NUMER 03/2018
NUMER 03/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Taki był rok 2017
szukaj
Śledź nas:

Grupa PKP analizuje przedłużenie LHS. Ale najpierw chce przejąć Euroterminal

| Jakub Madrjas 19.06.2017 57

Grupa PKP analizuje przedłużenie LHS. Ale najpierw chce przejąć Euroterminal
Fot. Mostostal Warszawa
PKP Cargo i PKP LHS w ciągu najbliższych tygodni mogą stać się jedynymi właścicielami Euroterminala w Sławkowie. Analizowana jest też koncepcja przedłużenia linii LHS zaproponowana przez Jerzego Polaczka.
Niedawno udało się skompletować zarząd PKP SA. Do Krzysztofa Mamińskiego dołączyli Mirosław Antonowicz i Andrzej Olszewski. Jak podkreślali na niedawnym spotkaniu z dziennikarzami, sytuacja grupy PKP jest dobra; trwają intensywne przygotowania do wakacyjnego szczytu przewozowego.

Spółka nie narzeka na sytuację finansową. W tym i przyszłym roku spłaci po około 400 mln złotych długów. Na tegoroczne spłaty spółka posiada środki. Spłata długu w przyszłym roku będzie natomiast rolowana, także ze względu na planowane uruchomienie inwestycji dworcowych z programu obejmującego ponad 460 dworców.

Inwestycje także w logistykę

Członek zarządu PKP SA Mirosław Antonowicz informuje, że obecnie PKP prowadzi analizy ekonomiczne dla 73 lokalizacji, w których mogą zostać przeprowadzone inwestycje w bazę logistyczną. – Na podstawie oszacowanego potencjału lokalizacji zadecydujemy czy będzie to bocznica, park logistyczny czy terminal – mówi Antonowicz.

Jego zdaniem około 20 lokalizacji to „perełki” z potencjałem na tworzenie parku logistycznego z ogólnodostępnym terminalem. – Szacunki europejskie mówią, że terminal potrzebny jest na każde 500 kilometrów linii kolejowych – przypomina. Do tej liczby sporo nam brakuje, tym bardziej, że terminale są zgrupowane w kilku miejscach, a część regionów jest ich właściwie pozbawiona.

Jak dodaje, jego osobiste podejście do kolei jest prokonkurencyjne. – Zawsze twierdziłem, że w Polsce potrzebne są terminale z niedyskryminacyjnym dostępem dla przewoźników – mówi członek zarządu PKP, odnosząc się do przyjętego wcześniej w Polsce modeli budowy terminali przez przewoźników.

Koncepcja przedłużenia LHS analizowana

Członkowie zarządu PKP SA odnieśli się do wypowiedzianej niedawno przez wicepremiera Mateusza Morawieckiego informacji o planach wydłużenia lub przesunięcia linii PKP LHS. – Dyskusje nad linią szerokotorową toczą się od dłuższego czasu. Aktualnie badana jest zaproponowana koncepcja przedłużenia linii do Gliwic – poinformował Krzysztof Mamiński dodając że są i inne propozycje, ale nie tak konkretne jak pomysł byłego ministra Jerzego Polaczka, opisywany na łamach „Rynku Kolejowego”.

Grupa PKP ma inny, bliższy cel związany z linią szerokotorową. – Chcemy, żeby spółki z grupy PKP były jedynym właścicielem Euroterminala w Sławkowie – powiedział Mamiński. Oznacza to przejęcie udziałów Centrali Zaopatrzenia Hutnictwa przez PKP Cargo i PKP LHS. Może do tego dojść już w ciągu najbliższych tygodni.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Sławków (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Sławków (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 03/2018
NUMER 03/2018
To był udany rok dla naszego wydawnictwa. W połowie roku do rodziny naszych portali internetowych składającej się dotąd z Rynku Kolejowego, Rynku Infrastruktury i Transportu Publicznego dołączył Rynek Lotniczy. O najważniejszych wydarzeniach mijającego w świetle całego rynku kolejowego roku piszemy w najnowszym Raporcie. Polecamy także m. in. rozmowę z nowym Prezesem Pesy oraz długi wywiad z szefem Przewozów Regionalnych.

 

współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS