NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Pierwszy krok do modernizacji linii kolejowej do Polic

| Martyn Janduła 08.12.2016 79

Pierwszy krok do modernizacji linii kolejowej do Polic
Fot. MMich, GFDL
PKP PLK, jako jeden z podmiotów projektu dążącego do powstania w województwie zachodniopomorskim kolei aglomeracyjnej, złożyła w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Szczecinie wniosek o decyzję środowiskową. Mowa tutaj o inwestycji modernizacji linii nr 406 na odcinku od Szczecina Głównego do Polic. Jest to jeden z najbardziej pożądanych odcinków na których ma w przyszłości powstać pierwsze połączenie Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.
Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273 i 351 to przedsięwzięcie, które ma szansę być objęte unijnym dofinansowaniem w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Aby doszło do jego realizacji, w projekt ten włączone są takie podmioty jak marszałek województwa, prezydenci Szczecina i Stargardu, burmistrzowie Goleniowa, Gryfina i Polic, wójtowie Kobylanki i gminy Stargard oraz przedstawiciele Polskich Kolei Państwowych i Polskich Linii Kolejowych SA. Koordynatorem działań zostało Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego.

Jak podała Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Szczecinie, działająca w roli inwestora – PKP PLK, złożyła niedawno wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla modernizacji linii kolejowej nr 406 na odcinku Szczecin Główny – Police. Jest to zatem kolejny krok, który co raz bardziej przybliża realizację całego projektu powstania w regionie kolei aglomeracyjnej.

Będzie drugi tor

Jak wynika z dokumentacji, w ramach inwestycji przewiduje się modernizację linii kolejowej nr 406, polegającą na przebudowie układów torowych na odcinku od Szczecina Głównego do stacji Police. W planach założono także budowę drugiego toru na odcinku od stacji Szczecin Główny do stacji Szczecin Turzyn (km 0,7 do ok. 1,310 km oraz 1,880 km do 3,470 km) z wyłączeniem odcinka od km 5,350 do km 6,300 (węzeł Łękno).

PKP PLK planuje zmodernizować na linii 406 wszystkie obiekty inżynieryjne do miejscowości Police. Jak informują kolejarze w kwestii przejazdów kolejowych modernizacja będzie sprowadzała się głównie do wymiany istniejącej nawierzchni drogowej oraz poprawy podtorza i odwodnienia aby zwiększyć komfort jazdy pojazdów drogowych oraz zapewnić stabilny dobry stan nawierzchni kolejowej.

Inwestycja zakłada również poprawę obsługi pasażerów poprzez modernizację, przebudowę oraz budowę nowych przystanków. Wszystkie one zostaną dostosowane do obsługi osób o ograniczonej mobilności. PKP PLK zapowiadają również, że perony zostaną dostosowane do taboru planowanego do zakupu przez zarząd województwa zachodniopomorskiego do obsługi sieci SKM. Ich wysokość wynosić będzie 760 mm ponad główką szyny.

Typ sieci trakcyjnej i powrotnej oraz zasilania pozostanie taka sama. Sposób zasilania sieci trakcyjnej pozostanie także taki sam. Dobudowane zostanie jedynie zasilanie sieci trakcyjnej nad projektowanym torem nr 2 na szlaku Szczecin Główny – Szczecin Turzyn. W zakresie elektroenergetyki w miejscach budowy, modernizacji i przebudowy peronów PKP PLK przewidują z kolei budowę nowego oświetlenia peronów oraz wejść na perony, zasilanie wind i schodów ruchomych, a także zasilanie urządzeń SDIP.

Sterowanie ruchem kolejowym

Na szlaku linii 406 kolejarze przewidują zabudowę elektronicznej jednodostępowej dwukierunkowej blokady liniowej z kontrolą niezajętości torów szlakowych zrealizowaną w oparciu o system licznika osi po obu torach szlakowych oraz budowę urządzeń LCS.

Dodatkowo PKP PLK planują wymianę urządzeń przejazdowych na przejazdach kolejowych, z uwzględnieniem konieczności zmiany kategorii wybranych przejazdów kolejowych z obowiązującymi przepisami i wymogami w zakresie bezpieczeństwa. Część przejazdów wyposażona zostanie w urządzenia do rejestracji zdarzeń na przejeździe.

Podstawowe prace w branży telekomunikacyjnej dotyczą zabudowy interfejsów do współpracy istniejących urządzeń teletechnicznych liniowych z nowo budowaną infrastrukturą teletechniczną liniową i stacyjną oraz włączenie tych obwodów do istniejących sieci i systemów telekomunikacyjnych w tym serwerów aplikacji już funkcjonujących.

Planowane na przystankach urządzenia sterowane i nadzorowane będą zdalnie z najbliższej nastawni dysponującej, LCS i centrum monitoringu. Planuje się budowę peronowej kanalizacji telekomunikacyjnej wraz z studniami, budowę urządzeń telekomunikacyjnych na projektowanych przejazdach, instalację węzłów: łączności dyspozytorskiej w postaci cyfrowej centrali komutacji łączy, transmisji danych, urządzeń monitoringu kamerowego z możliwością zapisu i obserwacji zdarzeń na przejazdach i peronach, instalację akustycznej informacji podróżnych oraz wyświetlaczy Systemu Dynamicznej Informacji Podróżnych.

Przetarg w następnym roku

Inwestycja ma być zrealizowana w latach 2018-2022. Jak podkreślają PKP PLK, prace rozpoczną się po wykonaniu dokumentacji projektowej, dla której przetarg planuje się ogłosić w 2017 r.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Szczecin (397)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Szczecin (397)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS