W PKP Intercity doszło do kolejnej awarii internetowego systemu sprzedaży biletów. Choć przewoźnik twierdzi, że z problemem poradził sobie w kilkadziesiąt minut, problemy z zakupem biletów trwały kilka godzin.
Problemy z zakupem biletów klienci mieli od godzin porannych. Informacja dotycząca problemów, inaczej niż
podczas majówki, szybko pojawiła się na portalu
www.intercity.pl– Informujemy, że w dniu dzisiejszym w godzinach 10:35 -11:10, w internetowym systemie sprzedaży biletów wystąpiły krótkotrwałe problemy z zakupem biletu. Z uwagi na utrudnienia odpowiednia informacja została umieszczona na stronie www.intercity.pl. Od godziny 11:10 system działa stabilnie, a sprzedaż biletów odbywa się bez zakłóceń. Podróżnych przepraszamy za zaistniałe niedogodności – odpowiedziało na prośbę o komentarz do sytuacji biuro prasowe przewoźnika. Jednocześnie poinformowano, że zakup możliwy jest w kasach i u konduktorów.
Pomimo przekazania takiej informacji, problemy z zakupem biletów występowały do godziny 14 z różną intensywnością. Informowali nas o tym także nasi czytelnicy.
Natomiast od 8 rano 14 maja (poniedziałek) aż do 8 rano 15 maja nie można było sprawdzić ceny biletów, która była definiowana dopiero po kliknięciu w „Informacje o bilecie i cenie”. O tym jednak przewoźnik informował z wyprzedzeniem.
Do poważnych awarii systemu e-ic dochodziło
także w kwietniu, podczas
majówki, a także we
wrześniu 2017 roku. Do mniejszych usterek skutkujących krótkotrwałym brakiem możliwości zakupu biletu dochodzi jednak często. Dotąd PKP Intercity nie odpowiedziała na nasze pytania o sposób systemowego rozwiązania problemów z zakupem biletów za pośrednictwem sieci.