Partnerzy serwisu:
Pasażer

IC Matejko – pociąg permanentnie opóźniony

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-02-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
IC Matejko – pociąg permanentnie opóźniony
Fot. Michał Szymajda, Rynek-Kolejowy.plPociąg IC wyjeżdża ze stacji Wrocław Główny
Od wprowadzenia nowego rozkładu jazdy PKP Intercity ma problem z utrzymaniem punktualności niektórych swoich dalekobieżnych pociągów. Oprócz słynnego już TLK Kociewie, do permanentnie opóźnionych pociągów należy także IC Matejko.

Zestawiony ze zmodernizowanych wagonów IC Matejko łączy Świnoujście z Przemyślem i prowadzi grupę wagonów do Zamościa, która dołączana i rozłączana jest w Rzeszowie. To najdłuższa relacja pociągu w Polsce – wyjeżdżając z Zamościa, w drodze do Świnoujścia pokonuje on 1170 kilometrów, a z Przemyśla do Świnoujścia – 1051. Pomimo wysokiego standardu podróży, połączenie nie ma dobrej marki, ze względu na spore opóźnienia. Piszą do nas w tej sprawie czytelnicy.

Opóźnienia prawie codziennie

– Od 13 grudnia codziennie IC Matejko jest opóźniony, nie było jeszcze dnia aby jechał planowo. Opóźnienia często oscylują między 50 a 120 min – czytamy w jednym mailu, podczas gdy w następnym inny czytelnik kompleksowo przeanalizował przyczyny powstawania opóźnień.

– W przypadku pociągów „Matejko” oraz „Uznam”, na przejście lokomotywy w Świnoujściu założono… 18 minut. „Matejko” jedzie aż z Przemyśla i z Zamościa. „Uznam” wyrusza ze Świnoujścia do Warszawy i Krakowa. „Matejko”, ze względu na niedoróbki i usterki przy remoncie torów na odc. Zamość – Rzeszów, skutkujące obniżeniem prędkości, codziennie już z Rzeszowa wyjeżdża spóźniony o około godzinę. Następnie to opóźnienie przechodzi na „Uznama” – pisze chcący zachować anonimowość czytelnik „RK”. Zdaniem czytelnika, PKP Intercity o sytuacji wie, ale pomimo tego obiegów nie zmienia.

Oferta odstrasza

Sytuacja opisana przez czytelnika powoduje permanentne opóźnienia pociągów jadących przez cały kraj i obsługujących wiele relacji. Opóźnienia niwelują także sukces modernizacji odcinka Kraków – Rzeszów, gdzie na większości szlaku podniesiono prędkość do 160 km/h.

– Za opóźnienie powyżej 60 minut należy się podróżnemu 25% wartości biletu, więc straty idą w tysiące złotych dziennie. Czyż nie jest to niegospodarność? Przecież można wysłać jakąkolwiek lokomotywę ze Szczecina do Świnoujścia, tak by pociągi nie były od siebie zależne – komentuje. Na opóźnienia IC Matejko wpływ ma też stosunkowo wysoka awaryjność lokomotyw Gama, które prowadzą zamojską grupę wagonów do Rzeszowa.

Będą zmiany w rozkładzie

Czy PKP Intercity zmieni rozkład jazdy lub w inny sposób doprowadzi do poprawienia oferty? Rzecznik PKP Intercity przesłał w tej sprawie obszerne wyjaśnienia.

– Cały czas obserwujemy ruch naszych pociągów i jeśli jest to możliwe wprowadzamy ewentualne korekty w rozkładzie jazdy. W przypadku pociągu IC Matejko wystąpiliśmy do zarządcy infrastruktury o zmianę rozkładu, która uwzględnia tymczasowe ograniczenia prędkości na linii nr 66 z powodu prac remontowych. Od 20 lutego pociąg będzie wyjeżdżać z Zamościa 15 minut wcześniej niż dotychczas. Powinno to praktycznie wyeliminować opóźnienia pociągu wynikające z utrudnień na linii kolejowej. Producent lokomotyw Gama (Pesa Bydgoszcz – dop. red.) pracuje również nad przywróceniem wszystkich pojazdów do eksploatacji – napisał Cezary Nowak, rzecznik PKP Intercity.

W momencie, gdy piszę ten artykuł pociąg IC Matejko, jadąc w kierunku Świnoujścia, zbliża się do stacji Leszno opóźniony o 40 minut. O innym pociągu mającym problemy z punktualnością – TLK Kociewie – piszemy tutaj.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5