NUMER 04/2017
NUMER 04/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
szukaj
Śledź nas:

Koleje Dolnośląskie pokazały ENdolino [zdjęcia]

| Michał Szymajda 28.12.2016 717

Koleje Dolnośląskie pokazały ENdolino [zdjęcia]
EN57 1703 po modernizacji w ZNTK Mińsk Mazowiecki Fot. Koleje Dolnośląskie
Koleje Dolnośląskie pokazały ENdolino [zdjęcia]
Koleje Dolnośląskie pokazały ENdolino [zdjęcia]
Koleje Dolnośląskie pokazały ENdolino [zdjęcia]
Koleje Dolnośląskie pokazały ENdolino [zdjęcia]
Koleje Dolnośląskie pokazały ENdolino [zdjęcia]
Koleje Dolnośląskie pokazały ENdolino [zdjęcia]
Koleje Dolnośląskie pokazały ENdolino [zdjęcia]
Przybywa nam nowych nazw dla najpopularniejszego w Polsce elektrycznego zespołu trakcyjnego. Po Feniksie z FPS mamy ENdolino z Kolei Dolnośląskich.
ENdolino – to żartobliwa nazwa dla ezt EN57 1703, którego Koleje Dolnośląskie skierowały do naprawy poziomu P4 wraz z modernizacją do ZNTK Mińsk Mazowiecki. Nazwa wzbudza uśmiech, natomiast zakres modernizacji jest już bardzo ciekawy.

– Pojazd będziemy wykorzystywać jako rezerwę i na liniach o mniejszym obciążeniu pasażerami oraz tam, gdzie prędkości szlakowe są niższe. Dlatego uznaliśmy, że pełna modernizacja, ze zmianą silników trakcyjnych, z nowym czołem i kabiną oraz klimatyzacją, nie jest nam potrzebna. Dla pasażerów pojazd będzie jednak znacznie przyjaźniejszy. Jest w nim obszerna toaleta z próżniową ubikacją, są nowe wygodne fotele, informacja pasażerska, antypoślizgowa wykładzina oraz sporo miejsc na większy bagaż i rowery – mówi Piotr Rachwalski, prezes zarządu KD.

W dawnym przedziale służbowym usunięto drzwi dla obsługi pojazdu. W pojeździe wymieniono natomiast drzwi dla pasażerów, ich napędy i sterowanie. Znalazły się przy nich podpórki kulszowe oraz rozkładane siedzenia. Ciekawie prezentuje się czoło pojazdu – odpowiednio nałożona farba zwiększa optycznie obszar przedniej szyby, co nadaje pojazdowi nowy wygląd. Cechą charakterystyczną pojazdów KD są też bardzo czytelne piktogramy umieszczone na zewnątrz pociągu.

Koszt naprawy EN57 w standardzie wybranym przez KD to 2,6 mln zł brutto (warto jednak zaznaczyć, że chodzi o P4, a nie o P5). Pełna modernizacja pojazdu w standardzie znanym na przykład z Kolei Mazowieckich czy Przewozów Regionalnych warta jest około trzykrotnie więcej. Warto przypomnieć, że Koleje Dolnośląskie wybrały właśnie dostawcę nowych pociągów, którymi będzie nowosądecki Newag. Więcej o tym piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2017
NUMER 04/2017
W kwietniowym numerze „Rynku Kolejowego” przedstawiamy pogłębioną analizę wyników przewozowych kolei w 2016 roku. Poza tym Czytelnik może liczyć na interesujące rozmowy z P. Królem, W. Nowakiem, K. Celińskim oraz J. Kućminem, a także relacje z ważnych wydarzeń, takich jak wizyta wicepremiera Morawieckiego w Medcomie oraz przekazanie do eksploatacji setnego Impulsa. Polecamy również artykuły prezesa I. Góry na temat okresów przejściowych TSI oraz J. Polaczka o pomyśle wydłużenia linii LHS na zachód. W numerze zajmujemy się też dostępnością transportową Łodzi, przyszłością kolei w Małopolsce i… trudną teraźniejszością kolei na Dolnym Śląsku.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS