NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Jaka prędkość maksymalna naCMK?

| Robert Wyszyński 27.03.2013 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2013-03-27 11:07:46 Autor: Maurycy_
---.97.198.254
Do jasnej ciasnej
może przestanie się używać nazwy \"pendolino\" do wyrobu pociągopodobnego,
i po co to świrowanie z zawrotnymi prędkościami na CMK - 200, 300 a może 500?
od Zawiercia do Katowic 40-60 km/h
od Psar do Krakowa 80-100 km/h
i cała para idzie w gwizdek
ciekawy jestem czy pan pełennocnik PLK o tym wie ...
2013-03-27 11:14:01 Autor: Adam
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Maurycy
Od Katowic do Zawiercia nie jeździ się 40-60 km/h.
O wiele więcej. Przejedź się i zobaczysz.
2013-03-27 11:26:40 Autor: kokos
---.ip.netia.com.pl
Maurycy: co tam slychac w Irlandii?
2013-03-27 11:43:02 Autor: aaa
---.air-media.pl
No, a jeszcze mają rewitalizować odcinek Zawiercie-Jaworzno Szczakowa (umową już podpisana z PLK), gdzie na odcinku od Zawiercia do DG Ząbkowic mają przywrócić predkość 120 km/h i czas jazdy do Katowic się skróci :)
2013-03-27 11:50:46 Autor: djp
---.133.192.36
a problem z przejazdem kolejowym w Myszkowie Mrzygłodzie? Oraz z ludzmi tam mieszkajacymi?
Ale z komentarza Pana wynika ze pociagi bedą zawalniały w Myszkowie ;-) Wiec nie planuje sie przebudowac przejazdu ;-)
2013-03-27 12:07:53 Autor: Maurycy_
---.97.198.254
@Adam
No i może bywa 90 - 100 w porywach
ale jak wygląda WOS?
ile ograniczeń do 20, 40 km/h?
nic nie mówisz o odcinku Psary - Kraków
a tam tez jest pies pogrzebany ... :)
2013-03-27 12:17:32 Autor: zyga2
---.ip.netia.com.pl
A ile sie jezdzi w Irlandii?
2013-03-27 12:19:01 Autor: RuruMaHobi
---.168.1.70
Skoro nie należy używać nazwy \"Pendolino\", to jakiej używać? Jakie oznaczenie będą miały te EZT? ED**...
2013-03-27 12:38:34 Autor: Maurycy_
---.97.198.254
@RuruMaHobi

Sama nazwa mówi Pendolino, z włoskiego to nic innego jak \"wahadełko\"
a ktoś za wszelką cenę chce do tego wyrobu czekoladopodobnego nazwę taką przypiąć ...
2013-03-27 12:39:20 Autor: pasazer1
---.dynamic.lte.plus.pl
1. Co oznaczają słowa \"W przypadku CMK powinno być lepiej.\" w odniesieniu do Warszawa - Gdańsk ? - Rozwalono potoki, wydano miliardy i efektem jest \"powinno być lepiej \" ? W Chinach za takie coś to wizyta na stadionie w porze największej oglądalności bynajmniej nie w celu podziwiania zawodów sportowych.
2. Dlaczego nie zostanie dostosowana prędkość na CMK do 250km/h od razu ? Stopniowe podnoszenie prędkości da efekt permanentnego czasu przejazdu wynoszącego 3h. Jak już będzie 250km/h to wtedy zostanie wszystko rozebrane i przez 10 lat będziemy budować KDP pod 300km/h żeby po dostosowaniu do 300 podnosić do 320km/h. Dalej moja perspektywa nie sięga bo będę już spakowany na podróż do domu Ojca. A jak średnia była 100km/h tak cały czas będzie.
2013-03-27 12:53:14 Autor: Lech
---.adsl.inetia.pl
Padliunolino
2013-03-27 13:01:07 Autor: Gorzowianin...
---.adsl.inetia.pl
@Maurycy
Ile jeszcze razy ktoś ma pisać, że \"Pendolino\" to nie nazwa wymyślona przez dziennikarzy, ale nazwa tego modelu nadana przez producenta?
Dodatkowo możesz powiedzieć co najwyżej \"tilto-podobny\" a nie \"pociągo podobny\". Bo pociąg to to jest i to dobry.
2013-03-27 13:04:55 Autor: Maurycy_
---.97.198.254
@Gorzowianin...

100/100 - masz rację, tylko dlaczego powiela się tę błędną nazwę?
a \"tilto-podobny\" - super określenie, że ja na to nie wpadłem ...
2013-03-27 13:19:32 Autor: krzysztof rytel
---.warszawa.vectranet.pl

krzysztof rytel
Czyli po obecnej modernizacji CMK do 200 i puszczeniu Pendolino przez następne 5 lat czas jazdy W-wa - Kraków będzie 2h30 - 2h40, a nie żadne 2h10. Bo znowu będzie kolejna modernizacja. Długo na W-wa - Łódź był czas poniżej 1h30 po zrobieniu odcinka Skierniewice - Widzew?
2013-03-27 13:36:03 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A jaka jest różnica czy ja pracę na laptopie wykonam w pociągu czy w swoim zakładzie , czy będzie miało jakies znaczenie czy ja pojadę 200 czy 250km/h .Mnie bedzie jako biznesmena interesowała wygoda ( dobry fotel , oswietlenie , stolik ,dostep do intr. i dobry catering ) i czy dojadę 15minut wczesniej np Kra.- W-wa)
2013-03-27 13:38:06 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
będzie to miało jakies znaczenie
2013-03-27 13:52:41 Autor: pasazer1
---.dynamic.gprs.plus.pl
@stan

I W TYM JEST CLOU PROGRAMU - nie obchodzi mnie prędkość ale CZAS PRZEJAZDU !!!.
2013-03-27 14:53:02 Autor: Maurycy_
---.97.198.254
Stan i inni przedmówcy

bo może czegoś nie kumam, ale proszę o wytłumaczenie
jaki efekt i jaką różnicę zrobi pasażerowi, że przyjedzie może 8, może 10 minut wcześniej do celu /np. W-wa - Katowice/?
to go zbawi?
pewnego czasu jechałem Eurostarem z Londynu do Brukseli,
po wyjeździe z tunelu, pociąg pojechał faktycznie ok 300 km/h,
po to aby już przed samą Brukselą jechać ok 30-40 km/h aby nie być przed planem,
chyba że rj układali fafofcy z PLK ...
2013-03-27 16:30:15 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Maurycy Ja powiem co mi syn mówi ,że dla niego nie ma znaczenia czy dojedzie 15min wczesniej byle miał w miare normalne warunki do pracy w pociągu
2013-03-27 16:32:00 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Maurycy_:
"Stan i inni przedmówcy

bo może czegoś nie kumam, ale proszę o wytłumaczenie
jaki efekt i jaką różnicę zrobi pasażerowi, że przyjedzie może 8, może 10 minut wcześniej do celu /np. W-wa - Katowice/?
to go zbawi?
pewnego czasu jechałem Eurostarem z Londynu do Brukseli,
po wyjeździe z tunelu, pociąg pojechał faktycznie ok 300 km/h,
po to aby już przed samą Brukselą jechać ok 30-40 km/h aby nie być przed planem,
chyba że rj układali fafofcy z PLK ..."
Przy układaniu rozkładu zawsze pozostawiano pewien margines wydłużonego czasu jazdy na powiedzmy różne utrudnienia ruchowe jakie zdażają się na każdej kolei.kuriozum w Polsce polega na tym że nagle polikwidowano luźne czasy jazdy wyżyłowując je .Spotkało się to akurat z kryzysem braku lokomotyw EP 09 KTÓRE STAŁY W KRZAKACH OCZEKUJĄC NA NAPRAWĘ I PO ,,,,,,,,,,,NAPRAWIE PO KTÓREJ UŁAMYWAŁY SIĘ OSIE LOKOMOTYW.i TAK SIĘ TOCZY DALEJ
2013-03-27 17:09:45 Autor: kolejowy men
---.139.32.203
stan
\"Mnie bedzie jako biznesmena
interesowała wygoda ( dobry fotel , oswietlenie , stolik ,dostep do intr. i dobry catering ) i czy
dojadę 15minut wczesniej np Kra.- W-wa)\"
Tak, ale dla wielu biznesmenów, prowadzących własną działalność i nie tylko jest ważny czas jazdy i powinien być o wiele krótszy niż jazda samochodem. Mój kuzyn np. prowadzący jednoosobową firmę ostatnio pociągami nie jeździ, a dużo jeździ po kraju, ponieważ jeżdżą zbyt wolno, a on potrzebuje się dostać jak najszybciej w różne miejsca i wybiera samochód. Takich ludzi jest wielu. Dlatego oprócz komfortu jest ważny czas jazdy i żeby jak najwięcej uszczknąć minut. Pozdrawiam.
2013-03-27 17:16:38 Autor: kolejowy men
---.139.32.203
\"Patrząc bardzo szeroko na sprawę inwestycji w infrastrukturę kolejową, należy jasno powiedzieć, że w skali potrzeb naszej sieci muszą, absolutnie muszą, one przynosić wymierne efekty w postaci skracania czasu przejazdu i to niezależnie, czy pojedziemy stabilnie z V = 120 km/h i osiągniemy średnią na poziomie V = 100 km/h, czy popędzimy 230 km/h i uzyskamy średnią V = 150 km/h. Inaczej dalekobieżnemu transportowi pasażerskiemu w wydaniu kolejowym nie pomogą ani Pendolino, ani inne piękne pociągi i będzie on dalej marginalizowany ze względu na niekonkurencyjne czasy przejazdu.\"
Otóż to, dokładnie. Dlatego trzeba takie efekty wprowadzać oraz eliminować zwolnienia na liniach. A też jeszcze pytanie do Pana Piotra Malepszaka. Kiedy będzie dostosowany do odpowiedniej prędkości odcinek Psary - Kraków, czyli tak jak było planowane do Kozłowa V max 150 km/h, a dalej 110 - 120 km/h? Bez tego raczej się nie osiągnie czasu jazdy rozkładowego WC - Kraków z rezerwą 2h, czy też tego marketingowego 1h59:). Pozdrawiam.
2013-03-27 18:03:00 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Komp mój w reperacji był, ale już wracam :-)

Ten mini wywiad jest UZUPEŁNIENIEM całego artykułu w najnowszym RK, więc jak ktoś chce poznać wszelkie aspekty i inne wypowiedzi (Prześluga, Besztak), zapraszam.

W zasadzie Piotr Malepszak wyłożył kawę na ławę, ale niektórzy (chyba) nie zrozumieli. Stąd w skrócie:

1) Od grudnia 2014 jedziemy pendolinami po CMK 200 km/h (prócz odcinka Idzikowice - Opoczno; powinno się udać).

2) Po roku eksploatacji i skończeniu moderny zasilania (plan: połowa 2015) możliwe podniesienie do 210 lub 220; a może po 2 latach do 220, okaże się \"w praniu\".

3) Potem dochodzimy do 230 km/h, tam gdzie się da. Bez dodatkowych oprac modernizacyjnych, bo te trzeba wreszcie SKOŃCZYĆ!!!

4) Z doświadczeń eksploatacyjnych wyciągamy wniosek czy można \"iść w 250 km/h\" na jakimś wybranym odcinku.

5) Itd. (dużo powiedzą testy z V 250 lub więcej)

6) Możecie sobie nazywać Pendo jak chcecie, ale te składy pchną naszą kolej na wyższy lewel, także testowo, a od testów się wszystko zaczyna. Czy to się komuś podoba czy nie, czy kogoś to drażni czy nie - a mnie się bardzo podoba! :-)
2013-03-27 18:12:51 Autor: rangerek
---.247.3.194.capgemini.fr

rangerek
to moje szybkie pytanie - co z teoriami o zbyt krótkim rozstawie SBL (czy jaka to tam technologia ma być :D)
2013-03-27 18:28:11 Autor: daniel
---.e-wro.net.pl
A ja mam pytanie. Od kiedy po CMK(na jakimkolwiek kawałku) pojedziemy rozkładowo 200? Jest szansa na w 2013/14 RJ? Bo jeśli nie, to ktoś powinien polecieć za to, bo miało być 2 lata temu.
2013-03-27 18:29:35 Autor: jaybee
---.dynamic.chello.pl
Historycznie i realnie, przy 160 km/h, najlepszy czas Warszawa C - Krakow Gl wynosi 2h35 ( z postojem na Zachodnim - 2h37).
W 2010 wyrzucono rezerwe czasowa 3min/100km i powstal czas 2h28.

Teraz, gdy bedzie 200km/h i czas ma wynosic 2h15, mozna by zastosowac ten sam myk i uzyskac 2h06. Dosc piekny, prawda?
Wszystkich EIC tak wytrasowac pewnie sie nie da, ale 1-2 \"sztandarowych\" mozna by bylo... ale czy sie bedzie chcialo?
2013-03-27 18:40:56 Autor: Wędkarz
---.adsl.inetia.pl
A kiedy będzie 25kV na CMK?
2013-03-27 18:54:54 Autor: Kolejarz z USA.
---.hsd1.il.comcast.net
Jestem tradycyjnym Patriotą w luksusie.

Korzystając z PKP IC, żaden przegubowy tramwaj, tfu… miałem na myśli Pseudolino.

9 godzin lotu i będę się szczypał o jakieś 8 minut, by być szybciej w Krakowie?. To bez sensu!!!. Będę raczej zawsze szukał wagonów do Krakowa, wygodnych z przedziałami I klasy. I jak najszybciej kupował kawę w Warsie, by od Psar-Tunel_Kraków trafić szklanką w połowie zapełnioną w usta. Nie chce by współpasażerowie mówili, ze mam chorobę alkoholowa. A ja im odpowiadał ze to rozhuśtany od dzieciństwa migdał, nie potrafi się uspokoić. Pseudolino niech jadą ci z problemem z pęcherzem. Patrząc w bijące neonówki po oczach, szybciej dojadą.



Mój typ podroży:

http://imageshack.us/photo/my-images/812/wagonpkpic.jpg/
2013-03-27 18:56:00 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ kolejowy men Ja osobiscie daję plus kolei, ze ktos wreszcie fajnie komunikuje małe miasteczka z dużymi miastami ( tzn. wymiana starych kibli na nowe, wygodniejsze i moderne , do 1-1,5godz dojedziemy 100km do swojego łózeczka , pracy czy szkoły i częstotliwość kursowania też nie jest najgorsza ,po drugie rozwój przewozów intermodalnych a o 250 to możemy myslec na ceemce jak zrobimy Y pod Olkuszem
2013-03-27 19:39:02 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
rangerek

Potestuje się i się zobaczy :-) Przeszkoda do przejścia w zakresie do 220 km/h (wyżej nie wiem).

daniel

\"A ja mam pytanie. Od kiedy po CMK (na jakimkolwiek kawałku) pojedziemy rozkładowo 200? Jest szansa na w 2013/14 RJ?\"

Będzie 200 od grudnia 2013, ale tylko na Olszamowice - km 213 z wyjątkiem Włoszczowy i miejsc budowy wiaduktów (160). Tylko po co? No, może dla zebrania doświadczeń eksploatacyjnych na 2-3 parach. bo na pewno nie dla uzyskania dobrego czasu (bo będą kolejne roboty i zamknięcia, budowa wiaduktów).

Czasy lepsze, ale NIE docelowe pojawia się od grudnia 2014.

Kolejarz USA

W Pendo TEĹť są przedziały menadżerskie. Nikt Cię nie zmusza do jazdy tym taborem.
2013-03-27 19:41:01 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Wedkarz

\"A kiedy będzie 25kV na CMK?\"

Moim zdaniem... nigdy albo za 20-25 lat najwcześniej. Chyba że coś się zmieni i szybciej wybudujemy Ygreka.
2013-03-27 19:57:58 Autor: Kolejarz z USA.
---.hsd1.il.comcast.net
W odpowiedzi na post Robert Wyszynski:
"rangerek

Potestuje się i się zobaczy :-) Przeszkoda do przejścia w zakresie do 220 km/h (wyżej nie wiem).

daniel

\"A ja mam pytanie. Od kiedy po CMK (na jakimkolwiek kawałku) pojedziemy rozkładowo 200? Jest szansa na w 2013/14 RJ?\"

Będzie 200 od grudnia 2013, ale tylko na Olszamowice - km 213 z wyjątkiem Włoszczowy i miejsc budowy wiaduktów (160). Tylko po co? No, może dla zebrania doświadczeń eksploatacyjnych na 2-3 parach. bo na pewno nie dla uzyskania dobrego czasu (bo będą kolejne roboty i zamknięcia, budowa wiaduktów).

Czasy lepsze, ale NIE docelowe pojawia się od grudnia 2014.

Kolejarz USA

W Pendo TEĹť są przedziały menadżerskie. Nikt Cię nie zmusza do jazdy tym taborem."
Tak!, tyle ze ich jest kilka, i będą stale zajęte przez rożnej maści związkowców.
2013-03-27 20:24:39 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Kolejarz USA

Związkowcy? Ty wiesz ile kosztuje miejscówka w menadżerze? Ĺťadnych związkowców tam nie ma i nie będzie - oni lubią jeździć prawie za darmo.

A co to w ogóle za głupia jamerykańska wymówka? :-) A może kosmici z ogonami jaszczurzymi siądą w menadżęrskich - i tez będzie źle? Wykupisz sobie CAŁY przedział i będziesz się cieszył komfortem, bez patrzenia na polski plebs - stać Cię, no nie? :-)
2013-03-27 20:43:21 Autor: Kolejarz z USA.
---.tmodns.net
@Robert Wyszynski.

Jesli tak bedzie jak twierdzisz, to tak.Ja musze.....miec przedzial, to moj styl, to moje niezmienne przyzwyczajenia. Z pewnoscia stac mnie bedzie.Choc w tym przypadku raczej w pierwszej kolejnosci szukac bede kantoru, w zdobyciu maksymalnej ilosci gotowki.Bo nie wiem czy beda na pokladzie honorowac karty typ, MasterCard. Widzac kolejki przy kasie, w zasadzie szczeka wylatuje mi na marmurowa posadzke.Mam alergie na kolejki.Z czystej ciekawosci pytam, ile taki bilet menadzerski bedzie kosztowal?.Chce cenic czy drozszy jak w USA, czy tanszy?.
2013-03-27 21:01:35 Autor: PKP Intercity P.
---.dynamic.chello.pl
http://intercity.pl/pl/site/o-firmie/aktualnosci/w-kazdym-pociagu-pkp-intercity-zaplacisz-juz-karta.html

:)
2013-03-27 21:04:55 Autor: Dominik
---.dynamic.chello.pl
@ Robert Wyszyński,

jaki Twoim zdaniem wpływ na czas jazdy ma jakość szlaku od Krakowa Głównego Osobowego, przez Kraków Batowice po Zastów? To pozostawia według mnie wiele do życzenia. Szlakowa od Głównego do Zastowa 60km/h, zwrotnice w Batowicach do wymiany...
2013-03-27 21:17:31 Autor: Kolejarz z USA.
---.hsd1.il.comcast.net
@PKP Intercity P.

Wielkie dzięki za informacje. Już krzyczę do żony na dole, która jak zwykle ma nie równo w głowie, pakując tyle ciuchów, do kilku walizek, a i tak żadnej torby na miejscu nie rozpakuje. Ech... te kobiety.. Ze bilety kupimy w sobotę 30 marca, już w pociągu, płacąc kata. No w końcu cywilizacja. Cóż!, konduktor już nie zarobi na obiad w Krakowie, nie musi lecieć do kantoru.
2013-03-27 21:40:57 Autor: Wochu
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
PLK to powinna się może zastanowić nad zmianą systemu zasilania na CMK na 25 kV AC. Może i da się wyciągnąć 250 km/h przy 3kV DC, ale łatwe to nie będzie. Pewnie ze 3-4 pracujące zespoły prostownikowe będą potrzebne na podstacjach. No i zasilane oczywiście 110 kV. Ciekawe jaki wyłącznik im wytrzyma zwarcie, bo na pewno ponad 50 kA wyjdzie.

Ktoś może spotkał jakieś studium wykonalności dla 250km/h na CMK?
2013-03-27 21:53:40 Autor: Kolejarz z USA.
---.tmodns.net
@PKP Intercity P.

Zapomnialem dopisac, zona mi podpowiada bym spytal. Jak z biletem na psa kupujac na Visa?. My lecimy z naszym 11 miesiecznym Yorki, wazacym 5 funtow. Przeciez sam w domu nie zostanie!!!.


http://youtu.be/c-tPQ3SGSH4

2013-03-27 22:15:28 Autor: kolejowy men
---.139.32.203
Robert Wyszyński
\"1) Od grudnia 2014 jedziemy pendolinami po CMK 200 km/h (prócz odcinka Idzikowice - Opoczno;
powinno się udać).

2) Po roku eksploatacji i skończeniu moderny zasilania (plan: połowa 2015) możliwe podniesienie
do 210 lub 220; a może po 2 latach do 220, okaże się \"w praniu\".

3) Potem dochodzimy do 230 km/h, tam gdzie się da. Bez dodatkowych oprac modernizacyjnych, bo te
trzeba wreszcie SKOŃCZYĆ!!!

4) Z doświadczeń eksploatacyjnych wyciągamy wniosek czy można \"iść w 250 km/h\" na jakimś
wybranym odcinku.\"
To bardzo dobrze, że idzie ku lepszemu i CMK w końcu będzie w pełni wykorzystana:). Tylko bardzo proszę o zakomunikowanie tego mediom, ponieważ nawet wczoraj podawali, że na początku pendo pojadą 160 km/h, a potem 200 km/h i mówili to tak, jakby to 200 km/h było prędkością docelową. Pozdrawiam.
2013-03-27 23:09:32 Autor: agata2
---.dynamic.chello.pl
Mam nadzieje, ze rozwiazany zostanie problem \"padania\" sieci przez wyladowania atmosferyczne, bo aktualnie wystarczy krotka burza i rj wali sie na potege...
2013-03-27 23:17:34 Autor: kolejowy men
---.139.32.203
stan
No tak ogólnie zmienia się na lepsze, chociaż jeszcze wiele jest do zrobienia, ale ważne, że się coś rusza i zmienia na lepsze ,skraca się i zamierza skracać czasy jazdy. Intermodal się rozwija, to fakt, chociaż mógłby bardziej, gdyby były niższe stawki dostępu. Y koło Olkusza to raczej dalsza przyszłość, a na razie dobrze, że coś się dzieje na CMK i dobrze, że chce się wykorzystać maksymalnie jej możliwości. Pozdrawiam.
2013-03-27 23:27:13 Autor: kolejowy men
---.139.32.203
jaybee
No można i tak zrobić. jeśli chodzi o te czasy jazdy to były 2h35, ale najszybszy czas jazdy miał EX z Gdyni, bodajże Heweliusz, miał 2h34:). Pozdrawiam.
2013-03-28 00:01:25 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Dominik

A to powinno być zrobione - i będzie.

Wochu - cytat:

\"Ktoś może spotkał jakieś studium wykonalności dla 250km/h na CMK? \"

Widział i nie raz o tym pisał w drukowanym RK (cykl artów: \"CMK idzie w kierunku KDP\" oraz w OBECNYM numerze RK 4/2013: \"250 km/h na CMK?\"). Jak również szczegółowo o modernie zasilania CMK (2 części). Też w drukowanym RK. I jeszcze będzie pisał w RK nr 6/2013 (o opcji DOCELOWEJ czyli 290-300 km/h na CMK).

PS. Na portalu RK świat się nie kończy :-)
2013-03-28 07:42:02 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
W odpowiedzi na post agata2:
"Mam nadzieje, ze rozwiazany zostanie problem \"padania\" sieci przez wyladowania atmosferyczne, bo aktualnie wystarczy krotka burza i rj wali sie na potege..."
Wreszcie ktoś poruszył problem występujący latem na CMK.Właśnie dlaczego tylko tam?Burze letnie przechodzą w całej Polsce problemy są tylko wtedy gdy powodują zerwanie linii energetycznych czy sieci trakcyjnej
2013-03-28 09:01:15 Autor: kupa
---.tktelekom.pl
Końcowy skutek będzie następujący: pojedziemy te 200km/h i banructwo PKPENERGETYKA, Intercity, i kolejne zmiany w Zarządzie PLK. Zwyczajnie nas na to nie stać. Tu niechodzi o pasażera(tego przeciętnego 2000zł brutto), tu chodzi o sukces POlityczny bez względu na końcowy efekt biznesowy .
2013-03-28 23:27:50 Autor: Doktor inżynier
---.116.200.90
W wywiadzie widzę, że pan PM wspomina o czasach z RJ 2009/10, tj. 2:22/2:28. Gdy do tej pory ktokolwiek z tutaj dyskutujących wspominał o tym, to Pan Panie RW zawsze go poprawiał, że owe czasy nie uwzględniały rezerwy 3 min / 100 km, a tym samym nie można ich porównywać z docelowymi czasami po wprowadzaniu V-200. Pan PM dokonał właśnie takiego porównania! Dlaczego więc w tym wywiadzie nie zwrócił Pan mu na to uwagi?

Po drugie - pompowanie balonika pod nazwą \"200 na CMK\" trwa już na dobre od 3-4 lat (w obecnej skali, bo oczywiście mówiło się o tym znacznie, znacznie wcześniej). Zastanawia mnie dlaczego w tym wywiadzie nie ma ani słowa o tym, że wprowadzenie 200 od Olszamowic w okolice \"dojścia\" CMK-i do wiedenki (~214 km) da raptem 7 minut w kierunku do Katowic i ledwie 3 min do Krakowa? Pozostałe ~30 minut zysku czasowego wyniknie z czegoś zupełnie innego niż wprowadzenie V-200 i Pendolino. Tym czymś będzie zakończenie degrengolady związanej z niekończącymi się remontami CMK-i wraz z „dojazdówkami” (a i to wcale nie jest pewne – patrz obsuwa na Skierniewice-Włochy). Dlaczego o tym się nie pisze?

Mimo wszystko, fajnie się to czyta :) Pozdrawiam.
2013-03-28 23:53:37 Autor: jaybee
---.dynamic.chello.pl
@Doktor Inzynier
\"Zastanawia mnie dlaczego w
tym wywiadzie nie ma ani słowa o tym, że wprowadzenie 200 od Olszamowic w okolice \"dojścia\" CMK-i
do wiedenki (~214 km) da raptem 7 minut w kierunku do Katowic i ledwie 3 min do Krakowa?\"
Bo wywiad prowadzil, ten ktrory prowadzil? :-)


\"Pozostałe
~30 minut zysku czasowego wyniknie z czegoś zupełnie innego niż wprowadzenie V-200 i Pendolino\"
Swieta prawda. Jechalem wiele razy z Warszawy do Krakowa i odwrotnie w 2h25 (rozkladowo bylo wtedy 2h35), a nie bylo wtedy zadnego 200 km/h. Dalo sie? Dalo sie. Dlaczego sie dalo przy tych \"marnych\" 160km/h? Bo nie bylo grzebactwa modernizacyjnego.
Zadziwiajace, ze po tylu latach rozgrzebania modernizacyjnego 2h25 zmieni sie na 2h15.
Powalajacy efekt, prawda?
2013-03-29 00:20:47 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Cytat PM:

\"(...) Taki rezultat stanowi właśnie znaczące odróżnienie od efektu V = 160 na CMK, który już w 2010 r. oferował czas przejazdu odpowiednio 2 h 28 min do Krakowa i 2 h 22 min do Katowic.\"

Do @doktor inzynier

Ten mini wywiad, jak JUĹť pisałem wyżej, jest jedynie uzupełnieniem CAŁEGO arta w drukowanym RK (czyżbyś nie czytał drukowanego RK? :-) Stąd musiał być mały w sensie ilości znaków i stąd skróty myślowe bez rozbudowy wątków. O wiele większy wywiad z Piotrem Malepszakiem - DWUczęściowy (jedna na portal/blog KDP, druga do drukowanego RK) jest właśnie przygotowywany.

Te czasy miały po ok 5-6 minut rezerwy, zamiast 9-12 minut. Ale przy EP 09 były SPOKOJNIE osiągane, bo wtedy na CMK nie było żadnych robót i można było jechać gładko 160 km/h - akurat trafił się taki czas. Problemem był chroniczny wręcz brak \"dziewiątek\" w owym czasie, stad afera medialna za aferą i spóźnienia za spóźnieniem.

Dla mnie jednak o wiele mniejsze znaczenie ma do jakiego historycznego czasu się odnosimy (te czasy były relatywnie bardzo krótko i realnie nie są żadnym odnośnikiem, poza ciekawostką), ale JAKI CZAS UZYSKAMY i czy będzie to czas minimum ok. 50% krótszy niż czas jazdy autem \"od drzwi do drzwi\" na wiadomych relacjach. Bo to jest minimum dla uzyskanie efektu wzrostu potoków na tym pierwszym polskim KDP.

Czas 2 godziny gwarantowałby taki stosunek, nawet przy uruchomieniu w przyszłości autostrady A-1 (płatnej z bramkami) na odcinku Gliwice Sośnica - Częstochowa - Piotrków. Jazda autem w 3 godziny w formule \"od drzwi do drzwi\" Katowice/ Kraków - Wawa byłaby wynikiem bardzo dobrym, a w realu i w korkach trwałoby to dłużej. Stąd pociąg na tej relacji będzie bezkonkurencyjny - także przy czasach rzędu 2 h 10/15 min.

Ale koniecznie trzeba dążyć do osiągnięcia ok. 2 h!
2013-03-29 09:51:30 Autor: jaybee
---.dynamic.chello.pl
Cytata:
\"te czasy były relatywnie bardzo krótko i realnie nie są żadnym odnośnikiem, poza ciekawostką\"

Nieprawda, ze byly krotko (relatywnie czy absolutnie).
2h28 byl, wprawdzie, tylko w jednym rozkladzie , ale 2h35-2h37 w wielu rozkladach rocznych.
Sa odnosnikem.
Bez odnosnika nie sposob ocenic, czy po wielu milardach zl i po wielu latach, efekt jest zachwycajacy, sredni czy mizerny.
2013-03-29 13:20:09 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
jaybee - cytat:

\"Nieprawda, ze byly krotko (relatywnie czy absolutnie).
2h28 byl, wprawdzie, tylko w jednym rozkladzie , ale 2h35-2h37 w wielu rozkladach rocznych.
Sa odnosnikem.\"

Krótko, w sensie takim że akurat trafiło na duże braki w epokach - stąd efekt był odwrotny od zamierzonego. Ale __przy kursach PENDO__ powinno się WRÓCIĆ do ciasnych czasów jazdy, warunek: żadnych robót przez minimum 2 lata. To dotyczy WSZYSTKICH relacji dla pendo - a czy jest realne, zobaczymy.

Istotnie, jak już porównywać to lepiej do czasów bardziej realnych czyli 2 h 35 2 h 37 do Krakowa i 2 h 30 - 2 h 32 do Katowic.
2013-03-29 13:24:06 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
yaybee

Co do tych miliardów, to na CMK wydano ich bodaj ok 2 (w czasie od 93 roku). I nie w ramach modernizacji \"pod coś\", tylko zwyczajnie cała 25-30 letnia drewniana nawierzchnia była do wymiany, podobnie jak 30-40 letnia sieć i obiekty inż, które zaczynały się \"sypać\" (a widziałem z bliska i wiem co mówię).

Raczej należałoby to porównać do \"wielkiej\" modernizacji E 65 Północ i TAM uzyskanymi efektami, za drobne 9 mld zł. Zobaczymy jakie one będą.
2013-03-31 00:28:48 Autor: ziuru
---.net-bis.eu
Od Psar do Kozłowa pojedzie się z Prędkością 150 km/h a dalej do Krakowa 110 km/h.
Teraz jest stacja Tunel w remontach bo jechało się po rozjazdach 40 km/h,po modernie będzie 110km/h.
2013-04-04 21:07:16 Autor: MichałM
---.dynamic.chello.pl
@Robert Wyszyński

A ja powtarzam pytanie , które już kiedyś zadałem: Czy nie da się już nic \"urwać\" z czasu przejazdu między Katowicami a Zawierciem? Czy ten odcinek wyczerpał już swoje techniczne możliwości?
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS