NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Letnie połączenia do Spały znów bezpośrednio z Łodzi

| Kasper Fiszer 05.04.2017 67

Letnie połączenia do Spały znów bezpośrednio z Łodzi
Pociąg PR w Spale. fot. Kasper Fiszer
Przewozy Regionalne chcą uruchomić, podobnie jak w latach ubiegłych, wakacyjne połączenia do Spały. Pozwolić ma na to dotacja Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska, o którą ubiega się właśnie gmina Inowłódz. Samorząd poczynił już wstępne ustalenia z przewoźnikiem.
Łódzki oddział Przewozów Regionalnych przygotowuje się do ponownego uruchomienia letnich pociągów na linii nr 53 Tomaszów Mazowiecki – Spała. Od 2015 r. przewoźnik obsługuje znane uzdrowisko w wakacyjne weekendy. Przed rokiem przejazd specjalnymi kursami był bezpłatny, bo współorganizująca je gmina Inowłódz pozyskała dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Rozmowy trwają od początku roku

Rzecznik prasowy PR Łódź Anna Piotrowska potwierdza, że zarówno spółka, jak i lokalny samorząd chcą współpracować przy organizacji połączeń do Spały także w nadchodzącym sezonie. – Podjęliśmy rozmowy z Urzędem Gminy Inowłódz już na początku roku kalendarzowego. Obie strony były zgodne co do słuszności kontynuowania przedsięwzięcia. Wstępnie ustaliliśmy już dni kursowania pociągów do i ze Spały – mówi w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym”.

Spółka nie przedstawia przy tym na razie ani zarysu rozkładu jazdy, ani taryfy opłat. Możliwe jednak, że również w tym roku podróż nie będzie wiązała się z koniecznością zakupu biletu, a jedynie rezerwacji miejsca (spalinowy tabor PR Łódź ogranicza się do niewielkich autobusów szynowych SA135, więc od początku funkcjonowania połączeń spółka limituje liczbę zabieranych pasażerów). Również i tym razem lokalny samorząd liczy bowiem na dotację WFOŚiGW.

Wstępny kosztorys dotyczy bezpośrednich kursów do Łodzi

Pod koniec marca lokalny „Tomaszowski Informator Tygodniowy” poinformował, że w tym sezonie połączenia do Spały będą realizowane z przesiadką. Wszystko wskazuje jednak na to, że wzorem lat ubiegłych PR umożliwią bezpośredni dojazd do miejscowości wypoczynkowej ze stolicy województwa. – Oddział Łódzki PR przygotował kalkulację kosztów uruchomienia pociągów relacji Łódź Kaliska – Spała – Łódź Kaliska. Przekazaliśmy go już do Urzędu Gminy Inowłódz, szczegóły omawiane będą podczas dalszych rozmów – relacjonuje bowiem Anna Piotrowska.

– Termin spotkania nie został co prawda dotychczas wyznaczony, ale nie zostaliśmy poinformowani o jakichkolwiek zmianach czy przerwaniu negocjacji – stwierdza przedstawicielka przewoźnika. – Dlatego ze zdziwieniem przyjęliśmy informację o uruchomieniu pociągów do Spały z przesiadką – dodaje.

Ćwierć wieku bez ruchu rozkładowego

Linia z Tomaszowa Mazowieckiego do Spały jest jedną z nielicznych niezelektryfikowanych tras regionu łódzkiego. Do lat 80. prowadzono tam sezonowy ruch o charakterze weekendowym, później docierały tam nieliczne pociągi towarowe i sporadyczne składy retro, które uruchamiano zazwyczaj przy okazji słynnych dożynek prezydenckich. W 2014 r. PR zorganizowały pierwszych kilka nieregularnych kursów w formie zorganizowanych wycieczek. Sukces przedsięwzięcia skłonił przewoźnika i lokalny samorząd do budowy regularnej oferty połączeń. Zainteresowanie od początku istnienia projektu było tak duże, że niejednokrotnie przekraczało skromne możliwości taborowe łódzkiego oddziału Przewozów Regionalnych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Spała (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Spała (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS