Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolej wróciła do Baborowa. Ruszyły przewozy zboża

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
14-12-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kolej wróciła do Baborowa. Ruszyły przewozy zboża
fot. Ralf Lotys, lic. CC BY 4.0.Stacja Baborów
PKP Polskie Linie Kolejowe otworzyły dla ruchu 12-kilometrowy fragment linii nr 177 do Baborowa. Prywatna spółka znalazła tam bowiem nadawcę ładunków. Niewielka stacja jest więc obecnie jednym z ostatnich punktów na polskiej sieci kolejowej, w których odprawiane są płody rolne.

Sieć czynnych linii kolejowych zarządzanych przez PKP PLK powiększyła się przed tygodniem o dwunastokilometrowy odcinek linii nr 177 Pietrowice Wielkie – Baborów. Wcześniej przejezdność utrzymana była tylko na początkowym odcinku Racibórz – Pietrowice. Choć nadal niemożliwe jest prowadzenie komunikacji w pełnej relacji Racibórz – Głubczyce, ponowne otwarcie części trasy jest dużym ułatwieniem w obsłudze miejscowego nadawcy ładunków.

Z linii korzysta tylko Ecco Rail

– Linia kolejowa nr 177 na odcinku Pietrowice Wielkie – Baborów została otwarta dla ruchu 5 grudnia tego roku – potwierdza Jacek Karniewski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. – Prędkość maksymalna wynosi tam 30 km/h – dodaje. By wznowienie ruchu nawet z tak niewielką prędkością było możliwe, w tym roku przeprowadzono tam pewne prace remontowe.

– Obecnie jedynym przewoźnikiem, który zamawia rozkład jazdy na tym odcinku linii, jest firma Ecco Rail – wskazuje przedstawiciel PKP PLK. – W stacji Baborów następuje załadunek zboża, a transporty są kierowane głównie do portów – mówi. Baborów jest więc jednym z bardzo nielicznych już punktów nadawczych płodów rolnych, które na polskiej kolei stanowią znikomy procent przewożonych ładunków.

Trzy lata bez pociągów towarowych, 16 bez pasażerskich

Szlak do Baborowa został formalnie zamknięty w grudniu 2013 r. Ruch pasażerski na całym ciągu Racibórz – Głubczyce – Racławice Śląskie ustał trzynaście lat wcześniej, w kwietniu 2000 r. Ostatni rozkład jazdy wprowadzony w maju 1999 r. zakładał aż osiem par pociągów kursujących pomiędzy Głubczycami a Raciborzem. Większość z nich kursowała codziennie, niemal wszystkie w relacji bezpośredniej do i z Racławic. Czas przejazdu 54-kilometrowej trasy wynosił ok. 1 godz. 20 min.

Od czasu zawieszenia ruchu pasażerskiego kilkukrotnie podejmowano starania o jego przywrócenie. Petycję do opolskiego marszałka kierował w tej sprawie m.in. Obywatelski Komitet Głubczyce (2008). Obecnie jednak szanse na wznowienie przewozów wydają się bardzo niewielkie.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5