Partnerzy serwisu:
Pasażer

Koleje Śląskie w systemie ŚKUP? Jest wniosek o dofinansowanie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-03-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Koleje Śląskie w systemie ŚKUP? Jest wniosek o dofinansowanie
Fot. Koleje Śląskie
Koleje Śląskie złożyły wniosek na pozyskanie dotacji na projekt przystąpienia przewoźnika do systemu Śląskiej Karty Usług Publicznych. Niewykluczone, że pierwsze rezultaty pojawią się w połowie przyszłego roku.

Śląska Karta Usług Publicznych to specjalny system, którego trzon stanowi karta umożliwiająca płatność za przejazdy komunikacją miejską organizowaną przez KZK GOP, miejsca parkingowe w płatnych strefach czy w placówkach sportowych, kulturalnych i urzędach. Funkcjonalność tego typu rozwiązań rośnie wraz z liczbą podmiotów wchodzących w system.

Koleje Śląskie w ŚKUP

Koleje Śląskie chcą dołączyć do systemu ŚKUP. Przewoźnik złożyły wniosek na pozyskanie dotacji unijnej na projekt "Wdrożenie Śląskiej Karty Usług Publicznych w Kolejach Śląskich istotnym czynnikiem rozwoju e-usług dla pasażerów i elementem przyszłej integracji taryfowo-biletowej w województwie śląskim". Dofinansowanie miałoby pochodzić z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 - 2020. Wartość projektu wynosi 4 327 263 zł, z czego o 2 947 885 zł dofinansowania wnioskują KŚ. 

Jak zaznacza Michał Wawrzaszek, rzecznik prasowy Kolej Śląskich, objęcie systemem ŚKUP przewoźnika to proces bardzo skomplikowany. – Aby dobrze się do niego przygotować trzeba zawczasu uwzględnić i omówić wiele aspektów. Współpracujemy z KZK GOP w tym zakresie. Cały czas też przyglądamy się, jak cały projekt jest oceniany przez pasażerów komunikacji miejskiej – mówi Michał Wawrzaszek.

Przygotowanie i wdrożenie projektu ŚKUP w Kolejach Śląskich może okazać się zadaniem skomplikowanych technicznie i finansowo, m.in. ze względu na różne taryfy i systemy rozliczeń. Co "fizycznie" musi zostać zrobione, żeby ŚKUP mogła zostać rozszerzona o KŚ? – Całość zadań, które Koleje Śląskie musiałyby podjąć w ramach ewentualnego przystąpienia do ŚKUP, będzie uzależniona od możliwości finansowych i technicznych. Niezbędne byłyby m.in. takie przedsięwzięcia jak rozbudowanie obecnego systemu informatycznego ŚKUP, tak aby znalazło się w nim miejsce również dla formatu danych z biletów kolejowych, czy wymiana terminali mobilnych wykorzystywanych przez drużyny pokładowe. Przy założeniu, że bilety na kartę ŚKUP można byłoby kupić w kasach Kolei Śląskich niezbędna byłaby również wymiana terminali kasowych – tłumaczy Michał Wawrzaszek.

Priorytety

Zdaniem Kolei Śląskich, obok dostosowania systemu do potrzeb pasażerów, specyfika taboru kolejowego, która pod wieloma względami różni się od sposobu funkcjonowania autobusowej komunikacji miejskiej, to najważniejsze priorytety w kwestii zaprojektowania procesu przystąpienia do ŚKUP. We wrześniu 2016 roku Koleje Śląskie podpisały z KZK GOP porozumienie będące dwustronną deklaracją chęci współpracy, której celem jest przystąpienie śląskiego przewoźnika kolejowego do projektu Śląskiej Karty Usług Publicznych.

– Dla przykładu kwestia kontroli biletów. W autobusach są czytniki i nie ma konduktorów, w pociągach zaś jest stała obsada drużyn konduktorskich, które przeprowadzają kontrolę i sprzedaż biletów. A to jest zaledwie jedna z wielu kwestii, które trzeba rozwiązać jeszcze przed udostępnieniem systemu dla pasażerów. Wszystko razem sprawia, że musimy rozważyć nie tylko formalne i finansowe zasady naszego udziału w ŚKUP, ale również jego szeroko pojęty aspekt techniczny i organizacyjny –tłumaczy Michał Wawrzaszek.

Koleje Śląskie nie chcą podawać konkretnego terminu pierwszych zmian. We wstępnych założeniach mogłaby to być druga połowa przyszłego roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Tabor i technika

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Michał Szymajda 07 lipca 2023

Ilu podróżnych jeździ między Skoczowem i Cieszynem?

Biznes

Jedna oferta na nowe zespoły trakcyjne dla Kolei Śląskich

Tabor i technika

Koleje Śląskie znów chcą wynająć cztery ezety

Tabor i technika

Koleje Śląskie znów chcą wynająć cztery ezety

Michał Szymajda 02 czerwca 2023

Zobacz również:

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Tabor i technika

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Michał Szymajda 07 lipca 2023

Ilu podróżnych jeździ między Skoczowem i Cieszynem?

Biznes

Jedna oferta na nowe zespoły trakcyjne dla Kolei Śląskich

Tabor i technika

Koleje Śląskie znów chcą wynająć cztery ezety

Tabor i technika

Koleje Śląskie znów chcą wynająć cztery ezety

Michał Szymajda 02 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5