NUMER 01/2018
NUMER 01/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej a CPK
szukaj
Śledź nas:

Orlen chce większej dostępności lokomotyw

| Jakub Madrjas 14.11.2017 54

Orlen chce większej dostępności lokomotyw
Fot,. Łukasz Piotrowski, SM42.pl
Grupa Orlen szykuje się do dzierżawy 14 elektrowozów. Jak informują "RK" przedstawiciele koncernu, chodzi m.in. o obsługę większego wolumenu przewozów. 
Jak informowaliśmy przed tygodniem, Grupa Orlen chce wydzierżawić 14 lokomotyw elektrycznych lub elektrycznych z silnikiem dojazdowym. Dzierżawa miałaby się zacząć już od 1 stycznia 2018 roku i trwać 2 lub 3 lata. Elektrowozy miałyby dotrzeć do baz Orlenu w Płocku i Trzebini pomiędzy grudniem 2017 a marcem 2018 roku. Orlen potrzebuje ich do obsługi pociągów wyłącznie na terytorium Polski. 

Poprosiliśmy Grupę Orlen o podanie założeń tego zamówienia. – Postępowanie dotyczące wydzierżawienia 14 lokomotyw elektrycznych lub elektrycznych z modułem ma na celu pozyskanie nowoczesnych lokomotyw przewozowych, które pozwolą zapewnić wyższy poziom dostępności taboru kolejowego – informuje „Rynek Kolejowy” biuro prasowe Grupy Orlen. Jak dodają przedstawiciele, chodzi o „wyjście naprzeciw oczekiwaniom głównego klienta” spółki Orlen Koltrans, którym jest PKN Orlen, w zakresie jakości i terminowości realizowanej spedycji.

Dodatkowo, pozyskanie nowoczesnego taboru wynika z wyższych wolumenów realizowanych na rzecz PKN Orlen i Grupy Kapitałowej Orlen. – Pozyskanie nowoczesnego taboru kolejowego usprawni również prace manewrowe, co wpłynie na poprawę efektywności kosztowej – informuje zamawiający. Tylko w pojedynczych przypadkach pozyskanie nowego taboru stanowić będzie uzupełnienie stanu pojazdów przy kończących się umowach dzierżawy.

Jak pisaliśmy, preferowane będą lokomotywy o podobnych parametrach technicznych i eksploatacyjnych. Orlen interesują wyłącznie lokomotywy elektryczne lub elektryczne z modułem dojazdowym o mocy ciągłej 3000 kW, które mogą prowadzić pociąg o masie co najmniej 3 tysięcy ton brutto z prędkością 70 km/h.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (41494)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (41494)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01/2018
NUMER 01/2018
Tematem numeru jest przyszłość polskich kolei i ich miejsce w planie transportowym, jaki w związku z podjęciem decyzji o budowie Centralnego Portu Lotniczego przygotował rząd. Sporo miejsca poświęcamy na rozmowy z przedstawicielami czołowych firm z branży kolejowej: Siemensa, KZN Bieżanów, Cargounit. Rozmawiamy też o przyszłości kolei na Pomorzu – z Ryszardem Świlskim, członkiem zarządu województwa pomorskiego. Również o przyszłości transportu w aglomeracji warszawskiej rozmawiamy z prezes Krystyną Pękałą, kierującą stołeczną SKM-ką.

Sporo miejsca poświęcamy problemom transportu towarów. Piszemy np. o najnowszych wynikach PKP Cargo i nielicznych inwestycjach w spółce, rozmawiamy z Radimem Paigerem, kierującym polskim oddziałem producenta taboru Legios Loko, o potencjalne polskiego rynku.

Warto przeczytać obszerny tekst na temat najnowszego produktu Alstomu – pociągu na wodór, a także rozmowę z Leszkiem Miętkiem na temat poziomu bezpieczeństwa przewozów w Polsce. Analizujemy też wdrożony właśnie rozkład jazdy pociągów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS