Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

KD: W przyszłych przetargach postawimy na niskie koszty utrzymania

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
27-04-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
KD: W przyszłych przetargach postawimy na niskie koszty utrzymania
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
- Musimy wypracować taki mechanizm, który sprawi, że utrzymanie pociągów na poziomie P3 i P4 będzie tańsze. Najbliższe przetargi będziemy konstruować w taki sposób, by premiować dostawców, którzy te koszty maksymalnie obniżą – mówi Piotr Rachwalski, prezes KD.

Temat utrzymania Rachwalski podjął na spotkaniu z przewoźnikami samorządowymi, w związku z prezentacją najnowocześniejszego w Polsce symulatora pociągu Impuls, przy którym Simfactor współpracował z Newagiem, a także w związku z zakończeniem budowy nowej hali.

– Prawidłowe utrzymanie pociągów, zgodnie z ich DSU, wymaga terminowego wykonania napraw, w którym bierzemy pod uwagę przebieg pojazdu i czas od naprawy do naprawy. Ale trudno zrozumieć, dlaczego musimy wykonywać kosztowne naprawy kolejnych poziomów w wypadku pociągów, które przejeżdżają codziennie po kilkaset kilometrów i takie same w wypadku pociągu, który stanowi rezerwę i przez kilka miesięcy przejechał 1000 kilometrów, jak nasz jedyny EN57 bez modernizacji – mówił Rachwalski. – Wiadomo, że pojazd, który mniej jeździ, mniej się też zużywa – dodał.

"Trzeba sprawdzić, czy da się obniżyć koszty utrzymania"

Zgodzili się z nim przedstawiciele Kolei Wielkopolskich, którzy apelowali do przewoźników, by wspólnie z którąś z jednostek certyfikowanych przeprowadzić ocenę wprowadzenia zmiany, która zmieniłaby zasady wykonywania przeglądów, głównie P3 i P4.

– Jesteśmy przekonani, że wiele z podzespołów, które kwalifikowane są do wymiany w ramach P3 a później P4, ma dalece dłuższą niż określona w DSU, lub wręcz dożywotnią wytrzymałość i nie spowoduje to absolutnie żadnego zagrożenia dla bezpieczeństwa. To nie jest tylko moja opinia, ale opinia większości użytkowników nowoczesnych ezt i szt. Część z tych podzespołów jest dobrze znana na zachodzie, gdzie zasady ich obsługi są daleko bardziej liberalne. Będziemy starali się o zbadać możliwość wprowadzenia zmian w utrzymaniu, oczywiście przy pomocy uprawnionych do tego instytucji i urzędów – mówił Rachwalski. Ocenił, że koszty utrzymania pojazdów są w jego mniemaniu za wysokie w wypadku wszystkich producentów, którzy KD sprzedali pojazdy.

Cena gotowego pojazdu nie może stanowić o zakupie

KD przygotowują się do przetargu na aż 11 elektrycznych i spalinowych pojazdów. – Kupujemy je za trochę więcej niż połowę ich rzeczywistej wartości dzięki pomocy środków unijnych, ale z pieniędzy zewnętrznych nie możemy przecież pokrywać ich późniejszego utrzymania. Jesteśmy zadowoleni z eksploatacji obecnie posiadanej floty, zwłaszcza elektrycznej, ale wiemy już, że trzeba będzie zmienić warunki przetargu, który niedługo opublikujemy, aby premiował on maksymalne obniżenie kosztów utrzymania pojazdów na poziomach P3 i P4 i to w wypadku trakcji spalinowej jak i elektrycznej. W tej sytuacji nie ma mowy o tym, aby cena stanowiła jedyne kryterium udzielenia zamówienia – powiedział Rachwalski.

Jak pisaliśmy wczoraj, Krajowa Izba Odwoławcza nakazała odrzucić jako rażąco niską ofertę konkurenta Newagu w przetargu na utrzymanie nietypowego poziomu P3/2 pierwszych zamówionych przez KD Impulsów 31WE. -  To jest pyrrusowe zwycięstwo producenta z południa Polski. Newag swoimi cenami przeglądów udowadnia, że ich produkt jest tak drogi w utrzymaniu, że klientów nie stać na ich eksploatację – skomentował prezes Rachwalski. Dziś do sprawy odniósł się prezes Newagu Zbigniew Konieczek. - Mając na uwadze nasze doświadczenie w utrzymaniu pojazdów elektrycznych Impuls, których jesteśmy producentem, dobre rozeznanie w zakresie kosztów materiałowych oraz pracochłonności, uznaliśmy, że zaoferowana cena przez drugiego wykonawcę w żaden możliwy sposób nie pokrywa rzeczywistych kosztów wykonania przeglądu P3/2 przez tego wykonawcę – podkreślił.



Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poczet królów i książąt na pociągach Kolei Dolnośląskich

Pasażer

Nowy rozkład jazdy. Jak pojadą Koleje Dolnośląskie?

Pasażer

Nowy rozkład jazdy. Jak pojadą Koleje Dolnośląskie?

inf. pras oprac. JM 07 czerwca 2023

Kolejarze chronieni z urzędu. "To historyczny moment dla polskiej kolei"

Prawo i polityka

Kolejarze chronieni z urzędu. "To historyczny moment dla polskiej kolei"

inf. pras Kolei Dolnośląskich 07 czerwca 2023

Zobacz również:

Poczet królów i książąt na pociągach Kolei Dolnośląskich

Pasażer

Nowy rozkład jazdy. Jak pojadą Koleje Dolnośląskie?

Pasażer

Nowy rozkład jazdy. Jak pojadą Koleje Dolnośląskie?

inf. pras oprac. JM 07 czerwca 2023

Kolejarze chronieni z urzędu. "To historyczny moment dla polskiej kolei"

Prawo i polityka

Kolejarze chronieni z urzędu. "To historyczny moment dla polskiej kolei"

inf. pras Kolei Dolnośląskich 07 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5