NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Czeski producent wagonów Legios wchodzi na polski rynek [film]

| Michał Szymajda 19.12.2016 25

Zapotrzebowanie na nowe wagony towarowe, w związku z fizycznym zużyciem bardzo dużej części z nich, zachęca kolejnych producentów taboru do oferowania w Polsce swoich produktów.
Według danych Urzędu Transportu Kolejowego, średnia wieku wszystkich wagonów towarowych w Polsce przekracza już 30 lat. To moment, w którym wielu przewoźników musi zdecydować się na wprowadzenie na tory zupełnie nowych pojazdów lub na modernizację wciąż posiadanych. Sytuacja związana z planowaną do wprowadzenia normą ograniczenia hałasu TSI NOI, również będzie motywować do inwestycji w nowoczesny tabor. Dlatego należy się spodziewać, że coraz aktywniejsze w Polsce będą firmy zza granicy, mające doświadczenie w produkcji taboru towarowego i mogące być konkurencyjne w stosunku do producentów krajowych. Na polski rynek wkracza właśnie z tego powodu czeski Legios.

Polska rynkiem strategicznym

– Jesteśmy czeską firmą, istniejącą od 140 lat na rynku kolejowym. Na wejście do Polski zdecydowaliśmy się trzy miesiące temu. Dla nas będzie to teraz strategicznie ważny rynek – powiedział podczas Kongresu Kolejowego Radim Paiger. – Chcielibyśmy mocno tu zaistnieć i rozpocząć współpracę z wieloma partnerami z branży przewozów cargo – dodał.

Legios w Polsce chce produkować dla polskich operatorów wagony cysterny, wagony kontenerowe, do przewozu węgla oraz materiałów sypkich. Rynek w Polsce jest bardzo konkurencyjny, ze względu na dużą liczbę prywatnych przewoźników towarowych, stąd oferta Legiosa z pewnością wzbudzi zainteresowanie. Choćby w związku z oczekiwanym rozwojem przewozów intermodalnych, które spowodują konieczność zakupu wagonów kontenerowych.

– Na pewno będziemy obecni na targach Trako w Gdańsku w przyszłym roku, ale do tego czasu nie zamierzamy próżnować i zapoznamy przewoźników z naszą ofertą – zaznaczył Radim Paiger.

Czesi w Polsce

Obecnie czeskie firmy produkujące tabor nie należą do tych, które są mocno obecne na polskim rynku. Swoje niewielkie lokomotywy manewrowe z niewielkimi sukcesami oferuje w Polsce CZ Loko, zespoły napędowe do modernizacji elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57 sprzedaje wykonawcom napraw czeska Škoda. Ostatnim dużym sukcesem tego producenta była natomiast dostawa, w 2010 roku, dwukierunkowych tramwajów do Wrocławia. Obecnie Škoda stara się o możliwość dostawy tramwajów do Krakowa.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Gdańsk (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Gdańsk (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS