NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

PKP Cargo ze stratą 116 mln po trzecim kwartale. Spółka nieznacznie poprawiła wynik

| Martyn Janduła 16.11.2016 10

PKP Cargo ze stratą 116 mln po trzecim kwartale. Spółka nieznacznie poprawiła wynik
Fot. PKP Crgo
Grupa PKP Cargo ciągle notuje stratę, ale jest ona mniejsza niż w poprzednim okresie, gdyż strata po drugim kwartale wynosiła 200 mln zł. Jak podkreśla Maciej Libiszewski, prezes spółki, udało się zatrzymać trend spadkowy.
Przychody operacyjne Grupy PKP Cargo w trzecim kwartale wyniosły 1,091 mld zł (-10% rok do roku), przy kosztach operacyjnych na poziomie 1083 mln zł (-3% rdr). Wynik EBITDA wyniósł 154 mln zł (-30%). Po trzech kwartałach 2016 roku wyniki kształtowały się następująco: przychody z działalności operacyjnej 3 214 mln zł (2% rdr), koszty działalności operacyjnej 3 303 mln zł (12% rdr), EBITDA 346 mln zł (-36% rdr), zysk netto -116 mln zł.

Jak tłumaczy przewoźnik, na przewozy PKP Cargo wpływ miały ogólne warunki makroekonomiczne i niższy niż zakładano wzrost gospodarczy, co przełożyło się na trudne warunki rynkowe. W szczególności było to osłabienie budownictwa infrastrukturalnego, mniejszy popyt na przewozy podstawowych materiałów budowlanych (tłucznia, kamieni i piasku) oraz słaba koniunktura popytu na węgiel kamienny, w tym w eksporcie. Rynek przewozów kolejowych w Polsce po dziewięciu miesiącach 2016 rynek kolejowy zmniejszył się o 1,9% w stosunku do analogicznego okresu z 2015 roku.

W trzech kwartałach 2016 roku Grupa PKP Cargo przewiozła 80,9 mln ton towarów (-4% rdr) oraz wykonała pracę przewozową na poziomie 20,8 mld tkm (-4% rdr). Jednocześnie jej udział w rynku we wrześniu br. wyniósł 52,4% wg pracy przewozowej i był to wynik o 3,2 p.p. lepszy niż w kwietniu tego roku. Jak twierdzi spółka, pokazuje to, że udało się odwrócić niekorzystny trend z początku tego roku. Udział w rynku wg przewiezionej masy we wrześniu wyniósł 45%.

­– Wprowadzone zmiany funkcjonowania spółki i rezygnacja z pionowego modelu zarządzania już przynoszą efekty. Zarządzanie obszarowe jest znacznie bardziej efektywne dla spółki specjalizującej się w przewozach kolejowych – mówi Maciej Libiszewski, prezes PKP Cargo. – Co miesiąc systematycznie poprawiamy nasz udział w rynku i wygrywamy wszystkie większe przetargi – dodaje.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS