NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Łupków: Wróci regularny ruch na Słowację?

| Kasper Fiszer 17.09.2016 1161

Łupków: Wróci regularny ruch na Słowację?
Pociąg w Medzilaborcach (2010)fot. Kasper Fiszer
Polskim szynobusem w głąb Słowacji już w przyszłe wakacje – to jeden z rozważanych wariantów wznowienia regularnego ruchu przez tunel pod Przełęczą Łupkowską. Podkarpacki samorząd przewiduje bardzo duże zainteresowanie międzynarodowymi połączeniami i negocjuje warunki ich funkcjonowania ze stroną słowacką.
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego chce wznowić po sześcioletniej przerwie regularny ruch pociągów pomiędzy Łupkowem a Medzilaborcami. Po sukcesie przejazdu specjalnego zorganizowanego w sierpniu tego roku lokalny samorząd zintensyfikował rozmowy ze stroną słowacką, których efektem ma być przygotowanie wspólnej oferty połączeń przez granicę w Łupkowie. Pociągi połączą prawdopodobnie bezpośrednio stolicę Podkarpacia z turystycznymi miejscowościami Kraju Preszowskiego.

Zainteresowanie przejazdami okazjonalnymi dobrą prognozą dla ruchu regularnego

– W tym roku staraniem marszałka województwa podkarpackiego oraz Przewozów Regionalnych uzyskano zgodę na uruchomienie dwóch promocyjnych przejazdów pociągów jako zapowiedź przyszłych połączeń oraz pewnego rodzaju test zainteresowania społecznego tego typu kursami. Pierwszy przejazd, który odbył się 27 sierpnia, wykazał zapotrzebowanie znacznie wyższe od możliwości przewozowych – tłumaczy Zbigniew Kozak, zastępca dyrektora Departamentu Dróg i Publicznego Transportu Zbiorowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego.

Władze regionu negocjują aktualnie kształt międzynarodowej umowy, która miałaby być podstawą do uruchomienia połączeń. – Z uwagi na konieczność spełnienia szeregu uwarunkowań niezbędnych do uruchomienia pociągów na styku dwóch sieci kolejowych (Polski i Słowacji) najbardziej prawdopodobny termin uruchomienia przedmiotowych połączeń jest sezon wakacyjny 2017 r. – zapowiada przedstawiciel podkarpackiego samorządu. Do ustalenia pozostają kwestie taryfowe, rozkładowe i rozliczeniowe.

Polskim szynobusem zamiast słowackim „motorakiem”

Obecnie rozważane są różne modele funkcjonowania połączeń, ale najbardziej prawdopodobne jest uruchomienie kursów weekendowych w okresie letnim. – Jednym z rozpatrywanych wariantów są relacje Rzeszów – Medzilaborce, Medzilaborce – Sanok, Sanok – Medzilaborce i Medzilaborce – Rzeszów – wskazuje Zbigniew Kozak. Rozważane jest także wydłużenie kursów po stronie słowackiej np. do Humennego lub skomunikowanie z pociągami lokalnymi.

Zmianą w stosunku do organizacji ruchu przed zawieszeniem połączeń miałaby być obsługa taborowa. Z informacji przekazanych przez urząd marszałkowski wynika bowiem, że na Słowację miałyby wjeżdżać polskie jednostki spalinowe (dawniej w Łupkowie pasażerowie przesiadali się do słowackich wagonów motorowych serii 810). Podkarpackie szynobusy muszą jednak przejść w tym celu procedurę dopuszczenia do ruchu na tamtejszej sieci kolejowej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łupków (11)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Łupków (11)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS