Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódź Fabryczna: Miażdżąca krytyka raportu Jaspers

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
23-11-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Roman Czubiński

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódź Fabryczna: Miażdżąca krytyka raportu Jaspers
Stowarzyszenie "Inicjatywa na rzecz Przyjaznego Transportu", konsultujące najważniejsze łódzkie projekty transportowe, odniosło się na swojej stronie internetowej do wstępnych uwag inicjatywy Jaspers w sprawie budowy podziemnego dworca Łódź Fabryczna. IPT zarzuca twórcom dokumentu przede wszystkim przyjęcie przy ocenie inwestycji zbyt krótkiej perspektywy czasowej.

"Dworce, zwłaszcza te położone w centrach dużych miast, to nie są inwestycje na 5 czy 10 lat. To infrastruktura trwająca w niezmienionej formie przez dziesięciolecia" - czytamy w witrynie stowarzyszenia. W związku z tym - konstatują autorzy - projektowanie i budowanie dworca w rozmiarze, który za kilkanaście lat przestałby odpowiadać aktualnym potrzebom, oznaczałoby niegospodarność.

IPT wytyka ponadto wewnętrzną sprzeczność niektórych uwag (Jaspers sugeruje rozważenie budowy dworca na powierzchni ziemi, a jednocześnie opowiada się za budową tunelu do stacji Łódź Kaliska). Stowarzyszenie broni zawartej w projekcie liczby ośmiu krawędzi peronowych (Jaspers opowiada się za czterema), wykazując ich znaczenie dla przepustowości dworca oraz elastyczności w obsłudze pociągów różnych kategorii i relacji, zarówno przelotowych, jak i rozpoczynających/kończących bieg. Kwestionowaną przez Jaspers liczbę czterech torów na szlaku Łódź Widzew - Łódź Fabryczna IPT uzasadnia koniecznością oddzielenia ruchu dalekobieżnego od lokalnego, obsługiwanego przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną. Propozycja poprowadzenia tunelu "pod jedną z głównych ulic" nie daje się, zdaniem autorów, obronić z uwagi na niedostateczną szerokość arterii łączących okolice obu dworców.

W konkluzji wnioski płynące z raportu określono jako nieporozumienie. "Bardzo przykre, że tego typu rozważania dostają się do raportów poważnych instytucji" - głosi pointa.

W czwartek 22 listopada argumenty IPT w dużym stopniu powtórzył na konferencji prasowej Włodzimierz Tomaszewski, przewodniczący Łódzkiego Porozumienia Obywatelskiego i były wiceprezydent Łodzi. - Jaspers w części posługuje się absurdalnymi tezami, w części korzysta z ostatnich błędów centrali, w części podpowiada to, do czego centrala się przekonała - powiedział polityk. Wezwał też wszystkie, zwłaszcza opozycyjne lokalne siły polityczne do mówienia jednym głosem w obronie projektu dworca i tunelu średnicowego.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódź: Ciężka zima na podmiejskiej linii tramwajowej 46

Zintegrowany transport

Łódź: Ciężka zima na podmiejskiej linii tramwajowej 46

Rynek Kolejowy 11 lutego 2013

Zobacz również:

Łódź: Ciężka zima na podmiejskiej linii tramwajowej 46

Zintegrowany transport

Łódź: Ciężka zima na podmiejskiej linii tramwajowej 46

Rynek Kolejowy 11 lutego 2013

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5