Partnerzy serwisu:
Biznes

Papierowa Wielka Ofensywa PLK

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
21-04-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Papierowa Wielka Ofensywa PLK
fot. Rafał Jasiński
Nowy prezes PKP Polskich Linii Kolejowych Ireneusz Merchel uważa, że ubiegłoroczna Wielka Ofensywa Inwestycji Kolejowych była tylko hasłem. Przetargi na 17 mld złotych utknęły, bo dla projektów nie było pełnej dokumentacji. Zdaniem Adriana Furgalskiego, rynek został oszukany.

O ogłoszonej w ubiegłym roku tzw. Wielkiej Ofensywie Inwestycji Kolejowych pisaliśmy obszernie w miesięczniku „Rynek Kolejowy”. Zwracaliśmy uwagę, że większość ogłoszonych w ramach WOIK postępowań zaplanowanych zostało już na początku roku. Przed miesiącem opisaliśmy natomiast na łamach portalu „RK” kolejny problem – mimo że minęło pół roku od wszczęcia ofensywy, wciąż nie wybrano wykonawców zdecydowanej większości ogłoszonych wówczas przetargów.

Ofensywa tylko na papierze

Do problemu odniósł się nowy prezes PKP PLK Ireneusz Merchel podczas spotkania z dziennikarzami. Jak podsumował, przetargi opiewały łącznie na kwotę nawet 17 mld złotych, ale ich ogłoszenie w tamtym momencie było działaniem na wyrost. Postępowania ogłoszone w ramach WOIK były bowiem dwuetapowe, z bardzo długim okresem wyboru wykonawcy.

– Dla tych inwestycji nie zostały przygotowane dokumentacje, a rozstrzygnięcie przetargów zaplanowano dopiero na drugą połowę tego roku – stwierdził nowy prezes PKP PLK. Z powodu braku dokumentacji wykonawcy zadają pytania, których liczba dochodzi do tysiąca. A inwestor bez dokumentacji na część z nich nie może nawet udzielić jednoznacznej odpowiedzi.

Adrian Furgalski, przewodniczący Forum Kolejowego Railway Business Forum mówi nawet ostrzej. – Rynek został okłamany przez poprzedników, którzy ogłaszali WOIK. Tak w zakresie samej "ofensywy", jak i wydatków na inwestycje i utrzymanie, które miały być realizowane w bieżącym roku. Jak najpilniej potrzebny jest audyt Dokumentu Implementacyjnego do Strategii Rozwoju Transportu i Krajowego Programu Kolejowego, żeby poznać realny stan przygotowania zadań w bieżącej perspektywie finansowej Unii Europejskiej – stwierdza Furgalski.

Koniec przetargów dwustopniowych

Jak zapowiada teraz Ireneusz Merchel, PKP PLK powróci do postępowań jednostopniowych. – To powinno skrócić procedurę. Do tego wszystkie postępowania na studia wykonalności dla planowanych zadań zostały już ogłoszone – zapewnił. Nowe kierownictwo Grupy PKP będzie starać się przyspieszyć procedury związane z przygotowaniem i realizacją inwestycji. 

Więcej na ten temat w kolejnym numerze miesięcznika „Rynek Kolejowy”.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Merchel: W tym roku przetargi na 10-12 mld zł, a może więcej

Infrastruktura

Merchel: W tym roku przetargi na 10-12 mld zł, a może więcej

Kasper Fiszer 27 stycznia 2022

Nowy skład zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych

Biznes

Nowy skład zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych

Michał Szymajda 03 sierpnia 2021

Merchel: Rekordowe tempo realizacji inwestycji [film]

Infrastruktura

Merchel: Dziś już nie ma, jak kiedyś, kilkuletnich opóźnień

Infrastruktura

PKP PLK spokojna o realizację łódzkiego tunelu przez Energopol

Infrastruktura

Zobacz również:

Merchel: W tym roku przetargi na 10-12 mld zł, a może więcej

Infrastruktura

Merchel: W tym roku przetargi na 10-12 mld zł, a może więcej

Kasper Fiszer 27 stycznia 2022

Nowy skład zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych

Biznes

Nowy skład zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych

Michał Szymajda 03 sierpnia 2021

Merchel: Rekordowe tempo realizacji inwestycji [film]

Infrastruktura

Merchel: Dziś już nie ma, jak kiedyś, kilkuletnich opóźnień

Infrastruktura

PKP PLK spokojna o realizację łódzkiego tunelu przez Energopol

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5