PKP Intercity zakończyło drugi etap inwestycji w Remtrak [zdjęcia] - Wszystko na temat branży kolejowej: PKP, Intercity, przewozy regionalne, koleje mazowieckie, rozkłady jazdy PKP, Kolej
NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity zakończyło drugi etap inwestycji w Remtrak [zdjęcia]

| inf. prasowa 12.12.2017 105

PKP Intercity zakończyło drugi etap inwestycji w Remtrak [zdjęcia]
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
PKP Intercity zakończyło drugi etap inwestycji w Remtrak [zdjęcia]
PKP Intercity zakończyło drugi etap inwestycji w Remtrak [zdjęcia]
PKP Intercity zakończyło drugi etap inwestycji w Remtrak [zdjęcia]
PKP Intercity zakończyło drugi etap inwestycji w Remtrak [zdjęcia]
PKP Intercity zakończyło drugi etap inwestycji w Remtrak [zdjęcia]
PKP Intercity zakończyło drugi etap inwestycji w Remtrak [zdjęcia]
PKP Intercity zakończyło drugi etap inwestycji w Remtrak [zdjęcia]
PKP Intercity zakończyło drugi etap inwestycji w Remtrak [zdjęcia]
PKP Intercity zakończyło drugi etap inwestycji w Remtrak [zdjęcia]
PKP Intercity zakończyło drugi etap inwestycji w Remtrak [zdjęcia]
PKP Intercity zakończyło drugi etap inwestycji w Remtrak [zdjęcia]
We wtorek, 12 grudnia br., w Idzikowicach odbyło się uroczyste oddanie hali produkcyjnej wraz z warsztatami specjalistycznymi Zakładu Usług Taborowych Remtrak. Nowe obiekty są efektem zakończenia drugiego etapu modernizacji zaplecza technicznego PKP Intercity, którego koszt wyniósł 9 mln zł. W wydarzeniu wzięli udział m.in. Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Bittel, przedstawiciele władz lokalnych, członkowie zarządu PKP Intercity i ZUT Remtrak.
Nowa hala i specjalistyczne warsztaty

Celem drugiego etapu inwestycji było podniesienie jakości napraw poprzez budowę i wyposażenie specjalistycznych warsztatów i zapleczy technicznych. W nowo wybudowanej hali produkcyjnej znalazło się urządzenie do badania nacisków kół na szynę taboru trakcyjnego i wagonów pasażerskich, a także stanowisko do prób oraz badań wszystkich rodzajów napięć w wagonie wraz z wygrzewaniem. W specjalistycznych warsztatach umieszczono stanowiska do diagnostyki i naprawy elementów wyposażenia pojazdów kolejowych, takich jak WC w systemie zamkniętym, tablice pneumatyczne czy zderzaki. Ponadto została przeprowadzona pełna naprawa układu torowego wraz z infrastrukturą pomocniczą.

Przeprowadzone do tej pory inwestycje pozwalają zwiększyć liczbę wykonywanych napraw na 4 poziomie utrzymania z 210 do 260 rocznie oraz okresowych napraw lokomotyw. - Zakończony kolejny etap prac, dzięki dalszemu uniezależnieniu od podmiotów zewnętrznych, przyczyni się do przyspieszenia procesu napraw, a także zwiększenia zatrudnienia w regionie o kolejne 70 osób. Zrealizowane inwestycje bez wątpienia przełożą się na wyższy komfort podróżowania naszymi pociągami – zapewnia Marek Chraniuk, Prezes PKP Intercity.

Modernizacja w trzech częściach

Wmurowanie kamienia węgielnego pod modernizację zakładu w Idzikowicach odbyło się 13 czerwca 2016 r. W ramach pierwszego etapu inwestycji w Idzikowicach wybudowano nową halę naprawczą wagonów pasażerskich, podzieloną na 5 oddzielnych stanowisk wraz z warsztatami pomocniczymi. Powstała także nowoczesna lakiernia. Wartość wówczas przeprowadzonych prac sięgnęła 10 mln zł. Uroczyste zakończenie tej części modernizacji odbyło się w listopadzie ubiegłego roku. Drugi etap prac zwieńczyło oddanie we wtorek, 12 grudnia br., hali produkcyjnej ze specjalistycznymi warsztatami.

W połowie przyszłego roku planowane jest rozpoczęcie ostatniego etapu modernizacji. Obejmie on dalszą rozbudowę nowego zakładu do naprawy wózków i zestawów kołowych w wagonach i lokomotywach. Łączna wartość inwestycji w Zakładzie Usług Taborowych Remtrak, oddział w Idzikowicach, wyniosła 19 mln zł, dzięki czemu potencjał wykonywania napraw P4 wzrósł do poziomu 260 rocznie, co pozwoliło na utworzenie w sumie 170 dodatkowych miejsc pracy w regionie - podkreśla przewoźnik.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Idzikowice (19)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Wiecej z regionu:

Idzikowice (19)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS