Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Cztery nowe spalinowe pociągi pojawią się w Lubuskiem. W tym trójczłonowe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
22-01-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Cztery nowe spalinowe pociągi pojawią się w Lubuskiem. W tym trójczłonowe
Fot. Michał SzymajdaSpalinowy Link w Zielonej Górze
– W 2018 urząd marszałkowski będzie chciał przeznaczyć łącznie 41 mln zł na zakup dwóch pociągów – powiedziała Alicja Makarska, członek zarządu województwa. Dodała, że w połączeniu z inwestycjami zaplanowanymi przez PKP PLK, da to zupełnie nowe możliwości podróżowania koleją po regionie.

W efekcie negocjacji z Przewozami Regionalnymi na tory województwa kilka dni temu wjechał jeden z 36 zmodernizowanych w ZNTK Mińsk Mazowiecki EN57, teraz kursujący pod oznaczeniem EN57ALd. Wprowadzenie na tory pociągu wynika z obietnicy przewoźnika związaną ze zgodą zarządu województwa na zabezpieczenie umów kredytowych przewoźnika związanych z inwestycjami taborowymi. Zabezpieczenie to obejmuje środki finansowe, jakie województwo przekazuje PolRegio za wykonywanie usługi.

Trójczłonowe spalinowe zespoły trakcyjne i kolejne Linki

Urząd marszałkowski uznał, że to za mało i w 2018 roku ogłoszony zostanie przetarg na dostawę kolejnych pociągów, które na torach mają szansę pojawić się na początku 2019 r. Urząd chce kupić dwa trójczłonowe spalinowe zespoły trakcyjne przeznaczone do obsługi linii Kostrzyn – Krzyż. Urzędnicy szacują wartość inwestycji na 41,4 mln zł. 

– Ponadto, dzięki ugodzie z Pesą, na lubuskich torach pojawią się nowe pojazdy typu „Link”. – Spółka miała dostarczyć nam 4 pojazdy z homologacją niemiecką, ale tej zabrakło. Wystąpiliśmy do firmy z roszczeniami. W efekcie toczonych rozmów udało nam się zawrzeć ugodę. Na jej mocy Pesa dostarczy nam dwa dodatkowe pojazdy, które będą mogły być wykorzystane do obsługi połączeń transgranicznych. Dostawy zaplanowano na 2019 r. – wyjaśnia Alicja Makarska.

Warto przypomnieć, że po torach lubuskiego kursuje spora partia EN57 zmodernizowanych z końcem 2015 roku. W tym samym roku w regionie rozpoczęły pracę trzy 4-członowe Impulsy wyprodukowane przez nowosądecki Newag.

Spore inwestycje przy infrastrukturze już trwają

Makarska dodała, że z Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020 na inwestycje w infrastrukturę przeznaczonych zostanie 170 mln zł. Pieniądze zostaną przeznaczone na drugi etap modernizacji linii 358 na odcinku Zbąszynek – Czerwieńsk (o wartości ok. 69,8 mln zł) oraz rewitalizację linii kolejowej nr 203 na odcinku Krzyż – Gorzów Wielkopolski (o wartości ok.100 mln zł).

PKP PLK przypomniały z kolei, że rozpoczęła się już modernizację odcinka od Rzepina do Kostrzyna. Prace prowadzone są także między Zieloną Górą a Niedoradzem w kierunku Nowej Soli.

Dotacja dla Przewozów Regionalnych

Województwo Lubuskie dofinansuje także kolejowe przewozy pasażerskie. Lubuski oddział Przewozów Regionalnych otrzyma na ten cel ponad 45,5 mln zł.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Tabor i technika

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Jakub Rösler 25 lipca 2023

Konsorcjum Siemens i Newag dostarczy kolejne pociągi metra do Sofii

Tabor i technika

Fluorescencyjne Impulsy dla Pomorza Zachodniego [wizualizacje]

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Tabor i technika

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Jakub Rösler 25 lipca 2023

Konsorcjum Siemens i Newag dostarczy kolejne pociągi metra do Sofii

Tabor i technika

Fluorescencyjne Impulsy dla Pomorza Zachodniego [wizualizacje]

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5