NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Koleje Holenderskie: Korzystamy wyłącznie z zielonej energii

| Michał Szymajda 11.01.2017 2

Koleje Holenderskie: Korzystamy wyłącznie z zielonej energii
Pociąg Virm, jako pociąg kategorii Intercity na głównej stacji w LeidenFot. Michał Szymajda
Od 1 stycznia pociągi należące do narodowej kompanii Nederlandse Spoorwegen korzystają z energii elektrycznej pochodzącej wyłączenie ze źródeł odnawialnych – chwali się przewoźnik.
Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, o których piszemy tutaj, poinformował o tym Ton Boon, rzecznik prasowy przewoźnika. Pociągi z logo NS napędza energia wiatrowa z tysięcy wiatraków zainstalowanych w kraju.

Fakt związany jest z nową umową, jaką Holenderskie Koleje podpisały z dostawcą energii Eneco. Energetyczna kompania stanęła do otwartego przetargu zorganizowanego przez operatora dwa lata temu. Pierwotnie, w ramach 10-letniego kontraktu, zielona energia miała w pełni napędzać pociągi NS od stycznia 2018. Eneco zadeklarowała jednak pełne przejście na 1 stycznia 2017, co rzeczywiście się stało.

– Udało się nam zrealizować ekologiczny cel wcześniej, niż to zaplanowaliśmy – powiedział Ton Bon, dodając, że pomogła w tym rosnąca liczba farm wiatrowych na wybrzeżu Holandii. Eneco poinformował dodatkowo, że dzięki zielonej energii w pasażerskich pociągach NS przemieszcza się codziennie 600 tysięcy pasażerów.

– Jeden wiatrak pracujący efektywnie przez godzinę może zapewnić energię na przejechanie ponad 190 kilometrów. NS dąży do redukcji konsumpcji energii w swoich pociągach, m.in. dzięki modernizacjom i zakupom nowego taboru. Chcemy by w 2020 roku była ona mniejsza o 25% w stosunku do roku 2005 – podały NS i Eneco we wspólnym komunikacie. O sprawie pisaliśmy już tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Holandia (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Holandia (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS