NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Andrzej Wach odwołany

| wś, Rynek Kolejowy, 30 grudnia 2010 30.12.2010 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2010-12-30 11:20:14 Autor: rrr2
---.tktelekom.pl
a żaden z ministrów nawet nie przyjechał go pożegnać. po sześciu latach pracy kop i spadaj. można go było esemesem zwolnić albo przez tvn24
2010-12-30 11:20:44 Autor: Jakubuk
---.opera-mini.net

Jakubuk
Radujmy się i grajmy na cytrze.
2010-12-30 11:25:49 Autor: piontas
---.sky24.pl
i stało sie;]
2010-12-30 11:26:42 Autor: tt
---.tktelekom.pl
powinni powołać w jego miejsce likwidatora sądowego dla spółki PKP S.A. !
2010-12-30 11:28:43 Autor: kolejarz_
---.42.87.196
kto nastepny ?
2010-12-30 11:28:55 Autor: KOLEJORZ
---.ejedrzejow.pl
ALLELUJA !!!
2010-12-30 11:29:21 Autor: Marcinn
---.adsl.inetia.pl
BETON KRUSZEJE!!!!
2010-12-30 11:30:04 Autor: Ty42
---.231.170.75
I stało się. Kto następny??
2010-12-30 11:30:43 Autor: RobUK
---.41.147.147.sub.mbb.three.co.uk
Wreszcie :-) Beton juz dawno powinni kruszyc, teraz kolej na nastepnych az sie wyczysci z kulejarzy to co trzeba.
2010-12-30 11:30:46 Autor: Uradowany
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Świętujmy już dziś, nie czkeajmy na sylwestra!!!
2010-12-30 11:31:11 Autor: shogun1983
---.dynamic.gprs.plus.pl
No nie wiem czy to taka radość... póki co P.O. jest M. Wasiak, która moim zdaniem też nie ma na koncie spektakualrnych osiągnięć. No chyba że jestem w błędzie.
2010-12-30 11:32:02 Autor: Olek
---.tktelekom.pl
Andrzej Wach, krótkie słowo: dziękuję. Do pracowników. Przyszli wszyscy (jak jeden mąż). Łzy, żal, złość na niemądrą politykę. To nie Wach powinien być odwołany! Nie za to co się ostatnio działo!
Winni są znani i mają się cudnie.
Zarząd IC
prezes Mędza,
członek ds. matketingu
członek ds. taboru
Zarząd PLK,
Zarząd PR
To Ci Państwo, zawalili rozkład jazdy, brak taboru, brak informacji - i buta!
Ciągłe zdziwienie - ale o co chodzi?! To nie my?!
Tak to ONI- IC, PR, PLK!
2010-12-30 11:32:06 Autor: krisso
---.hotspotsvankpn.com
No nie wierze!!! Wow!!!
Tylko pytanie - kto bedzie nastepny? Licze na mlodych, dynamicznych z pomyslem na kolej!
2010-12-30 11:32:37 Autor: były kolejarz z dziada pradziada
---.dynamic.gprs.plus.pl
do m2 - ja miałem przepracowałe 24 lata nienagannej, sumiennej pracy - bez układów i lizusostwa iz mej strony i co........- i przez takiego jak Wach ......nikt mi nie powiedział \"dziękuję\" - ja często pomagałem beziteresownie innym - a oni bojąc się, zachowali się jak tchurze, judasze. Dziękuje opaczności - Bogu, że moje sumienie jest czyste, każdemu mogę spojrzeć w twarz.
2010-12-30 11:32:38 Autor: Kolejarz realista
---.tktelekom.pl
Wreszcie !
2010-12-30 11:34:28 Autor: Andrzej
---.dynamic.chello.pl
Niezatapialny poszedł na dno!
2010-12-30 11:38:04 Autor: były kolejarz z dziada pradziada
---.dynamic.gprs.plus.pl
do m2 - ja miałem przepracowałe 24 lata nienagannej, sumiennej pracy - bez układów i lizusostwa z mej strony i co........- i przez takiego jak Wach ......nikt mi nie powiedział \\\"dziękuję\\\" - .........ja często pomagałem beziteresownie innym - a oni bojąc się Panów W.B.G. zachowali się jak tchurze, judasze. Dziękuje opaczności - Bogu, że moje sumienie jest czyste, każdemu mogę spojrzeć w twarz.
W nowym Roku życzę dużo zdrowia i pomyślności.
2010-12-30 11:39:55 Autor: były pracownik, który kocha kolej
---.adsl.inetia.pl
JEĹťELI KTOŚ MYŚLI, ĹťE ODWOŁANIE PREZESA ANDRZEJA WACHA UZDROWI CAŁÄ„ SYTUACJĘ TO KIEPSKĄ MA INTUICJĘ. Całkowicie zgadzam się z wypowiedzią Olka, którą poniżej przytoczę:
Andrzej Wach, krótkie słowo: dziękuję. Do pracowników. Przyszli wszyscy (jak jeden mąż). Łzy, żal, złość na niemądrą politykę. To nie Wach powinien być odwołany! Nie za to co się ostatnio działo!
Winni są znani i mają się cudnie.
Zarząd IC
prezes Mędza,
członek ds. matketingu
członek ds. taboru
Zarząd PLK,
Zarząd PR
To Ci Państwo, zawalili rozkład jazdy, brak taboru, brak informacji - i buta!
Ciągłe zdziwienie - ale o co chodzi?! To nie my?!
Tak to ONI- IC, PR, PLK!
2010-12-30 11:40:07 Autor: halina
---.dynamic.gprs.plus.pl
To nie Wach odpowiedzialny jest za ten burdel.
Po pierwsze Ministerstwo! Za błędy w decyzjach, w powołaniach złych politycznych osób.
Wszędzie! W każdej spółce.
\"Nędzny\" prezes IC. I jego zmiany personalne w IC. Wyrzuceni,odsunięci ludzie merytoryczni i zastąpieni \"doradcami\". Jak doradcy mogli wprowadzić rjp? Oni nic nie kumają.
Kolejny ruch to Mędza.
2010-12-30 11:40:28 Autor: kundzia
---.speedway.lublin.pl
Większość z Was Panie i Panowie jest po prostu naiwna . Pan Prezes Wach miał taki sam wpływ na wprowadzenie nowego rozkładu jazdy jak my wszyscy na aktualną pogodę . Ale żeby cos sensownego napisać trzeba po prostu znać dobrze temat . Masz racje \"Olek\"
2010-12-30 11:42:58 Autor: kolejarz czynny
---.dynamic.gprs.plus.pl
No i macie pożeracze medialne - krew, której żądaliście!
Ale to nie TA krew!
2010-12-30 11:46:10 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
A kto powiedział, że został odwołany za chaos z rozkładem? Miał trochę więcej za uszami...
2010-12-30 11:49:42 Autor: Premierzyna
---.comarch.com
Engelhardt na Prezesa PKP SA!!!
Wacha natomiast jeszcze bym nie skreślał... - zawsze można mu dać drugą szansę jako np. wiceminister transportu ds. kolei.
To w końcu są prawdziwi kolejarze z krwi i kości!
2010-12-30 11:49:52 Autor: obserwator11
---.dynamic.gprs.plus.pl
Grzegorz Mędza - całe życie doradzał. Od 26 roku życia doradzał. Głównie \\\"czynnikom\\\" polityczno-ministerialnym. Po wyjściu z MI założył swoją firmę doradczą. Doradzał - znowu tym samym.
NIGDY nie zarządzał prawdziwym podmiotem gospodarczym. Jak doradca ma uzdrowić zadłużone, rozsypane IC? No, chyba że ma je doprowadzić do ruiny i sprzedać za grosze DB...

Czy taki warian jest znany najwyższym czynnikom władzy? Czy bierze to pod uwagę?
Ja tylko pytam?

2010-12-30 11:50:52 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Buuuu....

Tak mi się jakoś smutno zrobiło. Cała epoka kolejowa, i trach...

Buuuu.....

Nie masz panie spokoju, nie masz, nie znasz ni dnia ni godziny.
2010-12-30 11:53:18 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
Oczywiście, że Wach (wraz z całym ówczesnym zarządem) odpowiedzialny jest za ten burdel. Decyzję o takim a nie innym podziale majątku i zadań dwóch pasażerskich spółek podejmował ich ówczesny właściciel.
2010-12-30 11:53:55 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@tt

\"powinni powołać w jego miejsce likwidatora sądowego dla spółki PKP S.A. !\"

Podpisuję się pod tym!
2010-12-30 11:54:31 Autor: jeszcze kolejarz
---.tktelekom.pl
Winą Wacha było utrzymywanie bylejakości w spółkach przez poprzednie lata i takie a nie inne nominacje kadrowe, które doprowadziły w konsekwencji do takiego bałaganu (to nie koniec bajzlu).Zmiany powinny być baaardzo głębokie aż do kierownictwa zakładów włącznie.Najwyższy czas usunąć miernoty z nadania związkowo - politycznego.Dotyczy to również PR-ów.
2010-12-30 11:54:37 Autor: Hurrraa !!!
---.tktelekom.pl
Wach został odwołany nie za rozkład jazdy a za całokształt pracy destrukcyjnej.
Idę po szmpana zaczynam świetować. Teraz te całe zbędne PKP S.A. może wreszcie rozwalą.
Płakać mogą tylko ludzie z powiatu żyrardowskiego i Skierniewickiego. To ich (całe klany i kolesi) przywlókł za soba odwołany prezes. Może wreszcie Ĺťyrardowiacy wezmą się wreszcie do roboty.
2010-12-30 11:55:10 Autor: pracownik z kregosłupem
---.tktelekom.pl
Panie nowy wice ministrze, honoru pan nie masz.
Nie tego, nie tak, nie teraz. A pisali tu, że Pan - o kolei wie wszystko. A wyszło politykierstwo, lub brak kręgosłupa.
Tak myślę, tak piszę - i możecie mnie za to zwolnić, aresztować, rozstrzelać.
2010-12-30 11:56:47 Autor: Iktol
---.tktelekom.pl
Dla łobuza nie ma litości !
Odpalcie race!
:)
2010-12-30 11:57:58 Autor: wachowy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Balczun na prezesa PKP ,natomias Zaleśny na prezesa Cargo .news nr 1
2010-12-30 11:58:10 Autor: Berl
---.home.aster.pl

Berl
No proszę. Jakiś czas temu pisałem, że nie spodziewam się po nowym wiceministrze zwolnienia prezesa Wacha. A tu niespodzianka (dla mnie). Gratuluję decyzji, panie ministrze. Teraz jeszcze parę innych osób do zwolnienia i konieczność znalezienia odpowiednich następców przed Panem.
2010-12-30 12:02:26 Autor: stary kolejarz - emert
---.kopnet.pl
Lawina ruszyła . Mam marzenie na nowy rok . Na sieci PKP pozostają cztery spółki PKP
1. IC z tz. poc. kwalifikowanymi z przeznaczenie do prywatyzacji. / bez dotacji z MI/
2.Przewozy Pasarzerskie z poc. regionalnymi i dalekobieżnymi /TLK i IR/ Z zastrzeżeniem tam
gdzie samorządy chcą zlecić przewozy przewoźnikowi zewnętrznemi lub powołąc własną spółke
mają do tego prawo / przewozy regionalne finansują samorządy natomiast przewozy
dalekobieżne finansuje MI / Tabor kupuje przewożnik - samorząd finanuje tylko przewozy.
3.Cargo bez zmian - chcą prywatyzować niech prywatyzują.
4. PKP PLK wchłania wszystkie pozostałe spółki - odpowiada za całość infrastruktury i obsługę
przewośników / z jednym wyjątkiem - budynki dworcowe tam gdzie chcą przejąć miasta lub
samorządy przejmują je od ręki w uwzgędnieniem potrzeb PLK i przewoźników/ .
Tak ale jest to zbyt piękne aby mogło być prawdziwe.


2010-12-30 12:04:13 Autor: Tadeusz Kuczkowski
---.radzionkow.net

Tadeusz Kuczkowski
Rewolucji nie będzie(chociaż kto wie :d), ale z drugiej strony - na Wachu się odwołania na pewno nie skończą.

@halina
\"To nie Wach odpowiedzialny jest za ten burdel.\"
Andrzej Wach poleciał nie \"za ten burdel\", tylko raczej symbolicznie, za całokształt, jako osoba utożsamiana przez opinię publiczną za \"szefa na kolei\".

\"Po pierwsze Ministerstwo!\"
Minister od dupereli już odebrał swoją nagrodę. Nowy Podsekretarz Stanu właśnie zamiata podwórko (jak widać) i módlmy się, żeby dobrze pozamiatał!


@kundzia
\"Prezes Wach miał taki sam wpływ na wprowadzenie nowego rozkładu jazdy jak my wszyscy na aktualną pogodę\"
Jeżeli Wach na nic nie miał wpływu, to.... na grzyba piastował funkcję szefa kolei? Tym bardziej ta decyzja jest słuszna.

@kolejarz czynny:
\"No i macie pożeracze medialne - krew, której żądaliście!
Ale to nie TA krew! \"

Co nie zmienia faktu, że opinię publiczną trzeba usatysfakcjonować. Chcieli Wacha to go dostali.
2010-12-30 12:05:09 Autor: cosmo
---.home.aster.pl
Kolej normalna vs. kolej patologiczna 1:0

Jaki by jego następca nie był, nie trudno będzie być lepszym. Podobnie jak w wypadku następcy Kołodki. Oczywiście, że Wach jest winny i oczywiście, że otrzymał najlepszą z możliwych nagród za swoją głupotę i błędne decyzje.
2010-12-30 12:09:07 Autor: silnie wątpiący
---.160.248.214
nooo bo taka potrzeba polityczna, aleee 1. razem byli w Chinach, za jedne pieniądze i przy jednych stołach, 2. na jego miejsce Wasiakowa -chyba tylko czasowo- bo jak nie, to zamienił stryjek siekierkę na kijek, 3. cieszmy się ludzie -ale perspektywą zmian na lepsze (potrzebny byłby efekt domina), bo trzeba mieć na uwadze, że kruk krukowi oka nie wykolei
2010-12-30 12:09:21 Autor: Piotr Faryna
---.adsl.inetia.pl
Zawsze miałem i mam wiele sympatii dla Andrzeja Wacha. To dobry kolejarz i fachowiec.

Jednak stał sie on , niestety, symbolem stanu kolejnictwa w Polsce. Jego głównym grzechem było moim zdaniem zamiatanie problemów i odsuwanie kłopotów na zasadzie jakoś to będzie.
Myślę, że bieżące rozgrywki personalne, polityczne, angażowanie się w walkę z sektorem prywatnym i samorzadowym oraz sprawy \" dworskie\" nie zostawiły czasu Prezesowi na pochylenie się nad koordynacją skomplikowanego tworu pod nazwą Grupa PKP.

Każdy (a w szczególnosci RBF) kto wychylił się, próbując obiektywnie wskazać na błedy, kto ośmielił się powiedzieć głośno, że nie wszystko, co robi Szczęśliwicka jest słuszne, spotykał się z otwartą wrogością i lekceważeniem. Nie zadawano sobie trudu analizy tych informacji, które nie były związane z nieustającym pasmem sukcesów.

O to mam pretensje do Prezesa Andrzeja Wacha. O brak obiektywizmu i poszukiwania konsensusu. Wiekszośc problemów, z którymi boryka sie kolej ma charakter obiektywny. Ani Wach ani ktokolwiek inny nie jest cudotwórcą i nie poprawi stanu polskiej infrastruktury od pstryknięcia palcami.

Jednak można było lepiej oszacować ryzyka, można było przewidzieć i odpowiednio wcześnie zareagować na niekorzystne zjawiska. Kłopoty z wprowadzeniem rozkładu jazdy to nie jest najważniesza przyczyna obecnej \"rewolucji kolejowej\". To tylko jeden z wielu sygnałów, że trzeba wiele rzeczy poprawić.

Ostrzegaliśmy wielokrotnie - wystarczy przypomniec Białą Księgę - mapę problemów polskiego kolejnictwa, wystąpienia, pisma, listy otwarte, stanowiska Railway Business Forum.
Prezes Andrzej Wach reagował na to alergicznie, z góry zakładając złą wolę i niewiarygodność danych.

Serdecznie gratuluję podsekretarzowi Andrzejowi Masselowi. Pisałem kilka dni temu, że zdecydowane i szybkie decyzje będą testem dla determinacji nowego kierownictwa w przeprowadzaniu zmian. Nie wiadomo na ile i jak szybko kolej bedzie się reformować. Ale pierwszy, ważny krok został zrobiony.

Wszystkiego najlepszego dla wszystkich kolejarzy z Nowym 2011 Rokiem. Bądżcie dobrej mysli.
2010-12-30 12:09:49 Autor: inzynier
---.88.212.34
Yes, yes, yes!!
Troszke blizej do normalnosci. Niewiele, ale zawsze.
2010-12-30 12:10:37 Autor: rutek
---.149.255.26
Olek nie przesadzaj - lata zaniedbań w finansowaniu kolei to jest wina PKP IC, PKP PLK i PR?? Czy kolejnych kadencji rządu i przyznawaniem zbyt małych środków na kolej??
Tabor nie jeździ na powietrze, napraw też nikt za darmo nie robi - jeżeli na to nie ma pieniędzy to wina przewoźników??
Jak przewoźnicy się domagali należnych im pieniędzy to PKP S.A. stało na straży żeby się spółki nie gryzły między sobą - zresztą dowodem na to jest konkurencja PR która przed wydzieleniem się nie mogła uruchamiać pociągów pospiesznych na CMK i linii poznańskiej w dzień - co najwyżej mogła jechać w nocy tak żeby nie podbierać pasażerów IC. Natomiast na Wacha miejsce przyjdzie ktoś inny i będzie musiał robic to samo znając życie.
2010-12-30 12:10:43 Autor: jasmin
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wach już dawno powinien polecieć ze stołka, gdy na forum infokolej.pl rozpętano aferę z EL-IN, firmą brata Wacha, która żerowała na PKP. Lepiej późno niż wcale.
2010-12-30 12:11:36 Autor: Paul_Emerson
---.home.aster.pl

Paul_Emerson
And so it begins...

Jak zawsze - każda decyzja ma swoich zwolenników i przeciwników; Ci, dla których JE Prezes był solą w oku jak i ci, dla których staje się męczennikiem;

Owszem - czas najwyższy wzięcia się w karby i dokonania przebudowy organizacyjnej, bo tak źle to jeszcze nie było. Dwa kroczki zostały wykonane w dobrym kierunku (odwołanie JE *Profesora od Kolei* jak i teraz Prezesa spółki Mamuśki); czekamy na kolejne ciekawe (bo spektakularne to byt medialne słowo) dymisje (czy poleci ktoś w PLK? a może IC?);
2010-12-30 12:12:24 Autor: inzynier
---.88.212.34
To teraz chcemy glowy Medzy na talerzu!
2010-12-30 12:12:39 Autor: tt
---.tktelekom.pl
Niektórzy mówią że ta firma brata jest bardzo solidna w przeciwieństwie do niektórych innych Spółek kolesi.
2010-12-30 12:12:58 Autor: Lysy3
---.54.186.105
chyba dzisiaj jeszcze wystrzelę szampana!!!
oby te dymisje były początkiem końca tego burdelu i początkiem prawdziwej nowej_ polskiej kolei państwowej, niekoniecznie prywatnej. oby jak dawniej znów pkp było chlubą narodu!
alleluja biją dzwony!
powinni zygmuntem zabujać na wawelu!
;)
2010-12-30 12:17:22 Autor: cghf
---.tktelekom.pl
Popieram wyżej w.w. wypowiedzi olka i podobne. Dziękujemy dla Andrzeja Wacha za solidną i rzetelną pracę.
MI - wyjątkowo niski poziom w zachowaniu.
2010-12-30 12:18:09 Autor: maszynista
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Długo na to czekaliśmy i się doczekaliśmy!! Wreszcie ten szkodnik przestał istnieć!!
2010-12-30 12:18:27 Autor: Krzysztof Waszkiewicz
---.pl

Krzysztof Waszkiewicz
@Tadeusz Kuczkowski: Ja bym wolal zeby lecialy osoby ktore nie tylko sa utozsamiane przez opinie publiczna za \"szefa na kolei\", ale takie ktore w rzeczywistosci za bledy odpowiadaja.

Gdzie mamy analize sytuacji z listopada i grudnia? Przeciez sa dokumenty z tego okresu, korespondencja MI z przewoznikami. Mozna je przeanalizowac i wyciagnac wnioski - wlasciwe wnioski.

Pan Andrzej Wach zasluguje na troche szacunku. Troche umiaru w komentarzach.
2010-12-30 12:21:58 Autor: Andrzej Śmiech
---.82.177.94
Nareszcie, otrzymaliśmy piękny prezent noworoczny. :)
2010-12-30 12:31:02 Autor: kryniczanin
---.197.158.213.umts.dynamic.eranet.pl

kryniczanin
To że Andrzej Wach odszedł nie zmieni wiele ale ma bardzo duży aspekt psychologiczny na kolei - nie ma już tych co się ich nie da ruszyć - każdy może wylecieć! Psychologiczny szok oj widzę już strach w oczach dyrektorów, naczelników - jak to? On poleciał? więc my też możemyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy?

Radujmy się! Już dziś czas zacząć Sylwestra!
2010-12-30 12:38:22 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
@KW: a ja sobie jednak śpiewam:
http://www.youtube.com/watch?v=OuQZmvM3Oec#t=6m10s
Takie cyrki (z takimi skutkami!) jak na Szczęśliwickiej, to ja bardzo przepraszam, ale za własne, a nie publiczne pieniądze.

Jakoś się tak dziwnie składa, że system zaczął się sypać na potęgę wtedy, kiedy jednak pieniądze (niemałe!) się znalazły.
2010-12-30 12:40:42 Autor: Mateusz Cieślak
---.dynamic.gprs.plus.pl
alez nikt nie neguje tego, ze Pan Wach nie zna sie na kolei. Poddawane w wątpliwość są jego kwalifikacje do zarządzania koleją.
Fakt, z wysokiego konia spadł. Ale jeżeli zamiast emerytować, dalej będzie chciał pracować na kolei - dlaczego nie? Skierować na odpowiedni do kwalifikacji front - pociąg sieciowy, naczelnik w jakimś ZLK. Tam, gdzie nie będzie miał okazji wikłać się w wielką politykę a skupic na \"pracy u podstaw\".
2010-12-30 12:42:35 Autor: siwerad
---.146.53.251.nat.umts.dynamic.eranet.pl
Miotła powinna przemieść od góry, ale i od dołu wszystkie spółki PKP. Przecież zatrudniają one masy niekompetentnych gówniarzy o aparycji fryzjerów na stanowiskach dyrektorskich i panny naczelniczki, których kultura obycia wskazuje na potrzebę wymiany słomy w ubrudzonych butach. Osoby te nie pracują tylko przesiadują przed komputerami gadając na facebooku... Ĺťenada
2010-12-30 13:03:33 Autor: wIC
---.2.126.225

wIC
Mam nadzieję, że teraz Massel zarekomenduje fachowca, którego jedynym celem będzie eksterminacja Szczęśliwickiej. Jakoś od dziesięciu lat - m.in. dzięki Wachowi - nie udało się zlikwidować PKP S.A. skutecznie zmieniając raz po raz ustawę i wypaczając całkowicie jej pierwotny sens i kształt.

Najwyższa pora wziąć się więc za to profesjonalnie. Takie są życzenia szarego miłośnika kolei na rok 2011.

2010-12-30 13:10:00 Autor: Max
---.tktelekom.pl
@ Siwerad
Masz całkowitą rację.
2010-12-30 13:11:01 Autor: Some1
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Do admina czy kogoś: w tagach artykułu jest Adrzej Wach, zjedliście literkę \"n\" z imienia.

Do reszty: Decyzja dobra, i miejmy nadzieję że na tym się nie skończy. Niektórzy mówią, że to nie AW jest odpowiedzialny za obecny chaos - może i nie, ale jako organ nadrzędny nad spółkami i spółeczkami typu IC i PLK powinien jakoś rozsądniej tym wszystkim zarządzać.

PS. Czekam na komentarz p. Prześlugi :)
2010-12-30 13:13:10 Autor: rangerek
---.232.239.154.capgemini.com

rangerek
do tych co ubolewają że za rozkład - przecież nikt nigdy nie powiedział że za rozkład - raczej za taki dobór podwładnych i nadzór, że bur... przepraszam bałagan na kolei jest jaki jest, często tak jest że szef bierze dużą kasę właśnie za to, że odpowiada za wszystko co firma robi - i za taką odpoweidzialność należy się odpowiednie wynagrodzenie - a że nikt nie raczył ocenić p. Andrzeja wcześniej - cóż układy układziki

ale teraz liczę na porządki na niższych szczeblach
2010-12-30 13:14:24 Autor: stalowy
---.254.170.163
Pan Wach ... TAK i ...
Zarząd IC
prezes Mędza,
członek ds. matketingu
członek ds. taboru
Zarząd PLK,
Zarząd PR,
czas na resztę BETONU !!!
Podzielam opinie Olka i ... były, czas na nie ruszalny \"beton\" od rozrywki a nie powagi sytuacji na kolei.
2010-12-30 13:19:54 Autor: miły
---.254.170.163
Przepraszam że się upomnę o wieści wielkiej \"gwiazdy\" z TV z zarządu PLK ??? Nowy Rok się zbliża a prokurator pracuje dalej ... pozdrawiam, miły.
2010-12-30 13:34:14 Autor: krzysztof rytel
---.adsl.inetia.pl

krzysztof rytel
Yes! Yes! Yes!

Czyli jednak będzie odstawka całego układu. Mam nadzieję, że osoby które teraz wejdą będą miały podobny profil co p. Massel, czyli niezwiązani wieloletnim stołkowaniem z pekapowskim układem specjaliści którzy mimo braku tych powiązań jednak już pokazali, że potrafią na kolei zrobić coś pozytywnego. Bo to nowe rozdanie pewnie określi sytuację na najbliższe 10 lat.

I nie rozmieszajcie mnie, że Wach (czy wcześniej Engelhardt) nic nie zawinili. To on pociągał za sznurki, pisał ustawy (tak, tak - ustawy powstawały na Grójeckiej), decydował np. o przesunieciu OPM i taboru do Intercity, co spowodowało wojnę między IC i PR i w konsekwencji za późne uzgodnienie rozkładu (cała konsrukcja rozkładu byłą opóźniona przez to o 2 miesiące, a ostatnie pociągi spółki uzgodniły sobie na początku grudnia - zamiast... w czerwcu). Wach był mózgiem tej grupy, a Engelhardt jego człowiekiem, wypełniającym bardzo lojalnie wszelkie polecenia.
2010-12-30 13:40:07 Autor: kopytko
---.dynamic.gprs.plus.pl
Wach ofiarą nagonki. Jak widać media mogą w Polsce niemal wszystko.
Engelhardtowi za usamorządowienie dymisja się należała.
2010-12-30 13:44:33 Autor: Grzesiek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wachowi też się należała, za te wszystkie stracone lata....
niech idzie i już nigdy nie wraca!!!
2010-12-30 13:52:11 Autor: kemi
---.comarch.com
A za taki stan to kto odpowiada konduktor ?. http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,8885490,Jedzie_pociag_z_Lublina_do_Wroclawia__16_osob_w_przedziale_.html
ciekawe czy ktoś z IC w końcu poleci.
2010-12-30 13:55:28 Autor: Krzysiek82
---.54.82.148.rev.ndm.krawarkon.pl
I tak nikt o zdrowych zmyslach nie jeździ pociągiem na linii Ciechanów - Nasielsk - Nowy Dwór - Warszawa

Na linii Legionowo - Nowy Dwór - Nasielsk pociągi najdroższe Bilety na pociągi zarówno jednorazowe jak i okresowe droższe o około 30 % od przewoźników autobusowych. To chore :/
2010-12-30 13:56:45 Autor: Arrivederci
---.krakow.dialup.inetia.pl

Arrivederci
To cudowna wiadomość. A co z resztą? Wach zapewne dostanie jakieś intratne stanowisko w innym miejscu... Betoniarka się zakręci - to wszystko.
2010-12-30 14:01:44 Autor: fastcracker
---.xdsl.centertel.pl

fastcracker
ważne żeby nie trafił do innej firmy , resortu z branży kolejowej . wtedy dopiero będzie pełna radość
2010-12-30 14:05:47 Autor: Arrivederci
---.krakow.dialup.inetia.pl

Arrivederci
@ stalowy

Zarząd PR bym na razie zostawił w spokoju - trzeba dać im szansę. A resztę, ze szczególnym uwzględnieniem PLK, PIC pogonić tak, aby nie zajmowali żadnego stanowiska na kolei lub związanego z koleją powyżej brygadzisty. A najlepiej Prześlugę na brygadzistę, a jako jego podwładni Wach i pozostali. Niech sprzątają dworce. Przynajmniej będzie jakiś pożytek. Pod warunkiem, że mopa nie zepsują.
2010-12-30 14:12:15 Autor: Arrivederci
---.krakow.dialup.inetia.pl

Arrivederci
Albo dać im jakąś wąskotorówkę, nieczynną - np. hrubieszowską i niech jeżdżą. Oczywiście na własny koszt. Zobaczymy jak szybko zamienią na H0.
2010-12-30 14:13:36 Autor: kolejarz z dziada pradziada
---.dynamic.gprs.plus.pl
Pani Wasiak nowym Prezesem PKP SA
2010-12-30 14:14:38 Autor: eghem
---.play-internet.pl
nie ma kogoś takiego jak \"członek ds marketingu\" i \"doradcy wprowadzający rozkład\". rozkład wprowadza naczelnik ds monitoringu oferty i biuro organizacji przewozów zdaje sie do społu z Ministerstwem infrastruktury - departament kolejnictwa... do tego dochodzą uzgodnienia z PR oraz ukochana PLK... informacjana dworcach? no ja bym sprawdził ile podmiotów bierze w tym udział: sitkol, dworce...
teraz apropo bałaganu:
modernizacje dworców, modernizacje linii, uzgodnienia między przewoźnikami, uzgodnienia z MI, sytuacja taborowa... generalnie zima. ludzie. jaka jest sytuacja na świecie (na ŚWECIE) w związku z zimą... otóż w tym roku wszystko sie zbiegło. łącznie z zimą... i stąd ten bajzel.

po za tym, jak sie odwołuje pociągi PR to sie w TV mówi że PKP odwołuje...

z tym odwoływaniem nastepnych to sie zastanówcie... bo rewolucja przez wyrżnięcie nigdy nie wychodzi najlepiej... następne cięcia proponuje w marcu po korekcie a nastepne za kilka lat. w ten sposób będzie szanssa coś zbudować :)
2010-12-30 14:15:01 Autor: GAGA
---.dynamic.chello.pl
Huraaaaaaaaaa może BOMBARDIER TRANSPORTATION (ZWUS) Katowice zostanie uratowany od prywatyzacji bo tak bardzo go nie lubił.
2010-12-30 14:18:49 Autor: stalowy
---.254.170.163
Ale płacz , ale lament ... przecież chcieliście na zwałkę wysłać Prezesunia ??? No i amen. Co do @Arrivederci ad. należy przyjrzeć się kto zajmuje tam stanowiska i jaki jest to potencjał ??? Czy kolej państwowa ma być szybko reformowana i unowocześniana czy karuzela stanowisk ??? Pytań jest wiele, lecz osoby przychodzące z zewnątrz do spółek PKP z \"bagażem\" i ustawianiem doświadczonych pracowników PKP oraz zbywaniem się bardzo merytorycznych, to coś na rzeczy JEST. Nikogo nie należy żałować gdy się nie sprawdził. A czas przewietrzyć szeregi z masy toksycznej nic nie mającej wspólnego z dobrem kolei jeno osobistymi marzeniami. Pozdrawiam.
2010-12-30 14:24:52 Autor: Marcin Radwański
---.aster.pl
Śmieszy mnie ta obrona byłego prezesa prezesów, wygłaszana czy to przez posłów lub senatorów czy tu przez komentatorów. Oczywiście, że Andrzej Wach znał się na kolei, ale nie był dobrym managerem. Stał na czele grupy PKP przez sześć lat, które charakteryzowało likwidowanie pociągów, zwijanie infrastruktury, pogarszanie oferty dla pasażerów i dramatyczny spadek zaufania do kolei jako środka transportu. Pewnie, że nie za wszystko ponosi odpowiedzialność, podstawowym problemem jest niedofinansowanie, ale za to, co się działo w samej grupie odpowiada właśnie prezes. Odpowiada za brak zaangażowania i inicjatywy, za conajmniej współudział w katastrofalnej reformie oraz za stosunek do osób i instytucji zwracających uwagę na pogarszanie się sytuacji, co najlepiej opisał Piotr Faryna. Przecież gdy prezes Wach udzielał ambitniejszych wypowiedzi mediom, to nie po to, by naciskać na poprawę finansowania infrastruktury czy taboru, bo to mogłoby oznaczać narażenie się politykom, z którymi był zaprzyjaźniony (od prawa do lewa) ale by krytykować lub osmieszać oponentów (słynny paszkwil na Furgalskiego-politologa).
Prywatnie prezesa nie znam, bardzo możliwe, że jest człowiekiem miłym i współpracownikom było żal się z nim żegnać, ale to nie jest wystarczająca kwalifikacja na takie stanowisko.
Podstawowym zadaniem następcy jest nie zapomnieć, że grupa PKP jest zbędna i przygotowania do jej likwidacji powinny zdecydowanie przyspieszyć.
Ktokolwiek na tym stanowisku nie zasiądzie, z optymizmem w przyszłość nie patrzę, bo skoro nawet modernizacje ze środków unijnych są zagrożone, a nowy minister nie jest na tyle silny, żeby wywalczyć u Rostowskiego gwarancję na kredyt dla PLK, to dla całej reszty tym bardziej większej nadziei nie ma.
2010-12-30 14:26:31 Autor: mózg
---.tktelekom.pl
PKP SA - za Wacha, spłaciła większość tzw. starego długu. I do tego głównie służy PKP SA. Nie do układania rozkładu jazdy, ani zarządzania wagonikami - czy Wy to w końcu zrozumiecie.
PKP SA można zlikwidować jak ktoś - KTO? - spłaci zadłużenie starej-jednej-dobrej-KOLEI.

Po to prywatyzuje kolejne spółki niepotrzebne dziś kolei - i sprzedaje żeby odzyskać kasę na spłatę długów tej kolei, którą tu ciągle wspominacie.
To tak samo jak cudami Gierka. Budował, zadłużał i do dziś spłacamy. Tylko nikt o tym nie pamięta.

Może by który inteligentny dziennikarz spytał MI - ile za Wacha udało się spłacić starego długu? A ile za jego poprzedników?

Podział na spółki był potrzebny, żeby móc wydzielić, i sprzedać to co kolei już nie jest potrzebne (tzw. PKP Wczasy kolejowe, czy PKP Medycyna Pracy etc.)
2010-12-30 14:35:40 Autor: rangerek
---.232.239.154.capgemini.com

rangerek
@mózg skoro to było najwazniejsze to zapewne p. Wach podniósł ten temat w rozmowei z vce ministrem
2010-12-30 14:36:25 Autor: Nikifor
---.lublin.mm.pl
Teraz kolej na Mędzę i Fidyta z Zarządu PKP IC.
I moze jeszcze ze dwóch Dyrektorów Zakładów IC.
Wreszcie będzie porządek (miejmy nadzieję)...
2010-12-30 14:37:17 Autor: tujezdpolska
---.dynamic.chello.pl
Do zarządów, na prezesa miłośnicy kolei, a spółki oddłużamy i zaczynają od zera? - taki pomysł?
2010-12-30 14:39:45 Autor: Nikifor
---.lublin.mm.pl
A kto z ramienia Przewozów Regionalnych zostanie odwołany? Bo przecież nie tylko IC i PLK odpowiadają za bałagan na kolei.
2010-12-30 14:43:06 Autor: kataryniarz
---.internetdsl.tpnet.pl
Kto odpowiada za paraliż kolei?

Za brak procedur na kolei odpowiada szef PKP SA. A to właśnie procedury (ich brak) powodują, że gdy 24-25.XII pada marznąca mżawka przy -2, o czym IMGW informowało od 20.XII, to nikt na kolei (PLK podległa PKP SA) nie przygotowuje kursów lokomotyw, by trakcję rozgrzać. Nikt w Dworcach Kolejowych (PKP SA) nie uzgadnia z przewoźnikami otwarcia poczekalni na czas ewentualnych opóźnień. Przez megafony nie podaje się informacji o spóźnieniach, wyświetlacze nie działają. zegary podają błędne godziny (PKP PLK, PKP Informatyka, PKP Telekomunikacja).

To PKP SA odpowiada za bałagan w PKP PLK, gdyż to prezes PKP SA nominuje zarząd. Co się działo w Poznaniu, Warszawie, Katowicach. Wrocławiu itd itd. rozjazdy \"nie chodzą\" i polska kolej staje w miejscu. Sam Wach powinien za to, co się dzieje na PLK odwołać prezesa. Nie zrobił sam, został odwołany. A kto robi rozkład jazdy, przecież to PLK, czyli znowu powód odwołania Wacha. Przewoźnik sobie tylko prosi o godziny kursowania, to PLK trasuje.

Dlaczego jest burdel. Bo przewoźnicy nie mają taboru? Czemu go nie mają? Bo po reformie , którą zrobił Wach, nagle wpadli w mega straty i oszczędzają na czym mogą - zwalniają personel do utrzymania taboru, nie oddają taboru do rewizji, likwidują bazy utrzymania taboru, wszystko po to by mieć mniej strat. To kto odpowiada za reformę, po której przewoźnicy nie mają kasy na naprawy i utrzymanie taboru? PKP IC, czy PR, a może autor reformy p. Wach.

Niektórzy udają głupszych niż są faktycznie. To prezes PKP SA występował w sejmie jako reprezentant kolei w Polsce i teraz jest z tego rozliczany. Nikt Wachowi nie kazał reprezentować całej kolei w Polsce, skoro ją reprezentował, to ponosi za nią odpowiedzialność. jak brać kasę z budżetu, to PKP SA jest całą koleją, jak jest burdel, to wszyscy winni prócz szefa szefów i PKP SA.





2010-12-30 14:45:24 Autor: kolejurz
---.tktelekom.pl
Menedżerami, którzy się sprawdzili na kolei a byli z zewnątrz to Przesluga i Balczun. Obaj nie lekceważyli kolejowości a jednocześnie wprowadzili zasady rynkowe.
Czemu nikt po nich nie sięga???
Koleją muszą zarządzać \"specyficzni\" menedżerowie, potrafiący nie uginać się polityce i mądrze szanujący \"specyfikę\" kolei.


2010-12-30 14:49:07 Autor: politolog kolejowy
---.tktelekom.pl
A to wszystko wojna na górze. Schetyna kontra Grabarczyk. Opozycja zaciera ręce.
2010-12-30 14:50:43 Autor: Arrivederci
---.krakow.dialup.inetia.pl

Arrivederci
@Nikifor
Na razie prezes PR bym darował - powinni polecieć odpowiedzialni za nagany dla kierpociów, którzy odmówili jazdy nieogrzewanym składem, za nieogrzewane składy, za niedasizm kasjerek, za brak informacji. Powinni polecieć dyrektorzy zakładów, w których odwołano proprocjonalnie najwięcej pociągów.
2010-12-30 14:52:02 Autor: Arrivederci
---.krakow.dialup.inetia.pl

Arrivederci
A Arriva nietykalna? Tam też jeżdzą gumobusy.

W sumie żeby było sprawiedliwie, to pogonić wypada coniektórych przedstawicieli samorządów.
2010-12-30 14:53:20 Autor: sasa
---.151.78.143
Wasiakową też wywalić.
2010-12-30 14:55:25 Autor: Grzesiek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@kolejurz
nie rozśmieszaj nas!!! Balczun się sprawdził? To bzdura, 700 mln strat w dwa lata i 50 mln zysku (mocno naciąganego) w trzecim, zwolnienie ponad 10 tys zwykłych kolejarzy.... Według czyich kryteriów się sprawdził?
2010-12-30 15:16:21 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
@mózg: szkoda, że długami nowymi oraz kasą prosto z budżetu. O tym jak sprzedaje niepotrzebny majątek i prywatyzuje było w raporcie NIK z chyba marca.
2010-12-30 15:16:51 Autor: Kuba
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Beton odwołany! Wreszcie! Wreszcie! Jupi!!!!
2010-12-30 15:32:31 Autor: kolejarz z tradycjami
---.dynamic.gprs.plus.pl
Balczum + związkowcy: G.K.K.S.= wzajemna wielka miłość -
zmienić ustawę związkową - darmozjady won z zakładów.
Oby te słowa były prorocze - nastała sprawiedliwość prawdziwa.
2010-12-30 15:36:20 Autor: v
---.tktelekom.pl
Jasne! nie zwalniać, jeszcze zatrudnić połowę z bezrobotnych i będzie git.
2010-12-30 15:47:33 Autor: stary kolejarz - emert
---.kopnet.pl
Czy p. Wasiak nie była szefową biura politycznego u ministra Syryjczyka
2010-12-30 15:48:40 Autor: jaś
---.internetdsl.tpnet.pl
@ kojejurz czy przypadkiem nie boli cię głowa
2010-12-30 15:55:33 Autor: Mattijjah
---.236.26.56

Mattijjah
@KW \"Pan Andrzej Wach zasluguje na troche szacunku. Troche umiaru w komentarzach.\"

Jakoś nie przypominam sobie, żeby sam miał szacunek dla tych, którzy myśleli inaczej...

Nie ma co wylewać łez, bo swoje grzeszki na sumieniu ma i ta dymisja już dawno powinna być przeprowadzona. I nie ma co wybielać teraz Wacha, że on niby niewinny - bo jeśli był szefem grupy PKP i nie miał na nic wpływu, to jak już ktoś powiedział wcześniej, już dawno należało dokonać zmiany na tym stanowisku.
2010-12-30 15:58:14 Autor: Sołtys
---.com.pl
A tymczasem na stronie internetowej PLK pojawił się kolejny odcinek wynurzeń pani Katarzyny Janio - DOBITNIE POTWIERDZAJĄCY, że obecnie (miłościwie?) panujące władze tej firmy ABSOLUTNIE NIE SĄ W STANIE wyjść poza \"pobożnożyczeniowy\" schemat myślowy, według którego \"jak wy nam, tak my wam\" (PR-om zabronić jeżdżenia \"na gapę\", a marszałków województw zaszantażować) i \"jak się popieprzy, to się polepszy\" (tzn. przybędzie kasy od niejeżdżenia pociągów).
Obserwując to wszystko ze skrajnym zażenowaniem, odnoszę wrazenie, że żyję w rzeczywistości, w której:
a) mamy DWIE Polski (\"naszą\" - państwową i \"ich\" - samorządową; ewentualnie na odwrót),
b) marszałkowie województw to \"chciwi bogacze\", którzy mogliby dać, tylko im się wrednie nie chce,
c) główne koszty utrzymywania linii kolejowych przez PLK tkwią w zapewnieniu KURSOWANIA POCIĄGÓW PASAĹťERSKICH (czyżby zakup paliwa i energii elektrycznej; to drugie BYĆ MOĹťE tak - szczegółów nie znam - w takim jednak razie odwoływane powinny być WYŁÄ„CZNIE składy elektryczne - w co MOCNO WĄTPIĘ).

Sądzę, że najwyższy już czas, by zastąpić to, wymęczone przez PR towarzystwo ludźmi potrafiącymi myśleć trzeźwiej, szerzej, głębiej, a nade wszystko REALNIEJ.
2010-12-30 16:19:47 Autor: CPN
---.tktelekom.pl
@Sołtys - a moze Ty zapłacisz PLK za PR, co?
Ja też bym sobie pojeździł gdyby CPN dawał mi benzynę na krechę.
I widzisz - po to właśnie by ten podział na spółki i przewoźników, żeby w końcu wiedzieć co ile kosztuje i kto ile ma płacić. Co się samo utrzyma, a co musi być dofinansowywane.
Tylko politycy nie zdecydowali się na którą nogę mają stawiać: autostrady, kolej, służba zdrowia, emeryci....? Przez wiele lat wiedzieli tylko jedno - na górników trza postawić - i tym płacili za całą reformę, odprawy etc. A co kolejarze gorsi?
ps. ja nadal tankuje na CPNie (raz na tym zielonym BP, a raz na pomarańczowym Statoil) tak jak większość Polaków ciągle jeździ PKP:-)
2010-12-30 16:27:31 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
:-)
2010-12-30 17:07:07 Autor: IĆ
---.dynamic.chello.pl
@ CPN
Sołtys pewnie bogaty, to zapłaci za PR.
@ reszta forumowiczów
Nie ma co płakać po szefie firmy, której najważniejszym zadaniem jest sprzątanie dworców. Trzeba raczej zapytać, jakie konsekwencje poniosą ministrowie, którzy od 10 lat pozwalali, żeby spółka-pasożyt przez tyle lat figurowała jako naczelna w całej grupie. Premierów też to dotyczy.
2010-12-30 17:13:59 Autor: Siderodromikos
---.gdynia.mm.pl
Zaczekajmy, az pan Wach dostanie posadędyrektora ds projektów kolejowych w jakiejś firmie konsultingowej. Bo rzekomo narai projekty... Tymczasem będzie to czas przeczekania. Pożyjemy- zobaczymy....
2010-12-30 17:31:55 Autor: R. W. O.
---.222.99.94
Śmieszne dywagacje. To jest rzeź czy nie jest? Będzie rzeź, czy nie będzie? A co to ma za znaczenie? Bo jakie znaczenie może mieć rzeź marionetek?
2010-12-30 17:33:24 Autor: civic
---.icpnet.pl

civic
Co byście nie powiedzieli złego lub dobrego, to Andrzej Wach był najdłużej urzędującym prezesem i dyrektorem generalnym PKP. Pomijając pierwszego po wojnie dyrektora generalnego, Aleksandra Badera (po nim minister zarządzał koleją) klasyfikacja przedstawia się następująco:

1. Andrzej Wach - 6 lat + 3 m. + 7 dni - wskazany przez Męclewskiego; zaliczył rządy SLD, PiS i PO, historyczny zysk, duperele i pendolino; prawdziwy kolejarz

2. Aleksander Janiszewski - 5 lat + 3 m. + 15 dni - tego Solidarność w drodze konkursu wsadziła, najpierw po okrągłym stole na stołek wicedyrektora w bocznym korytarzu, do którego ciężko było trafić - długo parasol nad nim otwarty trzymała; konstruktor z biura projektów, więc to za jego kadencji pędolino pobiło polski rekord prędkości na szynach

3. Krzysztof Celiński - 3 lata + 11 m. + 12 dni - tego UW polubiła a SLD wysadziła; wykonawca programu oszczędnościowego rządu AWS; komercjalizator PKP i pierwszy prezes zarządu PKP S.A. Prawdziwy kolejarz.

4. Jan Janik - 3 lata + 6 m. + 15 dni - onemu zaufała SdRP, której sztandar wprowadzono na miejsce sztandaru PZPR pamiętnego dnia w Sali Kongresowej, a zastąpiła ją SLD; podzielił PKP na sektory i piony, zalążki obecnych spółek, kupował 50 lokomotyw i 16 pendolino, ale NIK mu zarzucił niegospodarność i wystawienie jakiś weksli, których nikt nie widział. Syryjczyk z Celińskim kontrakty na dostawę taboru wypowiedzieli, bo nas nie było na to stać, gdy polski przemysł razem z PKP upadał. Prawdziwy kolejarz.

5. Janusz Głowacki - 2 lata + 5 m. - w czasach dyktatury proletariatu był wiceministrem i pierwszym po 37 latach dyrektorem generalnym PKP; po okrągłym stole Solidarność wolała swojego - wiem, bom w konkursie na dyrektora generalnego startował.

6. Maciej Męclewski - 2 lata + 3 m. + 11 dni - koledzy z SLD mu zaufali i tacy różni - nie żyje już, więc nie będę zgadywał.
2010-12-30 17:39:42 Autor: 1,2,3
---.xdsl.centertel.pl
Jedno proste pytanie - Ile Wach dostanie odszkodowania za zerwanie kontraktu ??

Drugie proste pytanie - Kto za to zapłaci ??
2010-12-30 17:56:05 Autor: Szyszymek
---.warszawa.vectranet.pl
Engelhardta już nie ma, Wacha już nie ma, autoryzacji bezpieczeństwa dla PLK na chwile obecną chyba też nie ma.
2010-12-30 18:15:17 Autor: pasazerka
---.catv.broadband.hu
Po pierwsze Pan Wach nie zerwal kontraktu tylko zostal odwolany, a po drugie jestem pewna, ze dostanie jakies milion amerykanskich dolarow, wille w Hiszpanii, domek letni na Karaibach ... i miedzy innymi Pan za to zaplaci. Ja bardziej sie teraz martwie o los PKP po tym jak Pana Wacha odwolano.
2010-12-30 18:21:30 Autor: Staszek Biega
---.adsl.inetia.pl
A jednak zmian cdn.
Gdy Andrzej Wach zostawał prezesem przedstawił swój program. Były w nim m.in. reforma kolei regionalnych, wprowadzenie 3-letniego rozkładu jazdy pociągów, zapewnienie skomunikowań, prywatyzacje spółek, sprzedaż majątku. Minęło ponad 6 lat i co mamy?
Zamiast 3-letniego rozkładu jazdy, na sieci PKP de facto nie ma wcale rozkładu jazdy. Są linie, gdzie roczny rozkład jazdy pociągów nie obowiązuje ani jednego dnia. Co kilka miesięcy PLK zmienia parametry linii (zwykle na gorsze - kolejne plany od marca na Poznań-Leszno dalsze wydłużenia czasów jazdy i ...40 km/h na jednym torze). Gdyby PKP prowadziło politykę remontową i utrzymaniową, tak aby parametry linii rozkład jazdy mógłby \"z małymi zmianami\" obowiązywać kilka lat. Ale w ciągu tych 6 lat zamiast rocznego rozkładu jazdy mamy rozkłady jazdy ulotne, dziś taki, jutro śmaki, a pociągi i tak jedzie spóźniony. Już pominę fakt, że prezes PKP obiecując stały rozkład jazdy wkraczał w kompetencje organizatorów przewozów.
Skomunikowania,aby pasażer mógł dojechać do celu. To już jest beczka śmiechu. W obecnym rozkładzie jazdy w Poznaniu PLK nie uznaje żadnych skomunikowań prócz ostatnich pociągów dobie. A wiec skomunikowanie, które jest w rozkładzie na gruncie i tak nie jest przestrzegane. A na Pomorzu tak samo, a w Katowicach tak samo, we Wrocławiu podobnie. W wakacje jechałem Słonecznym, który miał w rocznym rozkładzie jazdy skomunikowania na Olsztyn i w Iławie i Działdowie, \"oczywiście\" na czas robót te skomunikowania (po 30 minut) zrobiły się -5 minut i na konferencje w Ostródzie dojechałem taxi. Następnym razem pojechałem autem. Tak w praktyce wygląda program robienia skomunikowań, wsadzano je do rozkładu jazdy, by potem ich nie realizować. A nadzór nad tym to domena PKP SA.
Reforma PKP PR. Tu sukces jak cholera. PKP SA wystarała się u kolejnych rządów, by ich pomysł został wcielony w życie. Mogli powiedzieć :róbcie na swoja odpowiedzialność\", ale nie PKP SA rzekło - mamy doskonały pomysł, jak to rozwiązać. Sami zobaczycie, będzie z górki,tylko dajcie kaskę na oddłużenie. Jak wystąpiłem do samorządów, że w 2009 r. PKP PR dzięki warunkom oferowanym przez PKP SA po usamorządowieniu zwiększy stratę blisko 3 razy (do ok. 300 mln zł) , to PKP SA wydało komunikat, ze czarny PR-owcy chcą zniweczyć ich trud reformy. Dziś mogę tylko przeprosić, robiąc szacunki niedoszacowałem kilku elementów, które w przygotowanym przez PKP biznes planie były po prostu oszukane. W 2009 r. ówczesny p.o. prezesa Jurek Kriger podał, że strata PR może wynieść 700 mln zł. Jej spadek do ok. 300 mln zł na koniec 2009 r. to był efekt działań zarządu PR, zwalniania 1,5 tys. ludzi, wzrostu dotacji z samorządów, ograniczania kosztów zewnętrznych, uruchamiania interregio, ograniczania liczby taboru niezbędnego do ruchu, mniejszej liczby rewizji taboru, zmian w regulaminach np. przeglądów kontrolnych, zmianie kanałów dystrybucji biletów itd. Ale te 300 mln zł to dziś 3/4 długu PR wobec PLK, która ciągnie w dół i PR i PLK. Co gorsza przerzucenie majątku do Inter City spowodowało, że przewoźnik dedykowany do prywatyzacji wpadł w tarapaty i zaczął przynosić spore straty. A dlaczego, bo mała, wyspecjalizowana spółka dostała kilka tysięcy ludzi i rozległy, rozczłonkowany rynek.
W międzyczasie była hossa na rynku, na giełdzie za dziesiątki milionów sprzedawano spółki wydmuszki, jeśli miały tylko pomysł na rynek. W branży kolejowej sprzedawano konkurentów PKP Cargo. A PKP SA nie sprzedało nic, mając i możliwości i godła rodowe. Hossa w nieruchomościach. Zajezdnia przy Inflanckiej za prawie miliard, a PKP SA, jak miało kilkadziesiąt takich działek w kraju, tak ma je dalej. A tak naprawdę PKP mogło cały swój dług spłacić, z korzyścią dla kolei, bo wokół linii kolejowych by powstały osiedla, z których mieszkańcy by chętnie wsiedli do pociągu w podróży do pracy, szkoły. Teraz na rynku nieruchomości bessa, a grupa PKP SA jak miała stratę, tak ma ją nadal, mimo, że w niej nie ma już przewozów regionalnych.
Wszystko poszło tak, jak planował prezes PKP SA, tylko pacjent umarł. Więc proszę nie mówić, że kowal zawinił, a cygana powiesili. Bo i cygan (Engelhardt) i kowal (Wach) mieli swoje pięć minut i co mieli naprawić, spartolili. Dobrze, że zostali już odwołani.
2010-12-30 19:19:24 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
Ależ ty Staszku jesteś delikatny - jak na Ciebie to niezwykłe...

USRAMORZĄDOWIENIE się zjawisko nazywa - już tłumaczę dlaczego (wiem: patent made in RW :-)

Bo usramorządowienie - mówiąc skrótem - nie tylko WREDNIE OSZUKAŁO samorządy, obywateli, polityków, pasażerów - WSZYSTKICH, ale także usrało niemal wszystko i u wszystkich na kolei: w PLK, w PKP IC, w PR - prócz dobrych nastrojów w PKP SA - wymiatając skutecznie pasażerów (a może po prostu WYPŁYNĘŁY na powierzchnię wszystkie zamiatane pod dywan kolejowe problemy). Nazywanie rzeczy po imieniu to chyba moja specjalność :-) Jedną z najgorszych ZMÓR tego procesu był podział taryf spółkowych, który dobił wszystko, na czele z pasażerami. Rzecz nie od odrobienia.

Czyli nie ma tego złego coby na dobre nie wyszło... ale - jak zwykle DURNY oraz dumny (bo \"katolicki\" i \"patriotyczny\") Polak mądr po szkodzie. Moim zdaniem fajnie, ale za późno.

I nie ma - oraz nie będzie - taryfy ulgowej za tolerowanie tegoż stanu wyniszczającego kolej przez byłego \"kolejowego\" (chyba raczej busowego i paliwowego) prezesa oraz jego świtę.
2010-12-30 19:29:06 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Zniknęła wiadomość o Mędzy i jego ocaleniu, poszła niby do archiwum? Czyżby jednak na kolejne dni nowe niespodziewajki? Nie znasz ni dnia ni godziny panie. Takie czasy. Miejmy nadzieję rewolucyjne...

Nic tylko forumowiczom życzyć rewolujcyi na kolei polskiej w Nowy Roku.
2010-12-30 20:02:11 Autor: Gdzie jest tekst o Mędzy?
---.dynamic.chello.pl
No właśnie. Gdzie jest tekst o Mędzy? Kto sie zabawił w cenzora?
Cenzor, cenzor, cenzor... [Admin: News wisi na stronie]
2010-12-30 20:04:57 Autor: caf
---.slupsk.vectranet.pl
Z cyklu kolejarze pasażerom:

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,8885490,Jedzi
e_pociag_z_Lublina_do_Wroclawia__16_osob_w_przedziale_.html

\\\"Najbardziej oberwało się jednak konduktorom, którzy sami też się nie mogli dostać do przepełnionych wagonów. - Od Radomia szukamy dodatkowego wagonu. Ale go nie ma - tłumaczył jeden z kolejarzy zdenerwowanym pasażerom.\\\" - dowcip roku
2010-12-30 20:09:20 Autor:
---.dynamic.gprs.plus.pl
Admin dlaczego zdjęliście artykuł o odwołaniu Mędzy, które nie nastąpi na razie? w co gracie [Admin: News wisi na stronie. W nic nie gramy. Zwykłe niedopatrzenie]
2010-12-30 20:19:56 Autor: dolnoślązak
---.adsl.inetia.pl
Kretynami jesteście wszyscy Ci którzy twierdzicie że wachoid nie zasłużył sobie na dymisję.
On zasłużył sobie na nią już dawno i wiele rzeczy ma na sumieniu.

Dla mnie leci za nową definicję przewozów międzyregionalnych którą swego czasu wydukał i fatalne w skutkach usamorządowienie PKP PR z maksymalną korzyścią z tego procesu dla grupy PKP.
Pozostawienie w PR niemal 1000 wagonów bez ani jednej lokomotywy elektrycznej podczas gdy w innych spółkach przewozowych z trupy PKP jest ich wiele za dużo świadczy o totalnym delikatnie to ujmując debiliźmie wacha.

Wyleciał na mordę bo w pełni na to zasłużył.
Jeśli się traci kontakt z rzeczywistością w imię interesów nieudaczników i partaczy z PKP SA i PKP IC to prędzej czy później dymisja jest nieunikniona.
Pozbyliśmy się największego partacza i krętacza jaki kiedykolwiek zasiadał na tym stanowisku, i z tego powodu należy się tylko cieszyć.


2010-12-30 20:21:35 Autor: rucki
---.dynamic.chello.pl
@caf - \\\"Najbardziej oberwało się jednak konduktorom, którzy sami też się nie mogli dostać do przepełnionych wagonów. - Od Radomia szukamy dodatkowego wagonu. Ale go nie ma - tłumaczył jeden z kolejarzy zdenerwowanym pasażerom.\\\" - dowcip roku

Ĺťenujące. A odpowiedzialny za brak ponad 300 wagonów - członek-Cargo-Fidyt jest i ma się dobrze w spółce InterCity. To jest dowcip roku!
2010-12-30 20:25:58 Autor: zbyszek z tt
---.adsl.inetia.pl
@ kolejurz
nie pij, nie wąchaj, a jak już to robisz to nie pisz glupot, nawet jak Ci Balczun \"towar\" podsuwa.
Wacha bronić nie zamierzam, ale miałem okazję i z Wachem i z Balczunem współpracować i refleksja taka, że ten pierwszy jako manager to pendolino z tiltem, a drugi to PICO z uszkodzonym zasilaczem, ale za to z wagoniki oklejone własną reklamą.
2010-12-30 20:49:09 Autor: wuwu
---.181.136.200.nat.umts.dynamic.eranet.pl
cenzorzy z RK! Zwalacie artykuł o Mędzy, bo nie chcecie mu zaszkodzić? Już gracie politycznie z Masselem? Bo to nie służy Grzesiowi? Te spekulacje. A kto odpowiada za uwalenie rozkladu i uwalanie pendolino?? Nie cenzurowac forum!!!!!!!
2010-12-30 21:20:51 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Już wrócił, ale to comeback, bo go nie było.

\" [Admin: News wisi na stronie]\"
2010-12-30 21:22:51 Autor: Marcin_1
---.dynamic.chello.pl
piękny prezent na koniec roku :))) choć oczywiście wywalenie prezesa PKP samo w sobie automatycznie nie zbawi naszych kolei. To dopiero pierwszy (no, już drugi :) krok na długiej drodze....
2010-12-30 21:40:09 Autor: Muniek!!!
---.dynamic.chello.pl
Nie zgadzam się z Sołtysem. Pani Janio tak trzymac trzeba walczyc o swoje! Martwi mnie tylko fakt ,ze otacza się Pani niekompetentnymi pracownikami. Nie chodzi o \'zwykły personel\" oni pracuja na pełnych obrotach ale o dyrektorów biur, dla których priorytetem jest utrzymanie własnych stołkow a nie dobro firmy. Dotyczy to przede wszystkim finansowego. Współpraca z tym biurem jest fatalna, tam nikt nie jest w stanie samodzielnie podjąc jakiejkolwiek decyzji ,dobrej czy złej Poza tym trzech asystentów /pytam po co? / skoro dyrektorów o ile mi wiadomo jest dwóch i to ciagłe szukanie korespondencji. Skłonny jestem stwierdzic, ze relacje z tym biurem układały sie zdecydowanie lepiej, nawet za czasów Pani Wisniewskiej. Zyczę wszystkiego dobrego w Nowym Roku.
2010-12-30 21:56:26 Autor: Mattijjah
---.236.26.56

Mattijjah
@civic: \"3. Krzysztof Celiński - 3 lata + 11 m. + 12 dni - tego UW polubiła a SLD wysadziła; wykonawca programu oszczędnościowego rządu AWS; komercjalizator PKP i pierwszy prezes zarządu PKP S.A. **Prawdziwy kolejarz **.\"

tym ostatnim \"prawdziwy kolejarz\" mnie naprawdę osłabiłeś, człowiek, którego zasługą jest cięcie połączeń - \"prawdziwym kolejarzem\"... hmm.. mam nadzieję, że to była ironia...
2010-12-30 21:59:20 Autor: Zbigniew Motylewicz
---.dynamic.gprs.plus.pl
Panie Prezesie Andrzeju Wach,
dziękuję, że mialem zaszczyt poznać Pana i z Panem pracować. Był Pan wymagającym Szefem i niełatwo było Pana zadowolić. Wierzył Pan, że jesteśmy po to, aby dać klientowi dobrą ofertę i satysfakcję z usługi kupionej od szeroko rozumianej PKP. I dotyczyło to zarówno przewoźników, nieruchomości, jak i służb technicznych. Nie wszystko się udało. Wiele się jeszcze nie uda. Ĺťal, że tak wielu ludzi upraszcza i widzi tylko porażki. Porażki to nie tylko Pan. Za porażki odpowiadamy także my. Nie wszystkie Pana zamiary potrafiliśmy skutecznie i właściwie realizować. Menadżera można obwinić o wiele, ale tylko wtedy, gdy ci, którzy jego program mają zrealizować - umieją i chcą to uczynić.
Dziękuję Panu za ciekawy okres współpracy. Składam najlepsze życzenia z nadchodzącym rokiem 2011 i zmianą w Pana życiu zawodowym.
Z wyrazami szacunku - Zbigniew Motylewicz
2010-12-30 22:24:24 Autor: K.Jankowski
---.adsl.inetia.pl
@ Zbigniew Motylewicz:
\"Był Pan wymagającym Szefem i niełatwo było Pana zadowolić. Wierzył Pan, że jesteśmy po to, aby dać klientowi dobrą ofertę i satysfakcję z usługi kupionej od szeroko rozumianej PKP\".

Co prawda, to prawda: tak oceniają Prezesa Wacha nawet jego najwięksi przeciwnicy wśród kolejarzy. Był idealistą i marionetką w rękach MI, które dopiero podczas niedawnego kryzysu na kolei zauważyło, że powinno zajmować się czymś więcej niż tylko obsadzaniem stołków i podrzucaniem A.Wachowi kolejnych koni trojańskich do PKP takich jak Grzegorz Mędza i desant łódzki w IC. Kim są nowi załoganci na stołkach kierowniczych z PKP IC? Czy potrafią zarządzać koleją, czy ją czują i znają pokazali podczas wprowadzania r.j.p.
2010-12-30 22:28:39 Autor: koniczyna
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
O kurde. A ja dopiero teraz się dowiedziałem. Będzie za co pić
2010-12-30 22:41:14 Autor:
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
TO TERAZ KOLEJ NA SZAFRAŃSKIEGO, PAWLIKA, DZIWISZA I CAŁÄ„ RESZTĘ KOLESI.

A CO ZE SŁUGUSAMI WIECZNYMI PRACOWNIKAMI DORADCZYMI KAĹťDA OPCJA POLITYCZNA DOBRA.

2010-12-30 23:49:18 Autor:
---.dynamic.chello.pl
Ja to bym narazie Zarzadu PLK nie ruszał, radzi sobie całkiem dobrze a wzial się /zadanie dla Zarządu/ za intrygantów,sprzedawczyków a szczególnie za podpier....czy, których bym niszczył w zarodku bo ten typ tak ma, ze dzis doniesie do ciebie, jutra na ciebie Kto majac kontrakcik /DYREKTORSKI/ patrzy na opcje polityczna. On się martwi tylko o własne stołek i pupę, gotowy jest sprzedac siebie, kolegów aby tylko utrzymac posadkę. Sługusów i wazeliniarzy mozna jeszcze przełknąc o ile nie szkodza swoim zachowaniem innym.
2010-12-31 01:31:28 Autor: eu
---.home.aster.pl
Panie Prezesie ...

Dla uzdrowienia kolei nie wystarczy tylko jeden Wach i kilku zapaleńców. Do kluczowych zmian potrzebne są was setki a może nawet tysiące ludzi zarażających swoim optymizmem i wiarą w lepsze jutro. Mających kolej w sercu i będących gotowymi do największych dla niej poświęceń.

Ktoś powyżej zamieścił ranking prezesów... który będzie Pan otwierał jeszcze przez wiele lat.
Ilość czasu na bardzo \"gorącym krześle\" przy zmieniających się opcjach politycznych pokazuje jak wysoko była oceniana Pana praca.
Śmiem twierdzić, że nie znajdzie się już taka osoba która będzie w stanie dorównać Pana osiągnięciu.

Wierzę, że Pana misja nie dobiegła końca i będziemy mogli cieszyć się współpracą z Panem w przyszłości. Polska kolej potrzebuje takich pasjonatów jak Pan.

Chapeau bas!
2010-12-31 07:34:34 Autor: Dolnopłuk Wiesław
---.multimo.pl
Prezesem PKP dzisiaj nad ranem została mianowana Genowefa Ładniak. Info - tnv24.pl.
Moim zdaniem bardzo dobra wiadomość!
2010-12-31 09:16:46 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
Ha, ha, ha - dobre, naprawdę dobre :-) Nawet jak mi się wieczorem przypomni, to będę mega lał z tego. Udało Ci się, Dolnopłuk, udało :-)))
2010-12-31 09:34:41 Autor: Dolnopłuk Wiesław
---.multimo.pl
Echhh udało mnie się :-)
2010-12-31 11:43:12 Autor: Piotr
---.internetdsl.tpnet.pl
@Piotr Faryna: Dokładnie tak. Grzechem głównym A.W. było zamiatanie pod dywan. Szafrański zaczął publicznie mówić o tym że przy tej dziadowni finansowej to zamknie 1/3 linii. Nie podobało się to mikolom, ale taka jest prawda i z tą prawdą zaczął się przebijać na świat: albo będzie kasa albo będzie syf. Wach tego nie zrobił, a do tego zakonserwował związkowy beton. Nigdy nie walczył o rozwój kolei jako środka transportu. I efekty w końcu wyszły. Ja nigdy nie uwierzę w konieczność rozbiórki wielu linii, typu Tama Brodzka- Iława. Czy to naprawdę było konieczne? Za kilka lat się okaże ze wielokrotnie większymi nakładami trzeba będzie tą linię odbudować. W Bydgoszczy już coraz częściej słychać o odbudowie Kcynia-Ĺťnin.
2010-12-31 14:54:02 Autor: ja
---.centertel.pl
no i odwołali człowieka który stworzył InterREGIO, tlk na CMK, niższe ceny w tlk na Wrocław-Przemysl
2010-12-31 14:57:01 Autor: ja
---.centertel.pl
@Piotr: może być tak jak mówisz, a w UK właśnie to teraz się dzieje, lądowanie kasy w odbudowę zamkniętych wcześniej linii.
2010-12-31 14:57:05 Autor: ja
---.centertel.pl
@Piotr: może być tak jak mówisz, a w UK właśnie to teraz się dzieje, lądowanie kasy w odbudowę zamkniętych wcześniej linii.
2010-12-31 15:20:47 Autor: darek
---.internetdsl.tpnet.pl
Stasiek Kogut na prezesa-i Nowy Sącz stolicą
2010-12-31 15:30:48 Autor: KKK
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Odwołanie Andrzeja Wacha To nie nie chaosc!!! bo winny przy Juliusza Engelhardta i Adrzeja Massela!!! bez komentarz !!:)
2010-12-31 15:31:02 Autor: KKK
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Odwołanie Andrzeja Wacha To nie nie chaosc!!! bo winny przy Juliusza Engelhardta i Adrzeja Massela!!! bez komentarz !!:)
2010-12-31 15:31:17 Autor: KKK
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Odwołanie Andrzeja Wacha To nie nie chaosc!!! bo winny przy Juliusza Engelhardta i Adrzeja Massela!!! bez komentarz !!:)
2011-01-01 02:50:42 Autor: czewa
---.apus-net.pl
Temu panu już dziękujemy!!!
2011-01-02 13:19:49 Autor: abc
---.kielce.vectranet.pl
Andrzej Wach to najlepszy z dotychczasowych prezesów PKP SA. Nikt z takim zaangażowaniem i pasją nie służył kolei...To było pełne oddanie dla spraw kolei ,dla jej dobra ...pomimo tylu przeciwności ...Dziekujemy -



2011-01-02 17:58:23 Autor: rer
---.adsl.inetia.pl
Chciałbym wierzyć, że w nowy rok weszliśmy z realną szansą na odbicie od kolejnego już dna w kolejowym świecie.

Pozostaje mieć nadzieję, że ci którzy odeszli, zostaną wreszcie zastąpieni kompetentnymi osobami, a ci którym udało się pozostać, zdecydowanie zmodyfikują swe dotychczasowe działania.

Czego życzę sobie i całemu rynkowi :)
2011-01-02 20:51:12 Autor: fastcracker
---.xdsl.centertel.pl

fastcracker
podsumowując Wach to kolejowy Titanic
2011-01-02 21:06:56 Autor: Just
---.dynamic.chello.pl
Do autora rer Przepraszam bardzo a kto odszedł? Masz na mysli Panów JE i AW. Cyt. \"a ci ktorym udało sie pozostac\". Wszystkim udało się pozostac oprócz tych dwóch wymienionych Panów więc nie oczekuj wielkich zmian na lepsze, bo tak szczerze mówiąc odeszły niewłasciwe osoby.
2011-01-03 21:53:59 Autor: Ziege
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Szalom. No i co, kolej już uzdrowiona. Ile to jedna dymisja może zdziałać.
2011-01-04 08:31:08 Autor: thomas
---.pool.mediaWays.net
Prezesem PKP powinien zostac Pan Fugarski
2011-01-04 19:41:32 Autor: obserwująca
---.dynamic.chello.pl
To musiało się stać, szkoda, że tak późno. Byłoby lepiej gdyby kto inny był prezesem PKP.
Jakoś wcześniej takie rzeczy się nie działy.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS