Rada nadzorcza podjęła decyzję o powołaniu Cezarego Lewandowskiego na stanowisko członka zarządu, dyrektora finansowego Kolei Mazowieckich.
Obecnie w skład zarządu Kolei Mazowieckich wchodzą: Robert Stępień – prezes zarządu, dyrektor generalny, Czesław Sulima – członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny, Dariusz Grajda – członek zarządu, dyrektor handlowy, Cezary Lewandowski – członek zarządu, dyrektor finansowy.
Jak informują KM, Cezary Lewandowski jest absolwentem Wydziału Nauk Historycznych na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Ukończył także studia podyplomowe z zakresu zarządzania m.in. w Szkole Głównej Handlowej – zarządzanie spółką na rynku Unii Europejskiej oraz w Wojskowej Akademii Technicznej – zarządzanie bezpieczeństwem w zakładach przemysłu naftowego. W 2003 roku ukończył kurs dla kandydatów na członków rad nadzorczych w spółkach skarbu państwa, a dwa lata później – Studia Master of Business Administration na Uniwersytecie Gdańskim.
Karierę zawodową rozpoczynał w PERN „Przyjaźń” S.A. pełniąc min. funkcję Dyrektora Biura Operacyjnego Ropy Naftowej, gdzie był odpowiedzialny za obszary: eksploatacji, zarządzania infrastrukturą przesyłową i magazynową spółki, przesyłu i magazynowania ropy naftowej, zarządzania projektami; a także dodatkowo: nadzoru właścicielskiego, handlu i sprzedaży oraz strategii i rozwoju. Cezary Lewandowski był także zastępcą Prezydenta Miasta Płocka ds. rozwoju i inwestycji (2011-2014), a następnie prezesem zarządu „Naftoserwis” Sp. z o.o., odpowiedzialnym za przygotowanie i wdrożenie planu naprawczego. Pełnił również funkcje w organach spółek prawa handlowego, w których zajmował się min. organizacją spółek celowych i przygotowaniem założeń finansowych i inwestycyjnych.
Cezary Lewandowski posiada ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe, przede wszystkim w branży paliwowej. Jest menadżerem docenianym za pomyślne wdrażanie nowych rozwiązań organizacyjnych, maksymalizowanie zysków, skuteczne wdrażanie kontroli kosztów i programów naprawczych oraz maksymalizowanie rentowności prowadzonych projektów w celu zapewnienia pozytywnych wyników finansowych. Przykładem efektywnego zarządzania są zrealizowane takie projekty jak: realizacja procesu zmiany struktury właścicielskiej PPPP „Naftoport” Sp. z.o.o. – przejęcie kontroli; udział w projekcie przejęcia przez PERN „Przyjaźń” S.A. spółek OLPP Sp. z o.o. oraz Siarkopol Gdańsk S.A. oraz udział w procesie wdrożenia systemów zarządzania finansami i rachunkowością zarządczą; restrukturyzacja i poprawa efektywności procesów inwestycyjnych.