Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódź Fabryczna: Czy soczewka zagraża terminowi?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
19-09-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Roman Czubiński

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódź Fabryczna: Czy soczewka zagraża terminowi?
Podziemne jezioro w okolicy przystanku Łódź Niciarniana ponownie stało się powodem obaw o termin zakończenia budowy dworca Łódź Fabryczna.

- Wykonawca natrafił na anomalię geologiczną, która zgodnie z dotychczasowymi ustaleniami potwierdzonymi przez ekspertów wymaga (...) zmian projektowych i zakresu prac. Prowadzone obecnie są negocjacje, których celem jest ustalenie zmiany ceny i terminu ukończenia robót budowlanych - napisał wiceminister transportu Andrzej Massel w odpowiedzi na zapytanie posła PiS Marka Matuszewskiego. Jeśli termin (obecnie 28 lutego 2015 r.) zostanie przełożony, nie wystarczy czasu na rozliczenie projektu do końca 2015 r., a to z kolei przekreślałoby możliwość otrzymania dofinansowania z Programu Operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko".

Dotychczas zarówno wykonawca (który obecnie informuje ogólnikowo, że trwają rozmowy z inwestorami), jak i władze Łodzi zapewniały, że problemy z przejściem przez soczewkę wodną nie opóźnią ani nie zwiększą kosztów inwestycji. Dziś wiceprezydent miasta Radosław Stępień komentuje: - Inwestycja kolejowa na dworcu Łódź Fabryczna jest inwestycją PKP PLK z zapewnieniem Ministra Finansów co do zabezpieczenia jej finansowania.

Urzędnik zwraca uwagę, że nawet ewentualna utrata dofinansowania z UE nie spowoduje strat dla miasta. - Czy będzie to finansowanie budżetowe, czy też unijne - nie dotyczy to w żadnym zakresie finansów Łodzi. Robienie sensacji z informacji znanych od miesięcy jest niepoważne, biorąc pod uwagę, że wizytujący tydzień temu plac budowy minister Massel potwierdził zabezpieczenie finansowania projektu - mówi Stępień. W istocie, konkluzja dokumentu nadesłanego przez ministra brzmi: "Z uwagi na fakt, iż kontrakt na realizację tego zadania został zawarty, a roboty są już mocno zaawansowane, zaistniała konieczność zabezpieczenia finansowania całości tego zadania ze środków krajowych".

Wiceprezydent dodaje, że część projektu, za którą odpowiada miasto (układ drogowy) przebiega bezproblemowo. W ocenie polityków opozycji, obietnicom ministerstwa nie można wierzyć. - Rząd myli się w szacunkach budżetu, więc finansowanie krajowe budowy dworca też stoi pod znakiem zapytania - twierdzi cytowany przez "Dziennik Łódzki" poseł Matuszewski.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5