Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Nowe przystanki PKM w Gdyni później. Przez niezdecydowanie PKP PLK

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
21-03-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Nowe przystanki PKM w Gdyni później. Przez niezdecydowanie PKP PLK
mat. PKM
Opóźnia się budowa nowych przystanków PKM Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion na linii kolejowej 201. Wszystko przez dodatkowe i zmieniające się wymagania PKP PLK do już uzgodnionych i realizowanych projektów, a także długie rozmowy o tym, kto ma pokryć koszty dodatkowych prac.

We wrześni 2016 r. Pomorska Kolej Metropolitalna podpisała umowę z konsorcjum firm Budimex SA i Ferrovial Agroman SA na budowę dwóch dodatkowych przystanków na linii kolejowej 201 w Gdyni. W obu lokalizacjach powstają dwa jednokrawędziowe perony, powiązane za pomocą wind i schodów z istniejącym układem komunikacyjnym. Na każdym z przystanków znajdzie się także charakterystyczne dla PKM zadaszenie wejść na przystanki w postaci tzw. „czerwonej wstążki”. Zgodnie z kontraktem przystanki miały być gotowe do końca lipca 2017 r.,

Teraz okazuje się, że nowe przystanki będą później, niż zakładano. – Otóż listopadzie 2016 r. – czyli miesiąc po rozpoczęciu budowy przystanków PKM Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion, których projekty oraz harmonogram prac zostały wcześniej pozytywnie zaopiniowane i zatwierdzone przez PKP PLK – przedstawiciele PKP PLK zgłosili nam i władzom Gdyni (budującym cały węzeł integracyjny Karwiny) potrzebę przeprojektowania obu naszych inwestycji tak, aby uwzględniały planowany w przyszłości na odcinku Gdańsk Osowa – Gdynia Główna trzeci tor linii kolejowej 201 – informuje Pomorska Kolej Metropolitalna. – Zarówno władze Gdyni, jak i PKM SA zgodziły się – pomimo znacznego już zaangażowania obu naszych projektów – uwzględnić oczekiwania kolejarzy z PKP PLK, uznając je za zasadne. Jedynym warunkiem było współfinansowanie ich przez PKP PLK, które o zaprojektowanie tych zmian wystąpiły – przekazuje PKM.

Jak informuje Gazeta Wyborcza Trójmiasto, trzeci tor wymusza wybudowanie od nowa wiaduktów w ciągu ul. Wielkopolskiej, a także realizację muru oporowego wzdłuż ul. Strzelców. Te prace wyceniono na ok. 30 mln zł. Gdynia zgodziła się na przebudowę wiaduktów, a marszałek zobowiązał się do zwiększenia dofinansowania. Miasto jednak nie chciało dołożyć się do budowy muru oporowego.

Problem pojawił się też z projektem nowych przystanków. PKP PLK stwierdziły, że skoro wiadukty zostaną wybudowane od nowa i przesunięte, to należy wydłużyć też perony o ok. 60 m, by można było na nie zejść z nowego wiaduktu. To z kolei oznacza konieczność przedłużenia splotu torowego (w tym miejscu przewidywany jest transport ponadgabarytowy – dzięki splotom nie trzeba odsuwać peronów, przez co odstęp pomiędzy peronem a pociągiem, zwłaszcza na łukach, byłby spory). PKM, choć zgodziła się na przeprojektowanie peronów, nie chciała sfinansować przebudowy torów ok. 4,5 mln zł).

Teraz doszło do kolejnych zmian. – W ubiegłym tygodniu – po czterech miesiącach wspólnych uzgodnień i negocjacji – okazało się, że zarząd PKP PLK w Warszawie nie widzi jednak potrzeby realizacji większości zgłaszanych wcześniej dodatkowych prac – konstatuje Pomorska Kolej Metropolitalna. Jak podaje Gazeta, PKP PLK zgodziły się sfinansować podwyższenie kładki nad torami, a także muru oporowego wzdłuż Strzelców. Ten powstanie wraz z budową trzeciego toru. Na spotkaniu przedstawiciele PKP PLK stwierdzili też, że wydłużenie peronów i splotów nie jest… konieczne.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

ETCS na linii PKM z dopuszczeniem do eksploatacji

Infrastruktura

ETCS na linii PKM z dopuszczeniem do eksploatacji

Michał Szymajda 11 stycznia 2023

PKM: Po pandemii pasażerowie wrócili do naszych pociągów

Pasażer

Pomorze chce kupić cztery hybrydy z pieniędzy z Polskiego Ładu

Tabor i technika

PKM zbuduje halę magazynowo-garażową

Infrastruktura

PKM zbuduje halę magazynowo-garażową

Jakub Rösler 04 października 2021

Zobacz również:

ETCS na linii PKM z dopuszczeniem do eksploatacji

Infrastruktura

ETCS na linii PKM z dopuszczeniem do eksploatacji

Michał Szymajda 11 stycznia 2023

PKM: Po pandemii pasażerowie wrócili do naszych pociągów

Pasażer

Pomorze chce kupić cztery hybrydy z pieniędzy z Polskiego Ładu

Tabor i technika

PKM zbuduje halę magazynowo-garażową

Infrastruktura

PKM zbuduje halę magazynowo-garażową

Jakub Rösler 04 października 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5