NUMER 03/2017
NUMER 03/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Jak kolej wydaje unijne pieniądze?
szukaj
Śledź nas:

Czeski producent wagonów Legios wchodzi na polski rynek [film]

| Michał Szymajda 19.12.2016 25

Zapotrzebowanie na nowe wagony towarowe, w związku z fizycznym zużyciem bardzo dużej części z nich, zachęca kolejnych producentów taboru do oferowania w Polsce swoich produktów.
Według danych Urzędu Transportu Kolejowego, średnia wieku wszystkich wagonów towarowych w Polsce przekracza już 30 lat. To moment, w którym wielu przewoźników musi zdecydować się na wprowadzenie na tory zupełnie nowych pojazdów lub na modernizację wciąż posiadanych. Sytuacja związana z planowaną do wprowadzenia normą ograniczenia hałasu TSI NOI, również będzie motywować do inwestycji w nowoczesny tabor. Dlatego należy się spodziewać, że coraz aktywniejsze w Polsce będą firmy zza granicy, mające doświadczenie w produkcji taboru towarowego i mogące być konkurencyjne w stosunku do producentów krajowych. Na polski rynek wkracza właśnie z tego powodu czeski Legios.

Polska rynkiem strategicznym

– Jesteśmy czeską firmą, istniejącą od 140 lat na rynku kolejowym. Na wejście do Polski zdecydowaliśmy się trzy miesiące temu. Dla nas będzie to teraz strategicznie ważny rynek – powiedział podczas Kongresu Kolejowego Radim Paiger. – Chcielibyśmy mocno tu zaistnieć i rozpocząć współpracę z wieloma partnerami z branży przewozów cargo – dodał.

Legios w Polsce chce produkować dla polskich operatorów wagony cysterny, wagony kontenerowe, do przewozu węgla oraz materiałów sypkich. Rynek w Polsce jest bardzo konkurencyjny, ze względu na dużą liczbę prywatnych przewoźników towarowych, stąd oferta Legiosa z pewnością wzbudzi zainteresowanie. Choćby w związku z oczekiwanym rozwojem przewozów intermodalnych, które spowodują konieczność zakupu wagonów kontenerowych.

– Na pewno będziemy obecni na targach Trako w Gdańsku w przyszłym roku, ale do tego czasu nie zamierzamy próżnować i zapoznamy przewoźników z naszą ofertą – zaznaczył Radim Paiger.

Czesi w Polsce

Obecnie czeskie firmy produkujące tabor nie należą do tych, które są mocno obecne na polskim rynku. Swoje niewielkie lokomotywy manewrowe z niewielkimi sukcesami oferuje w Polsce CZ Loko, zespoły napędowe do modernizacji elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57 sprzedaje wykonawcom napraw czeska Škoda. Ostatnim dużym sukcesem tego producenta była natomiast dostawa, w 2010 roku, dwukierunkowych tramwajów do Wrocławia. Obecnie Škoda stara się o możliwość dostawy tramwajów do Krakowa.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2017
NUMER 03/2017
Tematem numeru jest trwająca już od trzech lat perspektywa finansowa Unii Europejskiej. W raporcie sprawdziliśmy, jak przebiega wydawanie unijnych środków przez kolej i samorządy. O środkach UE rozmawialiśmy z dwoma kluczowymi osobami: Witoldem Słowikiem, podsekretarzem stanu w Ministerstwie Rozwoju oraz Przemysławem Gorgolem, dyrektorem z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Oprócz tego, w numerze podejmujemy "Piekielnie trudny temat" nowej linii kolejowej w Małopolsce i przyglądamy się przyszłości wąskotorówek. Rozmawiamy również z Macieje Lignowskim oraz Philippem Müllerem. Czytelników zainteresuje również z pewnością taborowe podsumowanie 2016 roku oraz relacja z wizyty w zakładach utrzymania taboru grupy Colas Rail we Francji. 


 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS