NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Dolnośląski odcinek linii 281 bliżej remontu

| Jakub Madrjas 05.12.2016 61

Dolnośląski odcinek linii 281 bliżej remontu
Fot. Kolejarz Dawid, SM42.pl
Zarządca infrastruktury zamówi dokumentację remontu kilkudziesięciokilometrowego odcinka linii nr 281.
PKP Polskie Linie Kolejowe w październiku rozpisały przetarg na wykonanie dokumentacji rewitalizacji linii nr 281 na odcinku Grabowno Wielkie – granica województwa (miejscowość Zduny), czyli od 17 do 55 kilometra linii kolejowej. Na podstawie dokumentacji przeprowadzone zostaną roboty budowlane związane z przywróceniem parametrów linii 281. Efektem inwestycji oprócz przywrócenia prędkości pociągów rzędu 120 km/h ma być poprawa przepustowości i bezpieczeństwa oraz zmniejszenie kosztów eksploatacji linii kolejowej.

Obecnie prędkość pociągów na zdecydowanej większości tego odcinka jest ograniczona do zaledwie 40 km/h, a dodatkowo z powodu punktowych ograniczeń z powodu złego stanu toru lub podkładów pociągi muszą zwalniać do 20 km/h.

W miniony piątek PKP PLK otworzyła oferty w przetargu. Zgłosiło się osiem podmiotów, ale tylko trzy z nich przedstawiły oferty mieszczące się w założonym na 2,829 mln zł brutto kosztorysie. Złożyły je: Multiconsult (2 428 020 zł brutto), Solid–Rail (2 236 363,63 zł) oraz Systra (2 330 850 zł). Oferty są identyczne w zakresie kryteriów pozacenowych, więc najbliżej zwycięstwa jest wrocławski Solid–Rail.

To kolejny odcinek linii 281 przeznaczony do remontu. W połowie tego roku PLK rozpisały przetarg na prace na stacji Jarocin oraz na szlaku Jarocin – Żerków. Wygrała go firma Porr.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Dolnośląskie (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Dolnośląskie (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS