NUMER 01/2018
NUMER 01/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej a CPK
szukaj
Śledź nas:

Newag i Pesa złożyły oferty na nowe pociągi dla SKM Warszawa

| Jakub Madrjas 10.01.2018 127

Newag i Pesa złożyły oferty na nowe pociągi dla SKM Warszawa
Pociągi SKM na stacji w OtwockuFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
SKM Warszawa otworzyła oferty na dostawę od 13 do 21 nowych pociągów elektrycznych. Zgłosili się dwaj najwięksi krajowi dostawcy taboru.
Ogłoszony w październiku przetarg SKM Warszawa zakłada dostawę fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych – ośmiu pięcioczłonowych i pięciu czteroczłonowych. Podstawowe zamówienie dotyczy dostawy 13 nowych pociągów. Może ono zostać rozszerzone, o ile SKM Warszawa uzyska dodatkowe środki unijne na tabor. Przedmiotem zamówienia jest też dostawa symulatora jazdy wraz z przeszkoleniem pracowników oraz świadczenie usług obsługi na poziomie utrzymania od P1 do P4 dla każdego pojazdu przez okres aż piętnastu lat.

Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", złożone zostały dwie oferty. Pesa Bydgoszcz zaoferowała za dostawę 13 pociągów oraz ich utrzymanie cenę 310 532 008 złotych, a Newag – 323 353 000 złotych (ceny netto). Obaj producenci zaoferowali 96 miesięcy gwarancji. Najkorzystniejsza oferta zostanie wybrana na mocy kryterium ceny dostawy pojazdów i utrzymania (78 punktów), okresu gwarancji (15 punktów), czasu dostarczenia pierwszych trzech pojazdów czteroczłonowych (maksymalny czas – 18 miesięcy; 4 punktów) oraz masy służbowej podzielonej przez długość przedziału pasażerskiego pojazdu (5 punktów).

Na razie nie znamy szczegółów ofert producentów. – Komisja przetargowa będzie teraz analizowała złożone oferty pod kątem spełniania warunków przetargu i dokona wyboru zwycięzcy – powiedział "Rynkowi Kolejowemu" rzecznik SKM Warszawa Kamil Migała. Obie oferty mieszczą się w budżecie SKM Warszawa.

Mimo, że pociągi będą kursowały głównie po aglomeracji warszawskiej, mają być przygotowane do jazdy z prędkością 160 km/h. Mniejsze pojazdy 4-członowe zabiorą na pokład łącznie 670 osób. Większe – pięcioczłonowe zabiorą ich aż 825. Więcej na temat specyfikacji technicznej piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

SKM Warszawa (310)
(23)

Więcej z regionu:

Warszawa (3414)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

SKM Warszawa (310)
(23)

Wiecej z regionu:

Warszawa (3414)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01/2018
NUMER 01/2018
Tematem numeru jest przyszłość polskich kolei i ich miejsce w planie transportowym, jaki w związku z podjęciem decyzji o budowie Centralnego Portu Lotniczego przygotował rząd. Sporo miejsca poświęcamy na rozmowy z przedstawicielami czołowych firm z branży kolejowej: Siemensa, KZN Bieżanów, Cargounit. Rozmawiamy też o przyszłości kolei na Pomorzu – z Ryszardem Świlskim, członkiem zarządu województwa pomorskiego. Również o przyszłości transportu w aglomeracji warszawskiej rozmawiamy z prezes Krystyną Pękałą, kierującą stołeczną SKM-ką.

Sporo miejsca poświęcamy problemom transportu towarów. Piszemy np. o najnowszych wynikach PKP Cargo i nielicznych inwestycjach w spółce, rozmawiamy z Radimem Paigerem, kierującym polskim oddziałem producenta taboru Legios Loko, o potencjalne polskiego rynku.

Warto przeczytać obszerny tekst na temat najnowszego produktu Alstomu – pociągu na wodór, a także rozmowę z Leszkiem Miętkiem na temat poziomu bezpieczeństwa przewozów w Polsce. Analizujemy też wdrożony właśnie rozkład jazdy pociągów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS