NUMER 03/2018
NUMER 03/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Taki był rok 2017
szukaj
Śledź nas:

IC Matejko – pociąg permanentnie opóźniony

| Michał Szymajda 14.02.2017 234

IC Matejko – pociąg permanentnie opóźniony
Pociąg IC wyjeżdża ze stacji Wrocław GłównyFot. Michał Szymajda, Rynek-Kolejowy.pl
Od wprowadzenia nowego rozkładu jazdy PKP Intercity ma problem z utrzymaniem punktualności niektórych swoich dalekobieżnych pociągów. Oprócz słynnego już TLK Kociewie, do permanentnie opóźnionych pociągów należy także IC Matejko.
Zestawiony ze zmodernizowanych wagonów IC Matejko łączy Świnoujście z Przemyślem i prowadzi grupę wagonów do Zamościa, która dołączana i rozłączana jest w Rzeszowie. To najdłuższa relacja pociągu w Polsce – wyjeżdżając z Zamościa, w drodze do Świnoujścia pokonuje on 1170 kilometrów, a z Przemyśla do Świnoujścia – 1051. Pomimo wysokiego standardu podróży, połączenie nie ma dobrej marki, ze względu na spore opóźnienia. Piszą do nas w tej sprawie czytelnicy.

Opóźnienia prawie codziennie

– Od 13 grudnia codziennie IC Matejko jest opóźniony, nie było jeszcze dnia aby jechał planowo. Opóźnienia często oscylują między 50 a 120 min – czytamy w jednym mailu, podczas gdy w następnym inny czytelnik kompleksowo przeanalizował przyczyny powstawania opóźnień.

– W przypadku pociągów „Matejko” oraz „Uznam”, na przejście lokomotywy w Świnoujściu założono… 18 minut. „Matejko” jedzie aż z Przemyśla i z Zamościa. „Uznam” wyrusza ze Świnoujścia do Warszawy i Krakowa. „Matejko”, ze względu na niedoróbki i usterki przy remoncie torów na odc. Zamość – Rzeszów, skutkujące obniżeniem prędkości, codziennie już z Rzeszowa wyjeżdża spóźniony o około godzinę. Następnie to opóźnienie przechodzi na „Uznama” – pisze chcący zachować anonimowość czytelnik „RK”. Zdaniem czytelnika, PKP Intercity o sytuacji wie, ale pomimo tego obiegów nie zmienia.

Oferta odstrasza

Sytuacja opisana przez czytelnika powoduje permanentne opóźnienia pociągów jadących przez cały kraj i obsługujących wiele relacji. Opóźnienia niwelują także sukces modernizacji odcinka Kraków – Rzeszów, gdzie na większości szlaku podniesiono prędkość do 160 km/h.

– Za opóźnienie powyżej 60 minut należy się podróżnemu 25% wartości biletu, więc straty idą w tysiące złotych dziennie. Czyż nie jest to niegospodarność? Przecież można wysłać jakąkolwiek lokomotywę ze Szczecina do Świnoujścia, tak by pociągi nie były od siebie zależne – komentuje. Na opóźnienia IC Matejko wpływ ma też stosunkowo wysoka awaryjność lokomotyw Gama, które prowadzą zamojską grupę wagonów do Rzeszowa.

Będą zmiany w rozkładzie

Czy PKP Intercity zmieni rozkład jazdy lub w inny sposób doprowadzi do poprawienia oferty? Rzecznik PKP Intercity przesłał w tej sprawie obszerne wyjaśnienia.

– Cały czas obserwujemy ruch naszych pociągów i jeśli jest to możliwe wprowadzamy ewentualne korekty w rozkładzie jazdy. W przypadku pociągu IC Matejko wystąpiliśmy do zarządcy infrastruktury o zmianę rozkładu, która uwzględnia tymczasowe ograniczenia prędkości na linii nr 66 z powodu prac remontowych. Od 20 lutego pociąg będzie wyjeżdżać z Zamościa 15 minut wcześniej niż dotychczas. Powinno to praktycznie wyeliminować opóźnienia pociągu wynikające z utrudnień na linii kolejowej. Producent lokomotyw Gama (Pesa Bydgoszcz – dop. red.) pracuje również nad przywróceniem wszystkich pojazdów do eksploatacji – napisał Cezary Nowak, rzecznik PKP Intercity.

W momencie, gdy piszę ten artykuł pociąg IC Matejko, jadąc w kierunku Świnoujścia, zbliża się do stacji Leszno opóźniony o 40 minut. O innym pociągu mającym problemy z punktualnością – TLK Kociewie – piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Zamość (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Zamość (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 03/2018
NUMER 03/2018
To był udany rok dla naszego wydawnictwa. W połowie roku do rodziny naszych portali internetowych składającej się dotąd z Rynku Kolejowego, Rynku Infrastruktury i Transportu Publicznego dołączył Rynek Lotniczy. O najważniejszych wydarzeniach mijającego w świetle całego rynku kolejowego roku piszemy w najnowszym Raporcie. Polecamy także m. in. rozmowę z nowym Prezesem Pesy oraz długi wywiad z szefem Przewozów Regionalnych.

 

współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS