Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Piękna niewygoda, czyli po co nam wiaty?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-04-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Piękna niewygoda, czyli po co nam wiaty?
Na łódzkiej ulicy Kopernika stanęła pierwsza wiata przystankowa, która wzornictwem nawiązuje do popularnego niegdyś w mieście stylu secesyjnego. Zdobione detale dodają jej uroku i smaku, ale z wyglądem nie idzie w parze funkcjonalność.

Na przystanku pod dawną fabryką papierosów przy wyremontowanej kilka miesięcy temu ulicy Kopernika wreszcie stanęła wiata przystankowa. To pierwsza wiata nowego typu stworzonego specjalnie z myślą o łódzkim Śródmieściu i otoczonych dziewiętnastowiecznymi kamienicami ulicach przyległych do niego dzielnic. Ma dobrze komponować się z kojarzoną z Łodzią, choć wcale w tutejszym centrum nie najpopularniejszą, secesją.

Przyglądając się jednak wiacie dokładniej, trudno nie zadać sobie pytania, czy jej projektant nie zapomniał o innych niż wygląd cechach małej architektury miejskiej. Wiaty przystankowe ustawia się bowiem przede wszystkim dla podniesienia nie walorów wizualnych przestrzeni publicznej, a komfortu oczekujących na tramwaj czy autobus – zwłaszcza wtedy, kiedy pogoda nie sprzyja długiemu przebywaniu na powietrzu. Dobra wiata pozwala więc w miarę wygodnie usiąść, a do tego schronić się przed deszczem, wiatrem i słońcem. Quasi-secesyjny mebel nie spełnia żadnej z tych ról.

To tylko fragment artykułu. Więcej na stronie Transport-publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Przetarg na wiaty w Warszawie trwa już 18 miesięcy

Przetargi

Przetarg na wiaty w Warszawie trwa już 18 miesięcy

Gazeta Wyborcza 21 listopada 2011

Szczecin: Co dalej z wiatami na dworcu Głównym?

Infrastruktura

Szczecin: Co dalej z wiatami na dworcu Głównym?

Stowarzyszenie Estetycznego i Nowoczesnego Szczecina 30 listopada 2012

AMS: W Warszawie powinny być wiaty otwarte, a nie szczelnie zabudowane

Infrastruktura

Warszawa czeka na nowe wiaty koncesyjne

Zintegrowany transport

Warszawa czeka na nowe wiaty koncesyjne

wu, transport-publiczny.pl 12 czerwca 2014

Zobacz również:

Przetarg na wiaty w Warszawie trwa już 18 miesięcy

Przetargi

Przetarg na wiaty w Warszawie trwa już 18 miesięcy

Gazeta Wyborcza 21 listopada 2011

Szczecin: Co dalej z wiatami na dworcu Głównym?

Infrastruktura

Szczecin: Co dalej z wiatami na dworcu Głównym?

Stowarzyszenie Estetycznego i Nowoczesnego Szczecina 30 listopada 2012

AMS: W Warszawie powinny być wiaty otwarte, a nie szczelnie zabudowane

Infrastruktura

Warszawa czeka na nowe wiaty koncesyjne

Zintegrowany transport

Warszawa czeka na nowe wiaty koncesyjne

wu, transport-publiczny.pl 12 czerwca 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5