NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Miliardowy kontrakt kolejowy na Ukrainie. UZ kupi 30 lokomotyw od GE

| Michał Szymajda 26.02.2018 54

Miliardowy kontrakt kolejowy na Ukrainie. UZ kupi 30 lokomotyw od GE
Lokomotywa TE33Fot. Kabelleger / David Gubler, CC BY-SA 3.0
Koleje Ukraińskie podpisały z GE Transportation umowę dotyczącą dostawy 30 fabrycznie nowych spalinowych lokomotyw i 10-letni ich serwis. GE będzie też współpracował przy modernizacji istniejącej floty Ukrzaliznyci.
Do podpisania umowy pomiędzy partnerami doszło 23 lutego w obecności prezydenta Ukrainy Petra Poroszenki.

– Jesteśmy zadowoleni, że negocjacje z GE przebiegały w bardzo dobrym tempie. Trwały tylko 5 miesięcy. Po wielu latach braku poważnych inwestycji w lokomotywy udaje się nam uruchomić poważny projekt odnowy posiadanego parku lokomotyw spalinowych. Liczymy także na to, że współpraca z GE przyniesie korzyści dla rodzimych producentów, którzy otrzymają poważną szansę na rozwój – powiedział Jewhen Krawcow, pełniący obowiązki prezesa UZ.

Błyskawiczna dostawa

Produkcja pierwszych spalinowozów TE33AC zacznie się za kilka miesięcy w USA. Co ciekawe – nie zdecydowano się na produkcję w Kazachstanie, gdzie już buduje się podobne pojazdy, w zlokalizowanej w Astanie fabryce, w spółce JSC Lokomotiv. Sporo prac wykończeniowych przy pojazdach ma odbywać się na terenie Ukrainy. W wypadku pierwszych dostarczonych pojazdów Ukraińcy wykonają 10% prac, w przypadku ostatnich – nie mniej niż 40%. Dostawy mają zakończyć się już w 2019 roku. Podobne lokomotywy, przystosowane do kursowania po torach o szerokości 1520 mm, kursują już w Mongolii, Kazachstanie, Azerbejdżanie, Tadżykistanie, Turkmenistanie i Kirgistanie. Były również testowane w Polsce, na Linii Hutniczej Szerokotorowej, gdzie otrzymały wysokie oceny.

Poza 30 sztukami lokomotyw TE33AC, wyposażonymi w 12-cylindrowe silniki o mocy 4500 koni mechanicznych, GE pomoże Ukraińcom w modernizacji 75 starszych lokomotyw dieslowskich, wyprodukowanych jeszcze w ZSRR (średni wiek lokomotyw przeznaczonych do ciągnięcia składów towarowych wynosi na Ukrainie 30 lat). Cały kontrakt wart jest miliard dolarów.

Poza GE dostawą lokomotyw na wschód i i modernizacją istniejącego parku taborowego zainteresowani byli również Polacy. Chciała to robić zarówno Pesa, jak i Newag.

Balczun: Szybki kontrakt potrzebny ukraińskim kolejom

Najnowsza umowa z GE to wynik gruntownej analizy rynku i konieczności dostarczenia lokomotyw jak najszybciej. Ukraińskie procedury przetargowe są skomplikowane i narażone na świadome ich blokowanie. Idea leasingu była moim pomysłem na zgodną z prawem, ale szybką ścieżkę – zaznacza w rozmowie z "RK" Wojciech Balczun, były już prezes Ukraińskich Kolei.

– Omówiłem szczegóły projektu w trakcie mojej lipcowej wizyty w USA, po której podpisaliśmy list intencyjny z GE. Mówimy o najbardziej potrzebnych lokomotywach spalinowych, które praktycznie mogła dostarczyć w tym terminie tylko ta firma. Nie wolno zapominać o ważnym wsparciu na poziomie rządów dla tego projektu, co w przypadku Ukrainy ma istotne znaczenie. Polityka taborowa zakłada znacznie większe inwestycje w nowe lokomotywy i wagony, a droga dla polskich firm powinna być jak najbardziej otwarta, i takie stanowisko zawsze prezentowałem – ocenił podpisanie umowy Wojciech Balczun.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS