NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

PKP SA włącza się w Mieszkanie Plus

| jm, Rynek Kolejowy/PAP 28.10.2016 30

PKP SA włącza się w Mieszkanie Plus
Projekt deweloperski PKP - Kraków, ul. Bosackawiz. PKP SA
Spółka PKP przekazała szczegółowy wykaz 27 działek w 15 miastach o łącznej powierzchni ok. 20 ha, które mogą być wykorzystane w programie Mieszkanie Plus – poinformował za pośrednictwem PAP prezes PKP SA Mirosław Pawłowski.
– To są działki w różnych lokalizacjach w całym kraju. O ich przydatności zdecyduje operator rządowego programu, czyli Narodowy Fundusz Mieszkaniowy. PKP SA jest właścicielem jednej z największych baz nieruchomości w Polsce. Nie wyobrażam sobie, abyśmy nie włączyli się w rządowy program mieszkaniowy – powiedział Pawłowski.

Jak wskazał, tereny te znajdują się m.in. w Warszawie, Lublinie, Gliwicach, Katowicach, Sochaczewie, Gdańsku, Gdyni, Tczewie, Opolu, Ełku, Poznaniu. – To nie są bardzo duże grunty – największy ma niecałe 3 ha powierzchni, ale dają możliwość postawienia dwóch lub trzech budynków – dodał. Jak zaznaczył, priorytetowego rozwiązania wymaga ustawowa regulacja dotycząca przekazywania gruntów do programu Mieszkanie Plus.

W czerwcu Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa poinformowało, że pilotażowy projekt w ramach programu Mieszkanie Plus zostanie zrealizowany na Odolanach. Pisaliśmy o tym tutaj. Wciąż nie wiadomo jednak, czy chodzi o tereny należące do PKP SA.

Nieruchomości PKP SA, które będą wykorzystane w rządowym programie Mieszkanie Plus, nie zasilą Funduszu Własności Pracowniczej PKP. Pytał o to w ubiegłym miesiącu poseł Janusz Sanocki z klubu Kukiz’15. O sprawie pisaliśmy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka

Wiecej z regionu:

Polska (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS