Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Bajpas kartuski. Rusza przetarg na prace na liniach 229 i 234

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
27-09-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Bajpas kartuski. Rusza przetarg na prace na liniach 229 i 234
fot. PKM
PKP PLK ogłosiły przetarg – w formule projektuj i buduj – na rewitalizację odcinków linii 229 i 234 wraz z zaprojektowaniem łącznicy z linią 201. To element tzw. bajpasu kartuskiego, który umożliwi utrzymanie połączeń między Gdańskiem a Kartuzami na czas modernizacji linii kolejowej nr 201 Maksymilianowo – Kościerzyna – Gdynia.

Przedmiotem przetargu PKP PLK jest zaprojektowanie i wykonanie robót związanych z przygotowaniem linii kolejowych nr 234 na odcinku Kokoszki – Stara Piła oraz nr 229 na odcinku Stara Piła – Glincz jako trasy objazdowej na czas realizacji projektu dotyczącego prac na tzw. alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz – Trójmiasto.

Szczegółowy zakres prac obejmuje zaprojektowanie oraz przebudowę jednotorowej linii kolejowej nr 234 na odcinku od km 11,030 do km 19,898 oraz jednotorowej linii kolejowej nr 229 na odcinku od km 24,400 do km 31,000. Przewidziano zaprojektowanie łącznicy toru pierwszego linii kolejowej nr 201 i linii kolejowej nr 229 w obrębie posterunku odgałęźnego Glincz wraz z urządzeniami sterowania i zasilania nietrakcyjnego, urządzeniami sterowania i telekomunikacją i uzyskaniem wszelkich decyzji i pozwoleń. Nowa łącznica – zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym – będzie poprowadzona w nowym śladzie jako nowo budowany tor wraz z infrastrukturą towarzyszącą, równolegle w odległości ok. 10 m od linii 229 od km 31,250 do km 31,800 i łączyć się z linią 201 w km 173,350 do ok. km 173,900. Założono też, w ramach przetargu, świadczenie usług gwarancyjnych, a w ramach zamówienia opcjonalnego – usług pogwarancyjnych i przewidywanych zmian w zakresie interfejsów.

PFU przewiduje utworzenie w Żukowie Zachodnim mijanki. W Starej Pile założono zmianę układu torowego stacji z przesunięciem peronu w kierunku stacji Kokoszki w celu lepszego usytuowania względem centrum miejscowości. W Kokoszkach zaplanowano natomiast przesunięcie układu torowego, by peron stacji został zlokalizowany przy wiadukcie ul. Nowatorów.

Linie mają zostać przebudowane do obsługi pociągów o długości maksymalnej 525 m. Prędkość maksymalną na linii 234 określono na 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla pociągów towarowych. Natomiast na linii 229 i łącznicy z linią 201 prędkość dla wszystkich pociągów określono na 80 km/h. Dopuszczalny nacisk osi to 196 kN/oś, z wyjątkiem łącznicy, gdzie klasę obciążeń eksploatacyjnych linii określono na 221 kN/oś (obciążenie liniowe 80 kN/m).

Przewidziano perony o wysokości 760 mm i długości 150 m, zgodnie ze standardem przyjętym dla zmodernizowanego w latach 2014-2015 odcinka Glincz – Kartuzy. Na stacji Kokoszkach powstanie perom dwukrawędziowy, z dojściem od strony Maszynowej. Lokalizacja peronu ma uwzględniać przyszłościową budowę schodów do wiaduktu kolejowego ul. Nowatorów. Na przystanku Leźno powstanie peron jednokrawędziowy, z dojściem od strony ciągu pieszego przy budynku dworca, a także z obu stron wiaduktu drogi krajowej nr 7. Na stacji Stara Piła powstać miałby peron dwukrawędziowy z dojściem od strony ulic Dworcowej i Kolejowej. Przyszłościowo ma zostać uwzględniona dobudowa dojścia bezpośrednio z wiaduktu w ciągu ul. Raduńskiej. Peron dwukrawędziowy przewidziano też na stacji Żukowo Zachodnie z dojściem od strony drogi krajowej nr 20 oraz od strony ul. Kolejowej. Ponadto ma zostać pozostawiona rezerwa pod budowę przystanków Gdańsk Park Maszynowa i Otomino do realizacji w ramach innego projektu.

Termin składania ofert mija 28 października. O wyborze zdecydują cena (80%) oraz doświadczenie personelu wykonawcy (20%). Zamawiający zamierza też przeprowadzić aukcję elektroniczną w parametrze ceny.

Koncepcja projektowa ma zostać wykonana w ciągu dwóch miesięcy. Prace projektowe mają zakończyć się w ciągu 10-12 miesięcy. Wszelkie prace mają zostać wykonane w ciągu 24 miesięcy, a w ciągu kolejnych trzech miesięcy wykonawca powinien uzyskać wszelkie niezbędne decyzje i pozwolenia.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Bajpas kartuski w zaawansowanym stadium budowy [zdjęcia]

Infrastruktura

Bajpas kartuski w zaawansowanym stadium budowy [zdjęcia]

Michał Szymajda 24 marca 2023

Wystartowało podbijanie toru na bajpasie kartuskim

Fotorelacje

Bajpas kartuski już połączony z PKM [zdjęcia, film]

Infrastruktura

Program Przystankowy: Gdańsk proponuje budowę przystanku Karczemki

Infrastruktura

Program Przystankowy: Gdańsk proponuje budowę przystanku Karczemki

Izabela Kozicka-Prus, Urząd Miejski w Gdańsku 07 stycznia 2021

PKM z ofertami na bajpas kartuski

Infrastruktura

PKM z ofertami na bajpas kartuski

inf. pras., oprac. ms 21 sierpnia 2020

Otwarto oferty w drugim przetargu na budowę bajpasa kartuskiego

Infrastruktura

Zobacz również:

Bajpas kartuski w zaawansowanym stadium budowy [zdjęcia]

Infrastruktura

Bajpas kartuski w zaawansowanym stadium budowy [zdjęcia]

Michał Szymajda 24 marca 2023

Wystartowało podbijanie toru na bajpasie kartuskim

Fotorelacje

Bajpas kartuski już połączony z PKM [zdjęcia, film]

Infrastruktura

Program Przystankowy: Gdańsk proponuje budowę przystanku Karczemki

Infrastruktura

Program Przystankowy: Gdańsk proponuje budowę przystanku Karczemki

Izabela Kozicka-Prus, Urząd Miejski w Gdańsku 07 stycznia 2021

PKM z ofertami na bajpas kartuski

Infrastruktura

PKM z ofertami na bajpas kartuski

inf. pras., oprac. ms 21 sierpnia 2020

Otwarto oferty w drugim przetargu na budowę bajpasa kartuskiego

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5