szukaj
Śledź nas:

Dolny Śląsk przejmie linię kolejową nr 771

| Portal informacyjny o kolei na Dolnym Śląsku, 2 czerwca 2010 02.06.2010 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2010-06-02 13:56:55 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
Czemu biurwiczne \"przejmowanie\" tej linii trwa już ok. 3 lat? Jakie są przeszkody? Skoro Pekap ją uwalił w roku 2000 w JEDEN DZIEŃ, to czemu nadal nie pozwala, aby po przejęciu przez UMWD uruchomić tę linie - po uprzedniej rewitalizacji. Uwalić w JEDEN DZIEŃ łatwo, a zrewitalizować i reaktywować? Na to potrzeba całe lata.

Czy z biurwą Pekape wszystko musi trwać milion lat? To po co Was tam jest 3200 osób tej biurwy?
2010-06-02 15:51:48 Autor: zorientowany
---.adsl.inetia.pl
@Robert Wyszyński
Robert ! Jak dobrze wiesz linia kolejowa ( jak każda ) leży na jakimś gruncie. Grunt pod linią to spora ilość działek geodezyjnych. Teraz należy wydzielić ( czyli dokonać nowego podziału geodezyjnego )działki stricte pod linią kolejową. Wtedy mozna będzie przekazać linię z uregulowanym stosunkiem własności. Chyba nie chcesz sprzedać/podarować/przekazać linii kolejowej o nieuregulowanym stusunku własnościowym. Tylko Zagłoba chciał tak podarować Niederlandy.
Pytanie zasadnicze - dlaczego tak długo to trwa ? Może PKP Nieudolności nie potrafią/ nie chcą/ nie umieją tego dokonać ?
2010-06-02 15:54:02 Autor: zorientowany
---.adsl.inetia.pl
I co na to przejęcie ( i te korzyści ) v-ce marszałek Łużniak ?
2010-06-02 16:48:39 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
Zorientowany

No właśnie, dlaczego tak długo trwa \"wydzielanie\" przez \"PKP Nieudolności\" lub inne s...nie w banie? Bo jeździ zdawka Cargo i Peelka zgarnia kasę? A może już nie jeździ, bo nawet nie wiem?
Przecież w ramach wyboiru operatora i tak będzie nim Peelka, bo niby kto.

Sęk w tym, że podobnie do trzebnickiej linii, świdnicka może stać się dojazdowym samograjem do aglo Wrocław. Przy takcie godzinnym w szczycie (mijanki/czynna stacja np. w Kobierzycach) sukces jest murowany. Tyle że nie ma przy tym obecnie Wilda (który pochodzi z terenów podbielawskich chyba) i sprawa się wlecze. Obecny Marszałek pochodzi z Trzebnicy i sprawa poszła jak strzała. I fajnie - linia jest samograjem dojazdowym, ale z linią świdnicką przejmowanie trwa ZA DŁUGO!!!

Kiedyś pisałem o trasie trzebnickiej, że sukces frekwencyjny ma murowany, podczas kiedy niektórzy \"wieszczyli\" że muchy będą się tam wozić. A Trzebnica to małe miasto - 12 tys luda. Świdnica natomiast ma 60 tys. ludzi plus kilka miejscowości po drodze - w tym 7 tys. Sobótka. Oczywiście trasa wymaga rewitalki przynajmniej do 80 km/h, a najlepiej do 100 km/h, ale nie wiem czy kosztowo jest to realne.
2010-06-02 17:46:46 Autor: zorientowany
---.adsl.inetia.pl
Jeżeli linię ma PKP Nieudolności to raczej nic tam ( już ) nie jeździ.
Ja chętnie bym się przejechał ale do Jedliny bo odc. Kraszowice - Jedlina jeszcze nie jechałem. Ale na to chyba ...\"porzucić trzeba wszelkie nadzieje\"
A Świdnica i park technologiczny ( czy strefa ) w Kobierzycach powinna napędzić klientów nie tylko pasażerskich.
Tylko żeby zabudowali nowe szyny ( rotfl ).
2010-06-02 18:11:38 Autor: marian
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Zdawka jezdzi 1,3,5 na dwie czasem nawet trzy sm42 i 1700-2000t brutta
2010-06-02 20:19:29 Autor: Catz
---.wroclaw.mm.pl
Ta linia będzie może konkurencyjna dla linii do Jaworzyny Śląskiej, więc kiedy PR należały do PKP, nikomu się nie paliło oddawać linii konkurencji. Jakiś ruch towarowy też przynosił kasę, może będzie szansa na pociągi aglomeracyjne do Kobierzyc albo Kleciny. Dochodzi ruch turystyczny do Sobótki.
Może PKP liczyło, że ktoś im załatwi pieniądze na remont linii pozostawiając ją w zarządzie PLK, albo samorząd nie chciał się od razu za bardzo obciążać?

Tak sobie spekuluję, bez żadnych dowodów ani źródeł.
2010-06-03 12:24:59 Autor: miłośnik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ja to słysze już od 2000 roku - czyli od tąd kiedy wstrzymano tam ruch pasażerski. Dopóki nie zobacze to nie uwierze.
2010-06-04 02:03:37 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
marian

Skoro jeździ zdawka - co również mi się wydawało, bo zdaje się kamieniołom jest w Sobótce Zachodniej - to jakim \"cudem\" UMWD ma tę linie przejąć? O ile pamiętam światła ustawa nie przewiduje przejęć linii na których coś jeździ, np. Cargo.
2010-06-04 08:17:17 Autor: Witek
---.dka.pl
Jeśli faktycznie UMWD przejmie tę linię to należy się tylko cieszyć. że kolejna trasa została wyrwana z rąk niszczycielskiego dutu Jerzego Dula i Ryszarda Bakunia.
2010-06-04 09:33:32 Autor: Szymek
---.adsl.inetia.pl

Szymek
Dlaczego tylko Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto? Dlaczego nie Wrocław - Świdnica, przez Sobótkę? Mam rozumieć że owa linia jest już nieprzejezdna? A Wrocław - Pilawa Górna?
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2018
NUMER 11/2018
W numerze: Rozmowy z R. Masiulisem (minister transportu Litwy), K. Zgorzelskim (Przewozy Regionalne), Ł. Frankiem (ZIKiT) • Polska zmierza ku elektromobilności • Spółka celowa wybuduje Centralny Port Komunikacyjny • Polska może być poważnym hubem logistycznym Europy • Grupa PKP na InnoTrans: jedność i otwarcie na świat • Dlaczego opłata dworcowa • Wien Hauptbahnhof – tak kolej tworzy miasto.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS