W bazie PKP LHS w Zamościu jest już pierwsza z dziesięciu lokomotyw 311Da. Do końca roku Newag ma zmodernizować do tego typu jeszcze dziewięć spalinowozów.
W lipcu ubiegłego roku producent taboru z Nowego Sącza
poinformował o zawarciu z PKP LHS umowy na modernizację 10 lokomotyw spalinowych ST44 do typu 311Da. Wartość kontraktu szacuje się na prawie 100 mln zł netto.
Newag wykonał zamówienie przed terminem - pierwsza zmodernizowana lokomotywa miała zostać dostarczona do końca marca tego roku, ale lokomotywę zobaczyliśmy w bazie w Zamościu już
podczas wczorajszego otwarcia nowego LCS-u. Dostawa wszystkich lokomotyw ma nastąpić do końca tego roku. - Umowa jest realizowana zgodnie z harmonogramem. Kolejne lokomotywy będą sukcesywnie przekazywane w najbliższych miesiącach - mówi "RK" rzecznik Newagu Łukasz Mikołajczyk.
Spalinowa lokomotywa towarowa typu 311D/311Da powstała w wyniku gruntownej modernizacji lokomotywy produkcji rosyjskiej typu M62, znanej na polskim rynku kolejowym pod oznaczeniem ST44. Od 2007 r. Newag wykonał już kilkadziesiąt modernizacji tego typu. Jak poinformowali "RK" przedstawiciele PKP LHS, najnowsza modernizacja w porównaniu z poprzednimi ma przede wszystkim lepiej wyciszoną kabinę maszynisty. Większych zmian nie wprowadzano, żeby zachować jednolitość użytkowanego taboru.
Po zakończeniu modernizacji PKP LHS będzie dysponować łącznie 27 szt. tego typu lokomotyw.