Darkov to część Zakładu Górniczego nr 2, który zlokalizowany jest we wschodniej części karwińskiego obszaru węglowego. W obecnych strukturach funkcjonuje od początku roku. Sama kopalnia jest stosunkowo, a jej historia zaczęła się dopiero w latach 50. ubiegłego wieku, kiedy wykonano pierwsze odwierty badawcze. Wydobycie udało się rozpocząć w roku 1968.
Obecnie AWT posiada wyłączność prowadzenie prac manewrowych na kopalnianej bocznicy. Przewoźnik pracuje przez całą dobę w systemie zmianowym i w tym czasie przewozi ok. 13,3 tys. ton czystego węgla i ok. 6 tys. ton kamienia i innego materiału. Rocznie daje to prawie 2,7 mln to węgla. Całkowita długość torów bocznicy (komunikacyjnych i manewrowych) wynosi 14,5 km. Do jej obsługi wykorzystywane jest 47 pojazdów kolejowych. Łączne zatrudnienie wynosi 53 osoby. Oprócz podstawowych zadań związanych z funkcjonowaniem kopalni Darkov AWT zajmuje się także obsługą magazynu z drewnem oraz prace na torze „Stonávka” przy załadunku, wyładunku i mieszaniu paliw. Na terenie zakładu znajduje się także lokomotywownia, która wykonuje naprawy, rewizje i przepompowywanie materiałów pędnych do lokomotyw (tylko dla potrzeb AWT).
Większość wydobywanego w rejonie węgla trafia do polskich i czeskich zakładów ArcelorMittal, Huty Trzyniec, zakładów w Koszyschach, elektrowni w Detmarovicach oraz do Austrii. Przewozy od kopalnianej bramy do odbiorcy realizowane są przez wielu operatorów w tym AWT.
Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.
