NUMER 04/2017
NUMER 04/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
szukaj
Śledź nas:

Koleje Małopolskie wybudują własne zaplecze techniczne

| Dominik Lebda 11.10.2016 89

Koleje Małopolskie wybudują własne zaplecze techniczne
Fot. UMWM
Przewoźnik województwa małopolskiego już w przyszłym roku ma rozpocząć budowę zaplecza technicznego, które powstanie w Krakowie. Inwestycja ma kosztować ponad 37 mln zł.
Koleje Małopolskie dzierżawią tabor od województwa małopolskiego, ale nie posiadają swojego zaplecza technicznego. Rośnie liczba pociągów, które woj. małopolskie nabywa w celu rozwoju usług swojego przewoźnika. W trakcie realizacji jest przetarg na nowe Impulsy do obsługi połączeń Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej z Krakowa do Tarnowa. Rozbudowa parku taborowego wiąże się z koniecznymi pracami serwisowo-utrzymaniowymi.

Nowe zaplecze w Krakowie

Koleje Małopolskie chcą rozwijać samodzielnie swój potencjał w kwestii napraw i utrzymania, bez korzystania z zaplecza technicznego małopolskich Przewozów Regionalnych. Spółka przystąpiła do realizacji zadania „Budowa i wyposażenie zaplecza technicznego do obsługi taboru kolejowego”, które ma zabezpieczyć kompleksową obsługę utrzymaniowo-serwisową dla taboru woj. małopolskiego.

– Wybraliśmy już lokalizację zaplecza technicznego Kolei Małopolskich, które powstanie w rejonie dworca towarowego w Krakowie. To tereny, na które posiadamy już decyzje środowiskowe. Procedujemy właśnie decyzję lokalizacyjną. Beneficjentem tej inwestycji będą Koleje Małopolskie. Zaplecze będzie służyło obsłudze utrzymaniowo-serwisowej pojazdów województwa małopolskiego. Będziemy mogli również udostępnić zaplecze np. przewoźnikom, którzy dojeżdżają do Krakowa a chcieliby skorzystać z myjni czy przeglądów okresowych – powiedział Ryszard Rębilas, prezes Kolei Małopolskich.

Blisko 38 mln zł

Teren, na którym planowana jest budowa zaplecza technicznego KMŁ, zlokalizowany jest w Krakowie w rejonie ulicy Składowej. – Planujemy rozpoczęcie inwestycji w pierwszym półroczu 2017 roku, a zakończenie na wrzesień 2018 r. Budowa zaplecza ma być finansowana ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego, przy czym wkład własny Kolei Małopolskich, czyli beneficjenta, wynosiłby 15% wartości zadania. Wartość całego projektu została oszacowana na 37,6 mln zł, w tym 32 mln zł pochodziłoby ze środków unijnych, a 5,6 mln zł przeznaczyłoby woj. małopolskie na wkład własny dla Kolei Małopolskich – tłumaczy Ryszard Rębilas.

Zaplecze techniczne do obsługi taboru kolejowego (o wymiarach ok. 100 m długości i 40 m szerokości), wyposażone będzie w cztery tory z kanałami rewizyjnymi, myjnię całoroczną z urządzeniami do odfekalniania, laserowe stanowisko do pomiarów zestawów kołowych, tokarkę podtorową do toczenia zestawów kołowych, wagę do pomiaru nacisku kół zestawów kołowych, stanowisko do odladzania i napiaszczania pojazdu, pomosty przesuwne z platformą umożliwiającą dostęp na każdej wysokości i długości pojazdu, suwnicę, zapadnię i podnośniki. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Kraków (375)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Kraków (375)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2017
NUMER 04/2017
W kwietniowym numerze „Rynku Kolejowego” przedstawiamy pogłębioną analizę wyników przewozowych kolei w 2016 roku. Poza tym Czytelnik może liczyć na interesujące rozmowy z P. Królem, W. Nowakiem, K. Celińskim oraz J. Kućminem, a także relacje z ważnych wydarzeń, takich jak wizyta wicepremiera Morawieckiego w Medcomie oraz przekazanie do eksploatacji setnego Impulsa. Polecamy również artykuły prezesa I. Góry na temat okresów przejściowych TSI oraz J. Polaczka o pomyśle wydłużenia linii LHS na zachód. W numerze zajmujemy się też dostępnością transportową Łodzi, przyszłością kolei w Małopolsce i… trudną teraźniejszością kolei na Dolnym Śląsku.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS