Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

ZUE z umową na dodatkowe prace na linii 146

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
21-05-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Linia nr 146, stanowiąca połączenie z linii nr 1 pod Częstochową do Magistrali Węglowej, otrzyma nową sieć trakcyjną. Na linii trwa już wymiana torów, urządzeń sterowania ruchem oraz przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych.

PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały, że podpisały kolejną umowę na przebudowę linii Wyczerpy – Chorzele Siemkowice. To zadanie uzupełniające do już prowadzonych na tej trasie prac. Dzięki umowie, którą bez przetargu PKP PLK podpisała z dotychczasowym wykonawcą - firmą ZUE - za 35,5 miliona złotych wymieniona zostanie kompleksowo sieć trakcyjna na 47-kilometrowym odcinku.

Pierwsza umowa na rewitalizację linii kolejowej nr 146 Wyczerpy – Chorzew Siemkowice została podpisana już w czerwcu 2017 r. Projekt za 200 mln zł jest realizowany w formule „projektuj i buduj”. Zakończenie planowane jest w 2020 r.

Celem projektu jest skrócenie czasu jazdy pociągów towarowych na odnowionej linii o około 16 minut m.in. dzięki podwyższeniu prędkości do 100 km/h oraz zwiększeniu przepustowości. Lepsze parametry linii przyczynią się do przewozu większej liczby ładunków i pozwolą lepiej wykorzystać tę trasę. Rewitalizacja linii będzie impulsem do rozwoju firm w regionie i wpłynie na wzrost efektywności i konkurencyjności transportu kolejowego. Prace zapewnią sprawny i bezpieczny przewóz towarów od Częstochowy do „węglówki”, czyli do linii łączącej Śląsk z portami w Gdańsku i w Gdyni.

Prace już trwają


Obecnie trwają prace związane z wymianą torów na jednotorowym odcinku Rząsawa – Brzeźnica (ok. 20 km). Zostały zakończone prace związane z wymianą jednego toru na odcinku Wyczerpy – Rząsawa oraz na 5 obiektach inżynieryjnych (przepusty). Objęta inwestycją linia jest dwutorowa na odcinku Wyczerpy – Rząsawa (ok. 4.km), natomiast na pozostałej części linii Rząsawa – Chorzew Siemkowice jest jednotorowa (ok. 43 km).

W ramach robót PLK wymieniają tory oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym na 47 km linii. Nowe rozjazdy, wyposażone w urządzenia elektrycznego ogrzewania, zapewnią sprawny przejazd pociągów zimą. Wyremontowane i przebudowane będą 44 obiekty inżynieryjne w tym: 4 wiadukty, 5 mostów i 35 przepustów. Modernizacja istniejących przejazdów kolejowo – drogowych oraz podwyższenie ich kategorii wpłynie na większy poziom bezpieczeństwa.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Łódzkie rozważa powrót pociągów na linię 146

Pasażer

Prace na linii kolejowej 146 na półmetku [zdjęcia]

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Łódzkie rozważa powrót pociągów na linię 146

Pasażer

Prace na linii kolejowej 146 na półmetku [zdjęcia]

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5