Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Grodzisk Mazowiecki ws. remontu: Wykorzystać tory dalekobieżne

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
30-03-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Grodzisk Mazowiecki ws. remontu: Wykorzystać tory dalekobieżne
Modernizacji linii nr 447 z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego budzi sporo emocji. Każda z gmin, przez które przebiegają tory, ma swoją wizję co do remontu i organizacji komunikacji społecznej. PKP PLK będą miały nie lada zadanie, by zapewnić sprawny dojazd do Warszawy. Grodzisk Mazowiecki proponuje zastępczą komunikację szynową po torach dalekobieżnych.

Jeden z najbardziej obciążonych ruchem odcinków kolejowych w Polsce w niedalekiej przyszłości przejdzie gruntowną modernizację. Będzie się to wiązało z dużymi utrudnieniami dla wielu pasażerów, którzy dzisiaj codziennie muszą dostać się do Warszawy. – Rola kolei jest kluczowa – nie ma kolei, nie ma miasta. Taka jest prawda – komentuje Grzegorz Benedykciński, burmistrz Grodziska Mazowieckiego. – To kolej spowodowała, że Grodzisk ma bardzo dobrą dynamikę rozwoju i dobrą możliwość szybkiego dojechania do Warszawy – dodaje.

PKP PLK analizują dwa warianty organizacji przewozów. Pierwszy przewiduje wyłączenie ruchu na linii 447 na odcinku pomiędzy Pruszkowem a Grodziskiem Mazowieckim. Pasażerowie mieliby tu korzystać z komunikacji zastępczej. Dalej na odcinku od Pruszkowa do Warszawy Włoch ruch byłby prowadzony jednotorowo. Alternatywą jest całościowe zamknięcie ruchu na odcinku Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki. Skróci to utrudnienia do 22 miesięcy. – Uważamy, że w tej sytuacji remont powinien się odbyć w jak najkrótszym czasie, a w związku z tym, wyrażamy opinię, że należy zamknąć oba tory – twierdzi Benedykciński.

Burmistrz zaznacza, ze remont jest traktowany jako zło konieczne. Jednocześnie ma propozycję, jak można sprawnie zorganizować przejazdy dla tysięcy podróżnych z Grodziska i okolicznych gmin: Milanówka i Brwinowa. – Zwróciliśmy się do wszystkich kolei z prośbą, aby wykorzystać szybki tor, który dzisiaj – po modernizacji i budowie drugiego peronu – pozwala na zatrzymywanie się pociągów pospiesznych w naszym mieście – mówi Benedykciński. – Wykorzystanie szybkiego toru można byłoby wykorzystać do zrobienia wahadła, co po prostu, zmniejszyłoby uciążliwości związane z remontem torów na linii 447 – dodaje.

Dedykowane pociągi do Grodziska w ruchu wahadłowym, oczywiście, nie są w stanie zapewnić kompleksowej komunikacji zastępczej. – Dlatego potrzebna będzie też komunikacja autobusowa – zaznacza burmistrz. – Cieszyłbym się jednak, gdyby udało się jednak podstawić tyle pociągów, aby ludzie się w nich zmieścili, żeby dowozić ich tylko szynowym środkiem transportu. Wierzę, że to będzie możliwe – kwituje.
 
Czytaj także: Pruszków za całościowym zamknięciem linii kolejowej
 
 Zamkną linię Warszawa – Grodzisk?
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wróciły pociągi z Olsztyna wschód

Infrastruktura

Wróciły pociągi z Olsztyna wschód

inf. pras PKP PLK 26 września 2023

Merchel: Cała infrastruktura kolejowa powinna być w PKP PLK

Infrastruktura

Merchel: Cała infrastruktura kolejowa powinna być w PKP PLK

Łukasz Malinowski, Roman Czubiński 21 sierpnia 2023

Trwają prace przy peronach w Augustowie [zdjęcia]

Fotorelacje

Trwają prace przy peronach w Augustowie [zdjęcia]

inf. pras PKP PLK 09 sierpnia 2023

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Wróciły pociągi z Olsztyna wschód

Infrastruktura

Wróciły pociągi z Olsztyna wschód

inf. pras PKP PLK 26 września 2023

Merchel: Cała infrastruktura kolejowa powinna być w PKP PLK

Infrastruktura

Merchel: Cała infrastruktura kolejowa powinna być w PKP PLK

Łukasz Malinowski, Roman Czubiński 21 sierpnia 2023

Trwają prace przy peronach w Augustowie [zdjęcia]

Fotorelacje

Trwają prace przy peronach w Augustowie [zdjęcia]

inf. pras PKP PLK 09 sierpnia 2023

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij