NUMER 03/2018
NUMER 03/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Taki był rok 2017
szukaj
Śledź nas:

PKP LHS zmodernizuje stację Zamość Bortatycze

| inf. prasowa 19.10.2016 1

PKP LHS zmodernizuje stację Zamość Bortatycze
Fot. LHS
Spółka PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa podpisała umowę na modernizację systemu sterowania ruchem kolejowym i przebudowę układu torowego na stacji Zamość Bortatycze LHS. Pozwoli to na poprawę bezpieczeństwa pracowników i zwiększenie liczby przewozów na linii nr 65, której spółka jest zarządcą.
Będzie bezpieczniej

Podpisana umowa dotyczy zabudowy komputerowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym i systemu kontroli niezajętości torów na szlaku Zamość Bortatycze LHS – Szczebrzeszyn LHS.
Chodzi o urządzenia wewnętrzne, blokadę liniową, elektryczne napędy zwrotnicowe i wykolejnicowe, napędy rogatkowe i sygnalizatory drogowe na przejeździe kat. A, system liczników osi, semafory, tarcze ostrzegawcze i manewrowe, elektryczne ogrzewanie rozjazdów i sieć kablową.

– Najbardziej znaczącym elementem tej umowy jest przebudowa urządzeń srk. Stare systemy, sterowane ręcznie, wymienione zostaną na profesjonalny, nowoczesny system komputerowy – wyjaśnia Zbigniew Tracichleb, prezes zarządu PKP LHS. – Poprawi to bezpieczeństwo naszych pracowników i wpłynie na lepszą przepustowość toru – dodaje.

Będzie szybciej

Dzięki systemowi komputerowemu skróci się czas obsługi pociągów, co pozwoli ograniczyć zużycie paliwa, a zatem zmniejszyć koszty. Ponadto, pracownicy PKP LHS będą kierować całym ruchem
z nowego budynku nastawni, co zminimalizuje konieczność ruchu pieszego i zwiększy bezpieczeństwo kolejarzy.

Poza tym, w ramach inwestycji powstanie system telewizji przemysłowej do monitoringu przejazdu kat. A oraz obu głowic stacji, budynek piętrowej nastawni na potrzeby Lokalnego Centrum Sterowania (LCS), nowe oświetlenie i sieć kanalizacji deszczowej i sanitarnej.

Modernizacja obejmie również budowę toru do awaryjnego odstawiania uszkodzonych wagonów kolejowych przewożących towary niebezpieczne. Jest to związane z koniecznością dostosowania się do przepisów kolejowych. Jak podkreśla zarządca, to wszystko wpłynie na zwiększenie możliwości przewozowych stacji Zamość Bortatycze LHS i odcinka Hrubieszów LHS – Zamość Bortatycze LHS – Szczebrzeszyn LHS.

Polska firma

Wartość kontraktu wynosi ok. 24,3 mln zł netto, a wykonawcą prac w zakresie srk i robót torowo-budowlanych jest konsorcjum firm Zakłady Automatyki Kombud i Torpol.

– Cieszymy się, że kolejny zarządca infrastruktury kolejowej zdecydował się na komputerowe systemy opracowane przez polską firmę – mówi Kazimierz Frąk, prezes Zakładów Automatyki Kombud.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Zamość (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Zamość (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 03/2018
NUMER 03/2018
To był udany rok dla naszego wydawnictwa. W połowie roku do rodziny naszych portali internetowych składającej się dotąd z Rynku Kolejowego, Rynku Infrastruktury i Transportu Publicznego dołączył Rynek Lotniczy. O najważniejszych wydarzeniach mijającego w świetle całego rynku kolejowego roku piszemy w najnowszym Raporcie. Polecamy także m. in. rozmowę z nowym Prezesem Pesy oraz długi wywiad z szefem Przewozów Regionalnych.

 

współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS