NUMER 03/2017
NUMER 03/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Jak kolej wydaje unijne pieniądze?
szukaj
Śledź nas:

IC Matejko – pociąg permanentnie opóźniony

| Michał Szymajda 14.02.2017 234

IC Matejko – pociąg permanentnie opóźniony
Pociąg IC wyjeżdża ze stacji Wrocław GłównyFot. Michał Szymajda, Rynek-Kolejowy.pl
Od wprowadzenia nowego rozkładu jazdy PKP Intercity ma problem z utrzymaniem punktualności niektórych swoich dalekobieżnych pociągów. Oprócz słynnego już TLK Kociewie, do permanentnie opóźnionych pociągów należy także IC Matejko.
Zestawiony ze zmodernizowanych wagonów IC Matejko łączy Świnoujście z Przemyślem i prowadzi grupę wagonów do Zamościa, która dołączana i rozłączana jest w Rzeszowie. To najdłuższa relacja pociągu w Polsce – wyjeżdżając z Zamościa, w drodze do Świnoujścia pokonuje on 1170 kilometrów, a z Przemyśla do Świnoujścia – 1051. Pomimo wysokiego standardu podróży, połączenie nie ma dobrej marki, ze względu na spore opóźnienia. Piszą do nas w tej sprawie czytelnicy.

Opóźnienia prawie codziennie

– Od 13 grudnia codziennie IC Matejko jest opóźniony, nie było jeszcze dnia aby jechał planowo. Opóźnienia często oscylują między 50 a 120 min – czytamy w jednym mailu, podczas gdy w następnym inny czytelnik kompleksowo przeanalizował przyczyny powstawania opóźnień.

– W przypadku pociągów „Matejko” oraz „Uznam”, na przejście lokomotywy w Świnoujściu założono… 18 minut. „Matejko” jedzie aż z Przemyśla i z Zamościa. „Uznam” wyrusza ze Świnoujścia do Warszawy i Krakowa. „Matejko”, ze względu na niedoróbki i usterki przy remoncie torów na odc. Zamość – Rzeszów, skutkujące obniżeniem prędkości, codziennie już z Rzeszowa wyjeżdża spóźniony o około godzinę. Następnie to opóźnienie przechodzi na „Uznama” – pisze chcący zachować anonimowość czytelnik „RK”. Zdaniem czytelnika, PKP Intercity o sytuacji wie, ale pomimo tego obiegów nie zmienia.

Oferta odstrasza

Sytuacja opisana przez czytelnika powoduje permanentne opóźnienia pociągów jadących przez cały kraj i obsługujących wiele relacji. Opóźnienia niwelują także sukces modernizacji odcinka Kraków – Rzeszów, gdzie na większości szlaku podniesiono prędkość do 160 km/h.

– Za opóźnienie powyżej 60 minut należy się podróżnemu 25% wartości biletu, więc straty idą w tysiące złotych dziennie. Czyż nie jest to niegospodarność? Przecież można wysłać jakąkolwiek lokomotywę ze Szczecina do Świnoujścia, tak by pociągi nie były od siebie zależne – komentuje. Na opóźnienia IC Matejko wpływ ma też stosunkowo wysoka awaryjność lokomotyw Gama, które prowadzą zamojską grupę wagonów do Rzeszowa.

Będą zmiany w rozkładzie

Czy PKP Intercity zmieni rozkład jazdy lub w inny sposób doprowadzi do poprawienia oferty? Rzecznik PKP Intercity przesłał w tej sprawie obszerne wyjaśnienia.

– Cały czas obserwujemy ruch naszych pociągów i jeśli jest to możliwe wprowadzamy ewentualne korekty w rozkładzie jazdy. W przypadku pociągu IC Matejko wystąpiliśmy do zarządcy infrastruktury o zmianę rozkładu, która uwzględnia tymczasowe ograniczenia prędkości na linii nr 66 z powodu prac remontowych. Od 20 lutego pociąg będzie wyjeżdżać z Zamościa 15 minut wcześniej niż dotychczas. Powinno to praktycznie wyeliminować opóźnienia pociągu wynikające z utrudnień na linii kolejowej. Producent lokomotyw Gama (Pesa Bydgoszcz – dop. red.) pracuje również nad przywróceniem wszystkich pojazdów do eksploatacji – napisał Cezary Nowak, rzecznik PKP Intercity.

W momencie, gdy piszę ten artykuł pociąg IC Matejko, jadąc w kierunku Świnoujścia, zbliża się do stacji Leszno opóźniony o 40 minut. O innym pociągu mającym problemy z punktualnością – TLK Kociewie – piszemy tutaj.



tekst alternatywny
 Europejskie Forum Taborowe 2017
Warszawa, 15 marca 2017 r.


Weź udział w największej i najbardziej prestiżowej konferencji w Europie Środkowo-Wschodniej, poświęconej rynkowi produkcji i modernizacji taboru kolejowego. Co roku podejmowane są tematy planowanych zakupów w regionie, nowoczesnych technologii i innowacyjności w konstruowaniu oraz utrzymaniu pojazdów szynowych, zwłaszcza odnośnie zużycia energii, designu i podzespołów. 

Dowiedz się więcej


Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2017
NUMER 03/2017
Tematem numeru jest trwająca już od trzech lat perspektywa finansowa Unii Europejskiej. W raporcie sprawdziliśmy, jak przebiega wydawanie unijnych środków przez kolej i samorządy. O środkach UE rozmawialiśmy z dwoma kluczowymi osobami: Witoldem Słowikiem, podsekretarzem stanu w Ministerstwie Rozwoju oraz Przemysławem Gorgolem, dyrektorem z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Oprócz tego, w numerze podejmujemy "Piekielnie trudny temat" nowej linii kolejowej w Małopolsce i przyglądamy się przyszłości wąskotorówek. Rozmawiamy również z Macieje Lignowskim oraz Philippem Müllerem. Czytelników zainteresuje również z pewnością taborowe podsumowanie 2016 roku oraz relacja z wizyty w zakładach utrzymania taboru grupy Colas Rail we Francji. 


 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS