NUMER 01/2017
NUMER 01/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej przyszłości
szukaj
Śledź nas:

Koleje Holenderskie: Korzystamy wyłącznie z zielonej energii

| Michał Szymajda 11.01.2017 2

Koleje Holenderskie: Korzystamy wyłącznie z zielonej energii
Pociąg Virm, jako pociąg kategorii Intercity na głównej stacji w LeidenFot. Michał Szymajda
Od 1 stycznia pociągi należące do narodowej kompanii Nederlandse Spoorwegen korzystają z energii elektrycznej pochodzącej wyłączenie ze źródeł odnawialnych – chwali się przewoźnik.
Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, o których piszemy tutaj, poinformował o tym Ton Boon, rzecznik prasowy przewoźnika. Pociągi z logo NS napędza energia wiatrowa z tysięcy wiatraków zainstalowanych w kraju.

Fakt związany jest z nową umową, jaką Holenderskie Koleje podpisały z dostawcą energii Eneco. Energetyczna kompania stanęła do otwartego przetargu zorganizowanego przez operatora dwa lata temu. Pierwotnie, w ramach 10-letniego kontraktu, zielona energia miała w pełni napędzać pociągi NS od stycznia 2018. Eneco zadeklarowała jednak pełne przejście na 1 stycznia 2017, co rzeczywiście się stało.

– Udało się nam zrealizować ekologiczny cel wcześniej, niż to zaplanowaliśmy – powiedział Ton Bon, dodając, że pomogła w tym rosnąca liczba farm wiatrowych na wybrzeżu Holandii. Eneco poinformował dodatkowo, że dzięki zielonej energii w pasażerskich pociągach NS przemieszcza się codziennie 600 tysięcy pasażerów.

– Jeden wiatrak pracujący efektywnie przez godzinę może zapewnić energię na przejechanie ponad 190 kilometrów. NS dąży do redukcji konsumpcji energii w swoich pociągach, m.in. dzięki modernizacjom i zakupom nowego taboru. Chcemy by w 2020 roku była ona mniejsza o 25% w stosunku do roku 2005 – podały NS i Eneco we wspólnym komunikacie. O sprawie pisaliśmy już tutaj.



tekst alternatywny
 Europejskie Forum Taborowe 2017
Warszawa, 15 marca 2017 r.


Weź udział w największej i najbardziej prestiżowej konferencji w Europie Środkowo-Wschodniej, poświęconej rynkowi produkcji i modernizacji taboru kolejowego. Co roku podejmowane są tematy planowanych zakupów w regionie, nowoczesnych technologii i innowacyjności w konstruowaniu oraz utrzymaniu pojazdów szynowych, zwłaszcza odnośnie zużycia energii, designu i podzespołów. 

Dowiedz się więcej


Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Holandia (21)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Holandia (21)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01/2017
NUMER 01/2017
Tematem numeru jest przyszłość kolei. Piszemy więc o najnowszych zdobyczach kolejowej techniki w Europie i Azji, a także o tym, czy przyszłością szybkiego transportu lądowego może być Hyperloop. W Raporcie opisujemy najnowsze programy, które mają przyczynić się do wzrostu innowacyjności polskiej kolei zwłaszcza w obszarze taboru kolejowego. Skoro mowa o taborze - dokładnie opisujemy najnowszą konwersję popularnego w Polsce ezt EN57, którą wykonuje poznański FPS, piszemy też o najnowszych zakupach w Małopolsce, gdzie właśnie dotarły pierwsze Impulsy z Newagu. W nowym numerze publikujemy też trzy ciekawe rozmowy - z panią prezes SKM Warszawa Krystyną Pękałą, z Piotrem Pawłowskim, prezesem Fundacji Integracja, a także z Ignacym Górą, prezesem Urzędu Transportu Kolejowego.

Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS