NUMER 08/2017
NUMER 08/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje dużych prędkości
szukaj
Śledź nas:

Jarocin – Gniezno: PLK przyjęła wnioski rozkładowe

| Kasper Fiszer 31.07.2017 36

Jarocin – Gniezno: PLK przyjęła wnioski rozkładowe
Przystanek pomiędzy Wrześnią a Gnieznem (fot. archiwalna – 2009)fot. Kasper Fiszer
PKP Polskie Linie Kolejowe tłumaczą, że poinformowały o reaktywacji połączenia z Jarocina do Gniezna, bo wnioski rozkładowe w tej sprawie kilka miesięcy temu złożyły Koleje Wielkopolskie. Zarządca infrastruktury przekonuje, że trasa będzie przygotowana na powrót pasażerów, a nieużywane od kilku lat perony będą utrzymywane w należytym standardzie.
W ostatnim czasie dużo uwagi poświęciliśmy planowanemu wznowieniu przewozów pasażerskich na fragmencie linii nr 281 z Jarocina do Gniezna przez Wrześnię. W połowie miesiąca PKP PLK ogłosiły, że pociągi osobowe zostaną tam uruchomione w grudniu, a więc po wykonaniu znacznej części robót w ramach toczącego się remontu trasy. Organizator, Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego, najpierw wskazywał, że data ta nie jest ostateczna, by następnie poinformować, że wiążące decyzje zapadną dopiero w październiku.

Rozkład jazdy jest już wstępnie opracowany

Zarządca infrastruktury tłumaczy, że jego zapowiedzi wynikały z przyjęcia wniosków rozkładowych od przewoźnika. – Koleje Wielkopolskie złożyły je w kwietniu – mówi Zbigniew Wolny z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Zamówienie jest zgodne z wcześniejszymi koncepcjami UMWW: trasę miałoby obsługiwać siedem par pociągów Jarocin – Gniezno – Jarocin i jedna uzupełniająca ofertę na odcinku Września – Gniezno – Września.

Według PKP PLK obecnie trwa procedura uzgadniania szczegółów z KW. – Rozkład do tych wniosków został opracowany i przekazaliśmy go przewoźnikowi w formie projektu do oceny i wniesienia ewentualnych uwag. Po akceptacji przez przewoźnika zostanie on w stosownym terminie opublikowany – wskazuje przedstawiciel spółki.

Dobra prędkość, ale tylko na jednym z torów

Już w piątek publikowaliśmy stanowisko Polskich Linii Kolejowych dotyczące przygotowania infrastruktury liniowej. Wynika z niego, że choć remont nie zostanie jeszcze ukończony, na jednym z torów na ponad 90% trasy pociągi będą mogły jechać z prędkością 120 km/h. – W torze nr 2 prędkość 100 km/h będzie obowiązywała prawie na połowie trasy, a na pozostałej części będzie ona wahać się pomiędzy 80 a 50 km/h – zapowiada Zbigniew Wolny.

Zdaniem zarządcy infrastruktury taki stan ma zapewnić sprawne prowadzenie ruchu i możliwość skonstruowania dobrej oferty. Wątpliwości UMWW budził jednak także stan infrastruktury przystankowej. Toczące się roboty obejmują tylko cztery przystanki pośrednie, a w opinii urzędu naprawy wymagają także pozostałe perony.

Prace i na głównych stacjach, i na przystankach

– Zapewnią one wymaganą obsługę – ocenia jednak Zbigniew Wolny. – Na siedmiu stacjach i przystankach prowadzone jest i będzie bieżące utrzymanie peronów – podkreśla (pomiędzy Jarocinem a Gnieznem pociągi osobowe mogą zatrzymać się jedenaście razy, wliczając w to postój we Wrześni. Deklaracje PLK oznaczają więc, że prace remontowe lub utrzymaniowe obejmą każdy z przystanków). – Poza tym wyremontowaliśmy perony na stacjach Jarocin i Gniezno (tam w tym roku zakończymy remont ostatniego z peronów) – dodaje nasz rozmówca.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08/2017
NUMER 08/2017
W najnowszym numerze Rynku Kolejowego rozmawiamy z nowym prezesem Pesy – Robertem Świechowiczem, Mikołaja Wilda pytamy zaś o to, jak będzie wyglądał Centralny Port Lotniczy i jakie przyniesie konsekwencje dla rozwoju kolei. Sprawdzamy, jak idzie (a raczej nie idzie) implementacja systemu ERTM/ETCS w Polsce i co zrobić, aby przyspieszyła. Po raz kolejny zastanawiamy się nad przyszłością Kolei Dużych Prędkości w naszym kraju. Jest to tematem sierpniowego numeru. Opisujemy też zmierzch eksploatacji niezmodernizowanych EN57 i zastanawiamy się jaka będzie przyszłość serii tych kultowych pociągów. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS