 411 Fot. openrailwaymap.org

Wykonawca będzie zobowiązany zdemontować tory i rozjazdy, usunąć z terenu PKP podkłady torowe (drewno, beton), a teren po demontażu uporządkować. Ponadto PKP SA nie wyrażają zgody na pozyskiwanie podsypki torowej (tłuczeń, kliniec, żwir) i podkreślają, że materiały podtorza należy pozostawić na ławie torowiska. Ponadto pracom rozbiórkowym nie podlegają mosty, wiadukty, przepusty i inne urządzenia odwadniające a w odniesieniu do skrzyżowań torów z drogami nie podlegają rozbiórce tory zlokalizowane w przejazdach drogowych trwale zabudowanych nawierzchnią asfaltową. W tych przypadkach masę złomu zamawiający odliczył w specyfikacji złomowej.

Drugie zadanie dotyczy demontażu toru głównego linii kolejowej nr 385 Janowiec Wielkopolski – Skoki od km 3,900 do km 24,805 oraz torów bocznych stacyjnych i rozjazdów w stacji Mieścisko i Popowo Kościelne. Decyzja o jej rozbiórce zapadła 9 października 2015 roku w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju. Tutaj również wykonawca jest zobowiązany zdemontować tory i rozjazdy, usunąć z terenu PKP podkłady torowe, a teren po demontażu uporządkować. Dodatkowo wykonawca zobowiązany będzie na własny koszt zabudować dwa kozły oporowe w miejscu rozpoczęcia i zakończenia prac rozbiórkowych


Linia kolejowa nr 385 Fot. openrailwaymap.org 

Całkiem niedawno Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa przedstawiło listę linii oraz odcinków, które posiadają decyzję o likwidacji. Poseł Tomasz Jaskóła w interpelacji do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa poprosił o dane dotyczące polskiej sieci kolejowej. Na prośbę posła resort przekazał wykaz 83 linii kolejowych oraz odcinków linii kolejowych, dla których wydane zostały decyzje o ich likwidacji przez poprzednich ministrów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08/2017
NUMER 08/2017
W najnowszym numerze Rynku Kolejowego rozmawiamy z nowym prezesem Pesy – Robertem Świechowiczem, Mikołaja Wilda pytamy zaś o to, jak będzie wyglądał Centralny Port Lotniczy i jakie przyniesie konsekwencje dla rozwoju kolei. Sprawdzamy, jak idzie (a raczej nie idzie) implementacja systemu ERTM/ETCS w Polsce i co zrobić, aby przyspieszyła. Po raz kolejny zastanawiamy się nad przyszłością Kolei Dużych Prędkości w naszym kraju. Jest to tematem sierpniowego numeru. Opisujemy też zmierzch eksploatacji niezmodernizowanych EN57 i zastanawiamy się jaka będzie przyszłość serii tych kultowych pociągów. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS