Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Katastrofa kolejowa we Włoszech (aktualizacja)

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
12-07-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Katastrofa kolejowa we Włoszech (aktualizacja)
Fot. youtubeKatastrofa kolejowa we Włoszech. Nie żyje przynajmniej 10 osób
Na jednotorowej linii kolejowej pomiędzy Corato i Andrią w pobliżu Bari na południu Włoch we wtorek 12 lipca o godzinie 11:30 czołowo zderzyły się dwa pociągi pasażerskie. Jest bardzo dużo ofiar śmiertelnych.

Aktualizacja (8:30, 13 lipca). Najnowszy bilans katastrofy to 27 ofiar.

Aktualizacja (19:00). Niestety, tak jak się spodziewaliśmy, rośnie liczba zabitych. Potwierdzono już 23 ofiary śmiertelne katastrofy. Rannych, w tym także ciężko i bardzo ciężko, jest 50 osób. Prokurator rozpoczął na miejscu śledztwo na okoliczność nieumyślnego spowodowania śmierci wielu osób oraz spowodowania katastrofy w ruchu kolejowym.

Aktualizacja (15:25). Władze lokalne regionu Puglia mówią już o 20 ofiarach śmiertelnych. Nikt nie ma jednak złudzeń, że liczba ta pozostanie na tym poziomie, skala zniszczeń pociągów, w których podróżowało sporo pasażerów, jest bowiem ogromna. Cały czas trwa akcja ratunkowa.

Z pociągów zostało niewiele

W kolizji wzięły udział dwa składy. Pierwszy z nich to elektryczny zespół trakcyjny Flirt, konstrukcyjnie niezwykle podobny do tego, którego używają Koleje Mazowieckie i Koleje Śląskie. Według ustaleń "Rynku Kolejowego" był zespołem czteroczłonowym i został wyprodukowany w 2008 roku. Oznaczałoby to, że pierwsze dwa człony Flirta w wyniku wypadku dosłownie przestały istnieć. Drugi z pojazdów to ezt Coradia produkowany przez Alstom. Miał być czteroczłonowy, wyprodukowano go prawdopodobnie w 2008 roku (ze zdjęć wynika więc, że przestał istnieć pierwszy wagon a drugi został bardzo poważnie zniszczony).

W miejscu wypadku linia jest jednotorowa

Ustalamy jaką prędkość mogły rozwinąć pociągi na odcinku gdzie doszło do tragedii. Prędkość maksymalna ezt wyprodukowanego przez Alstom to 110 km/h, Flirt homologowany był na 160 km/h. Infrastruktura w miejscu gdzie doszło do tragedii jest w dobrym stanie technicznym, w momencie kolizji widoczność była bardzo dobra. Jeden z pociągów jechał z Bari do Barletty, drugi poruszał się w odwrotnej relacji. Linia kolejowa pomiędzy Corato a Ruvo di Puglia jest jednotorowa. Dopiero między Ruvo di Puglia i Bari szlak jest dwutorowy - dzięki modernizacji, która zakończyła się w 2013 roku i m.in doprowadziła do budowy podziemnej stacji pod lotniskiem im. Karola Wojtyły w Bari. Cała linia jest zelektryfikowana.

Oba pociągi na torach w pobliżu Bari kursują od kilku lat w barwach spółki Ferrotramviaria, która zdobyła koncesję na kursowanie od Regionu Puglia. Na miejscu trwa cały czas akcja ratunkowa.  

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5