NUMER 03/2018
NUMER 03/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Taki był rok 2017
szukaj
Śledź nas:

Koleje Dolnośląskie pokazały ENdolino [zdjęcia]

| Michał Szymajda 28.12.2016 717

Koleje Dolnośląskie pokazały ENdolino [zdjęcia]
EN57 1703 po modernizacji w ZNTK Mińsk Mazowiecki Fot. Koleje Dolnośląskie
Koleje Dolnośląskie pokazały ENdolino [zdjęcia]
Koleje Dolnośląskie pokazały ENdolino [zdjęcia]
Koleje Dolnośląskie pokazały ENdolino [zdjęcia]
Koleje Dolnośląskie pokazały ENdolino [zdjęcia]
Koleje Dolnośląskie pokazały ENdolino [zdjęcia]
Koleje Dolnośląskie pokazały ENdolino [zdjęcia]
Koleje Dolnośląskie pokazały ENdolino [zdjęcia]
Przybywa nam nowych nazw dla najpopularniejszego w Polsce elektrycznego zespołu trakcyjnego. Po Feniksie z FPS mamy ENdolino z Kolei Dolnośląskich.
ENdolino – to żartobliwa nazwa dla ezt EN57 1703, którego Koleje Dolnośląskie skierowały do naprawy poziomu P4 wraz z modernizacją do ZNTK Mińsk Mazowiecki. Nazwa wzbudza uśmiech, natomiast zakres modernizacji jest już bardzo ciekawy.

– Pojazd będziemy wykorzystywać jako rezerwę i na liniach o mniejszym obciążeniu pasażerami oraz tam, gdzie prędkości szlakowe są niższe. Dlatego uznaliśmy, że pełna modernizacja, ze zmianą silników trakcyjnych, z nowym czołem i kabiną oraz klimatyzacją, nie jest nam potrzebna. Dla pasażerów pojazd będzie jednak znacznie przyjaźniejszy. Jest w nim obszerna toaleta z próżniową ubikacją, są nowe wygodne fotele, informacja pasażerska, antypoślizgowa wykładzina oraz sporo miejsc na większy bagaż i rowery – mówi Piotr Rachwalski, prezes zarządu KD.

W dawnym przedziale służbowym usunięto drzwi dla obsługi pojazdu. W pojeździe wymieniono natomiast drzwi dla pasażerów, ich napędy i sterowanie. Znalazły się przy nich podpórki kulszowe oraz rozkładane siedzenia. Ciekawie prezentuje się czoło pojazdu – odpowiednio nałożona farba zwiększa optycznie obszar przedniej szyby, co nadaje pojazdowi nowy wygląd. Cechą charakterystyczną pojazdów KD są też bardzo czytelne piktogramy umieszczone na zewnątrz pociągu.

Koszt naprawy EN57 w standardzie wybranym przez KD to 2,6 mln zł brutto (warto jednak zaznaczyć, że chodzi o P4, a nie o P5). Pełna modernizacja pojazdu w standardzie znanym na przykład z Kolei Mazowieckich czy Przewozów Regionalnych warta jest około trzykrotnie więcej. Warto przypomnieć, że Koleje Dolnośląskie wybrały właśnie dostawcę nowych pociągów, którymi będzie nowosądecki Newag. Więcej o tym piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Dolny Śląsk (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Dolny Śląsk (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 03/2018
NUMER 03/2018
To był udany rok dla naszego wydawnictwa. W połowie roku do rodziny naszych portali internetowych składającej się dotąd z Rynku Kolejowego, Rynku Infrastruktury i Transportu Publicznego dołączył Rynek Lotniczy. O najważniejszych wydarzeniach mijającego w świetle całego rynku kolejowego roku piszemy w najnowszym Raporcie. Polecamy także m. in. rozmowę z nowym Prezesem Pesy oraz długi wywiad z szefem Przewozów Regionalnych.

 

współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS