Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP PLK: Sygnalizacja na przejeździe w Karolewie działała poprawnie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
14-05-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP PLK: Sygnalizacja na przejeździe w Karolewie działała poprawnie
Fot. OSP SkokiAutobus szynowy po zderzeniu z przeszkodą
– W sprawie wypadku na przejeździe kolejowo – drogowym w Karolewie pracuje specjalna komisja i prokuratura, które wyjaśnią przyczyny i okoliczności tego zdarzenia. Już teraz można jednak stwierdzić, że urządzenia rogatkowe działają na nim zgodnie z obowiązującymi przepisami – informuje PKP PLK.

O wypadku na przejeździe kolejowo-drogowym w Karolewie pisaliśmy już dwa razy. Dzięki błyskawicznej reakcji maszynisty, który zdążył wdrożyć hamowanie nagłe i ostrzec pasażerów o nadchodzącym niebezpieczeństwie, przy zderzeniu autobusu szynowego z ciężarówką nikt nie zginął. Jednak właściciel pozostawionego na torach pojazdu oskarża maszynistę i zarządce infrastruktury o zaniedbania w związku z wypadkiem, o czym piszemy TUTAJ. Jak informuje w komunikacie po wypadku PKP PLK, warunki pracy urządzeń przejazdowych są szczegółowo określone. Określa się w nich m.in. minimalny czas od chwili rozpoczęcia ostrzegania do czasu przejazdu pociągu.

– Wynosi on co najmniej 30 sekund. Jak widać na załączonym filmie po upływie 8 sekund od zapalenia się sygnalizatorów świetlnych i sygnału dźwiękowego zaczynają opadać rogatki. Od momentu zamknięcia rogatek do momentu wjazdu pociągu na przejazd upływa czas, który razem daje co najmniej 30 sekund – informuje Zbigniew Wolny z wielkopolskiego oddziału PKP PLK.
Jak informuje zarządca infrastruktury w czasie zderzenia pociągu z ciężarówką, do którego doszło 19 kwietnia, urządzenia działały zgodnie z tymi warunkami.

– Ponadto maszynista jechał na tym odcinku linii z dozwoloną prędkością dla tego pociągu. Uważamy, że przedsiębiorca zdecydowanie myli się ocenie przyczyn wypadku – komentuje Zbigniew Wolny.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5